Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: فرهنگ و ادب و تربیت از عناصر مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است اگر در این زمینه سرمایه گذاری شود بسیاری از آسیب‌ها از میان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، احد جمالی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم افزود: اگر معدل ادب و تربیت در جامعه‌ای بالا برود و در عرصه فرهنگ تلاش شود دیگر شاهد ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هر چه جامعه به ارزش‌های اخلاقی پایبند باشد و ادب و تربیت را سرلوحه امور خود قرار دهد درصد آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها کاهش می‌یابد.

جمالی بیان کرد: حاشیه نشینی یکی از دغدغه‌های مهم است که در این راستا ایجاد کارگروه بررسی آسیب‌های حاشیه نشینی در استان قم در راستای ارزیابی آسیب‌ها و رفع مشکلات موجود امری ضروری است.

وی اظهار داشت: دستگاههای اجرایی نباید نسبت به حاشیه نشینی بی تفاوت باشند بلکه از همه ظرفیت‌های لازم در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و توجه به منویات رهبری بهره بگیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: استان قم پایگاه شیعی است و دارای حساسیت زیادی می باشد و باید به فرهنگ عمومی مردم و کاهش آسیب‌ها توجه شود.

وی یادآور شد: اگر قرار باشد آسیب ها به صورت راهبردی از میان رود همه مسئولان باید در کارگروه‌ها مشارکت داشته باشند اما گاهی برخی از مدیران با عدم حضور خود نشان می دهند این مسائل که از اولویت اول می باشد برایشان اهمیت زیادی ندارد.

جمالی گفت: مدیران باید مطالبه گر باشند و با نیازسنجی طبق مسئولیت و شرح وظایف خود حضوری جدی داشته باشد و برنامه‌های خود را ارائه دهد و کارشناسی کند.

وی تاکید کرد: همه ظرفیت‌ها و نیازها باید احصاء شود و اگر برنامه‌ای در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در حال انجام است به خوبی پایش شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم در اعتلای فرهنگ، مساجد می باشد که در آن باید به راه اندازی کتاب خانه و ترویج فرهنگ مطالعه در اولویت باشد استان قم در نشر و چاپ حرف نخست را در کشور می زند و در شان ما نیست که ظرفیت های کتاب خانه های عمومی پاسخگوی نیازها نباشد.

وی افزود:یکی از مجتمع های توانمند در مناطقه محروم، مجتمع نور است که در این زمینه می توان پتانسیل ها را ارتقاء داد و در آن مباحث فرهنگی نیز در اولویت باشد.

جمالی در خصوص حضور گسترده مردم در انتخابات بیان کرد: در جریان انتخابات شاهد حضور ترامپ در عربستان و در میان شیوخ مرتجح بودیم شخصیتی که عوام الناس نیز خباثت‌های ترامپ را دریافتند.

وی بیان کرد: رهبری تاکید داشتند اولویت اول مشارکت حداکثری در انتخابات است ملت ایران ملتی نجیب است و در جایی که احساس کند منافع ملی در خطر باشد حضوری جانانه پیدا می کند حضور حداکثری مردم نشان از وحدت و همدلی ملت ایران در عرصه می باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خاطرنشان کرد: دروغ و افتراء و سیاه نمایی ها دارای قبح بود همه باید پایبند به اخلاق باشند همه نیروها در جهت ایجاد آرامش در انتخابات سهیم بودند و برخی از موارد ناهنجاری هایی دیده شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قم:

صیانت از حقوق شهروندی لازمه تعالی فرهنگی است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قم گفت: صیانت از حقوق شهروندی لازمه تعالی فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، عطاالدین قاسمی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم افزود:مقوله آموزش حقوق شهروندی، ظاهری و تئوری و و انتخاباتی نیست بلکه حقوق شهروندی در مبانی دینی ما مورد تاکید است.

وی اظهار داشت:فراگیری حقوق ملت و شهروندان امری ضروری است و در نهج البلاغه نیز امام علی(ع) نسبت به آگاه کردن مردم از حقوق خودشان و صیانت از این حقوق توسط مالک اشتر نیز سخن گفته است.

قاسمی یادآور شد: در این راستا مصوبه سازمان اداری و استخدامی کشور بحث آموزش حقوق شهروندی شامل 6 ساعت آموزش منشور حقوق شهروندی و هشت ساعت آموزش حق شهروندان برای کلیه کارکنان دولت الزامی دانسته است.

وی بیان کرد:جامعه ای که مردم از حقوق شهروندی خود و دیگران آگاه باشند کمتر شاهد آسیب های اجتماعی و زیر پا گذاشتن حقوق دیگران خواهد بود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قم تصریح کرد:رعایت حقوق شهروندی منجر به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است و مسئولیت پذیری افراد نسبت به جلوگیری از تجاوز به حقوق دیگران را ارتقاء می دهد.

وی گفت:جامعه و خانواده و افراد باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند و دستگاههای اجرایی نیز اهتمام ویژه ای به آموزش آن داشته باشند.

قاسمی خاطرنشان کرد: اولین دوره آموزش حقوق شهروندی با حضور برجسته ترین اساتید برگزار شد و به زودی دومین دوره نیز برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد:در صورتی که رتبه حقوق شهروندی کشور نسبت به سایر کشورهای جهان ارتقاء یابد می توان بهانه جویی های بیگانگان پیرامون نقض حقوق شهروندی در ایران جلوگیری کرد و با دست یافتن ملت به حقوقشان رضایت کامل نیز به دست می آید.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قم عنوان کرد: یکی از مقوله‌های مهم در رفع آسیب های اجتماعی توجه به مشکلات حاشیه نشینی است که در این زمینه باید مدیران امکانات لازم را در مقابله با آسیب های این پدیده فراهم آورند و از ظرفیت های موجود استفاده کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود

علی حسن زاده گفت: در آستانه دهه کرامت قرار داریم و از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) برنامه های متنوع با محوریت توسعه خدمات و فرهنگ رضوی برگزار می شود.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل افزود: قبل از شروع دهه کرامت و همزمان با هفته معلم به همت کانون تعلیم و تربیت آستان قدس رضوی در استان اردبیل تجلیلی را از معلمان خادم یار رضوی شاهد بودیم و سعی کردیم به تلاشگران سنگر تعلیم و تربیت ادای احترام کنیم.

به گفته او، با حضور در آموزش و پرورش ناحیه یک و دو و منزل تعدادی از فرهنگیان فعال کانون سعی کردیم تا با تقدیم تحفه رضوی به آنها قدردان تلاش های یک سال گذشته معلمان در ترویج فرهنگ رضوی باشیم.

حسن زاده با اشاره به راه اندازی کانون های خدمت مدرسه محور در اردبیل بیان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری امروز حرم امام رضا (ع) تنها در مشهد محدود نشده بلکه کل کشور حرم رضوی محسوب می شود و مردم در طیف ها و سلایق مختلف عشق خدمت رسانی به امام رضا (ع) را به نمایش می گذارند.

او افزود: در حال حاضر ۱۹ کانون تخصصی در سطح استان فعالیت می کنند و در کنار آن ۴۰ کانون معین محلات نیز به عنوان کانون های خدمت رضوی در سطح استان ماموریت توسعه و ترویج فرهنگ رضوی را برعهده دارند.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در همه مناطق استان کانون های خدمت رضوی را توسعه داده و از وضعیت رابط آنها را به کانون های فعال با حضور جوانان علاقمند و فرهیختگان جامعه تبدیل کنیم.

حسن زاده با اشاره به فعالیت های ارزشمند کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در استان اردبیل گفت: با هدف ترویج فرهنگ خدمت رسانی و همچنین فرهنگ رضوی کانون های خدمت در مدارس راه اندازی و ما همراهی جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را در این راستا شاهدیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم