Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، زهرا احمدی‌پور درباره انتقال بخشی از تعطیلات تابستان به زمستان و سروسامان گرفتن تعطیلات در راستای فراهم شدن امکان سفر برای خانواده‌ها اظهار داشت: در این‌باره طرحی در مجلس برای ساماندهی تعطیلات وجود دارد که در صورت تصویب، با همکاری وزارت آموزش و پرورش، دو هفته از تعطیلات ایام تابستان به فصل زمستان منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه توضیح داد: به هر حال شرایط اقلیمی کشور ما متفاوت است، و متعاقباً سیستم آموزشی کشور نیز با توجه به شرایط اقلیمی تعریف می‌شود، بنابراین باید با تنظیم بازار گردشگری بتوانیم به نحو بهتری از ظرفیت‌ها و پتانسیل گردشگری کشورمان جهت افزایش سفر مردم در ایام متعدد سال استفاده کنیم.

وی با تشریح اهمیت انتقال دو هفته از تعطیلات تابستان به زمستان افزود: در فصل زمستان با توجه به آلودگی بیشتر هوا، علی الخصوص در کلان شهرها، می‌توان با این تعطیلات، فرصتی برای خانواده‌ها در جهت رفتن آنها به سفر و خارج شدن از شهرها فراهم کرد.

احمدی‌پور درباره سرنوشت دو روز تعطیلی در آخر هفته‌ها نیز گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با این دو روز تعطیلی موافق است، زیرا خانواده‌ها با یک روز تعطیلی آخر هفته نمی‌توانند به طور مناسب برای سفرهای کوتاه برنامه ریزی کنند ولی با دو روز تعطیلی حداقل می‌توانند به اطراف شهر و سکونت خود سفر کنند و این دو روز تعطیلی بر گردشگری داخلی تاثیر خوبی خواهد گذاشت.

معاون رئیس جمهور با تشریح بیشتردو روز تعطیلی در آخر هفته‌ تصریح کرد: اصلا هم مهم نیست که این یک روز تعطیلی بیشتر، روز پنجشنبه باشد یا روز شنبه؛ ولی معتقدیم با این یک روز تعطیلی بیشتر، در زمینه گردشگری اقامتی از جمله بوم گردی شاهد تاثیرات مثبتی خواهیم بود و حداقل مردم طی این دو روز تعطیلات می‌توانند به سفرهایی با طول مسیر 60 کیلومتر بروند.

احمدی‌پور درباره کاهش تعطیلات نوروزی نیز خاطرنشان کرد: هیچ تصمیمی برای کاهش تعطیلات نوروز نداریم، بلکه تمام تلاش برای افزایش تعطیلات در فصل زمستان است تا با انتقال دو هفته تعطیلات از تابستان، این امر صورت پذیرد، کما اینکه وزارت آموزش و پرورش نیز فقط با انتقال دو هفته تعطیلات به زمستان موافق است.

701

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند

به گزارش تابناک، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا با اعلام اینکه محدودیت ترافیکی تعطیلات آخر هفته از ظهر روز ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد، گفت: در این مدت محورهای هراز و کندوان مناسب با حجم تردد یکطرفه می‌شوند.

سرهنگ احمد شیرانی روز سه‌شنبه درباره آخرین تمهیدات ترافیکی برای پایان هفته جاری اظهار داشت: در بازه زمانی ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۲ اردیبهشت تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تردد موتورسیکلت در محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

به گفته او، روز پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در محور کرج چالوس اجرا و از ساعت ۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود.

شیرانی افزود:‌ همچنین از ساعت ۱۰:۳۰ روز پنجشنبه از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) تردد یکطرفه خواهد شد که از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه محدودیت یکطرفه پایان یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک اعلام کرد: پیش بینی می شود در صورت پرحجم بودن محور کرج - چالوس برای روز جمعه از ساعت ۱۰ از مرزن آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) انسداد به صورت کامل اعمال شود.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۲ روز جمعه از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ) تردد یکطرفه اعمال می‌شود. همچنین از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه خواهد شد.

به گفته سرهنگ شیرانی، برای روز شنبه نیز از ساعت ۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود. از ساعت ۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال خواهد شد و از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می شود که تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.

وی همچنین متذکر شد که تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور به محدودیت ترافیکی محور هراز نیز اشاره کرد و گفت: تردد انواع کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه تا ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع خواهد بود.

به گفته سرهنگ شیرانی، در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی روز شنبه تاریخ ۴۰۳/۰۲/۱۵ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی درمحور قدیم رشت قزوین و بالعکس از ساعت ۷ الی ۲۴ روز پنجشنبه و جمعه ممنوع می باشد. همچنین تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی درمحور آستارا اردبیل و بالعکس از ساعت ۷تا ۲۴ روز پنجشنبه و جمعه ممنوع است.

 

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • این جاده‌ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • پیش‌بینی هوای تهران طی تعطیلات پایان هفته
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟