Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، شامگاه دیروز، سه‌شنبه 23 خردادماه در مراسم شب شعر رضوی که با حضور شاعران آئینی استان زنجان در محل حسینیه دفتر امام جمعه زنجان برگزار شده بود، اظهار کرد: شکوفایی عواطف و احساسات برتر بشری که در قالب هنر بیان می‌شود تفسیری از آیه 156 در سوره مبارکه بقره است که خدای متعال فرموده است: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه معمولا انسان‌ها در طول زندگی خود با این سه سوال مهم که از کجا آمده‌ام؟ برای چه آمده‌ام و به کجا می‎‌روم؟ روبه‌‎رو هستند، تاکید کرد: معمولا هر فرد با ذوق و سلیقه خود به این سوال و دلتنگی‌هایی که با معبود ازلی دارد، جواب داده است که امروز این حس و تجلی را هنر می‌گویند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره اینکه در حديث معروف امام علی (ع) می‌فرمايد: «رحم الله امرء علم من اين في اين والي اين»، گفت: آیه شریفه «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ» پاسخ دو سوال را داده است.

وی افزود: در پاسخ به این سوال که برای چه آمده‌ایم؟ خدای متعال در قرآن کریم «لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا»؛ «تا شما را بيازمايد كه كدام‏ يك نيكوكارتريد» را عنوان کرده است و این به مساله این است که فرصت عمر، فرصتی برای امتحان و کسب فضیلت‌های الهی است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه شاعران زبان گویای جامعه و حوادث باشند، تاکید کرد: شاعران می‌توانند حتی با سرودن دوبیتی به مبارزه با جاهلیت اولی در سطح جامعه بروند و روح جامعه را تلطیف کنند.

جشنواره «کرامت انسانی در آموزه‌های رضوی» در زنجان برگزار می‌شود

همچنین در این مراسم، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال سه برنامه شب شعر رضوی در زنجان برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال سه برنامه شب شعر با موضوع امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) تا برگزاری جشنواره رضوی در سطح استان اجرا خواهد شد که این مراسم به عنوان اولین شب شعر و دو برنامه دیگر نیز تا مردادماه سالجاری برگزار خواهد شد.

مقدم تاصریح کرد: همه ساله و در دهه کرامت، جشنواره امام رضا (ع) در استان زنجان برگزار می‌شود که امسال نیز این جشنواره با عنوان «کرامت انسانی در آموزه‌های رضوی» در زنجان برگزار خواهد شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان قائدی افزود: همزمانی نخستین سالگرد خانه طراحان فیروزه‌ای با ۱۲ اردیبهشت روز معلم را به فال نیک می‌گیریم و از همه اساتید بزرگوار هنر گرافیک و طراحی که کمک حال خانه طراحان حوزه هنری هستند صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

وی یاد آور شد: پرورش و شناسایی هنرمندان خوب طراح و گرافیست یکی از جدی ترین اهداف تشکیل خانه طراحان حوزه هنری استان است تا بتواند با پرورش هنرمندان متعهد، با زبان هنر دغدغه مردم را در زمینه‌های مختلف به درستی مطرح کنند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری بر لزوم برگزاری دورهمی های خانه طراحان در دیگر نقاط استان تاکید کرد و افزود: در تلاش هستیم زمینه‌ای فراهم کنیم که نشست‌های ماهانه خانه طراحان حوزه هنری در دیگر شهرستان‌های استان نیز برگزار شود چرا که استان چهارمحال و بختیاری سرشار از هنرمندان نخبه و استعدادهای بسیار هنری است.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز درباره این نشست گفت: چهاردهمین نشست خانه طراحان با حضور کریم منزوی، علیرضا رضایی، صادق صدری نژاد و قاسم رشیدی از طراحان و اساتید رشته گرافیک در نگارخانه چراغ جادو همزمان با روز معلم برگزار شد.

احمد رضا باقری افزود: در این نشست که با عنوان مناظره گرافیکی نام گذاری شده بود اساتید این رشته در رابطه با شاکله‌های مهم طراحی گرافیک، افزایش کاربری رشته گرافیک در دانشگاه‌ها، چگونگی گرافیک در حوزه بازار کار و تجارت، ظرفیت‌های استفاده از هوش مصنوعی در گرافیک، بحث و گفتگو کردند.

باقری یاد آور شد نشست‌های خانه طراحان حوزه هنری با هدف ارتقا سطح علمی هنر جویان این رشته و همچنین تولید آثار فاخر هنری به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در چهاردهمین پاتوق فیروزه‌ای خانه طراحان حوزه هنری، جشن روز معلم و سالگرد تشکیل خانه طراحان حوزه هنری با حضور اساتید و هنرمندان گرافیک و تصویر ساز استان برگزار شد.

کد خبر 6095547

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد
  • سرمربی بعدی لیورپول: الان هم می‌توانید تبریک بگویید
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • زبان طنز نیشدار است