Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه شرق نوشت: تازه‌ترین گمانه‌زنی درباره آینده شغلی قالیباف را عکس‌های منتشرشده در روز گذشته رقم زد. شهردار تهران خندان به دیدار «علی‌محمد نوریان»، سرپرست فعلی دانشگاه آزاد، رفته است، درحالی‌که محسن هاشمی هم او را همراهی می‌کند یا حداقل در این میزبانی یا میهمانی حضور داشته است.

به گزارش نامه نیوز، هاشمی در حالی در کنار شهردار فعلی در یک قاب قرار گرفته است که دانشگاه آزاد این روزها در حال «هاشمی‌زدایی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سابق دانشگاه آزاد که نزدیک به هاشمی‌رفسنجانی بود، برکنار شده است. یاسر هاشمی هم به‌تازگی از دبيرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد کنار گذاشته شده و این روند هاشمی‌زدایی در نهادها و زیرمجموعه‌های دانشگاه آزاد به‌ویژه رسانه‌های مرتبط، به‌سرعت در حال انجام است. حضور این دو نفر در عکس‌های منتشرشده در کنار هم و در دانشگاه آزاد می‌تواند سازنده روایتی باشد که لزوما رابطه علت و معلولی در آن جریان ندارد. روایتی با این مضمون که «قالیباف ممکن است مدیر میراث پدری محسن هاشمی شود و در عوض صندلی شهرداری به محسن هاشمی سپرده شود».

آینده قالیباف می‌تواند جور دیگری هم رقم بخورد؛ برخی سرگذشت و سرنوشت او را به همتای نظامی‌اش محسن رضایی تشبیه می‌کنند و پیوند می‌زنند. رضایی هم بعد از سه دوره ناکامی به سپاه بازگشت، لباس نظامی بر تن کرد و در دانشگاه امام حسین مشغول تدریس شد. اگرچه هم‌زمان دبیری و عضويت مجمع تشخیص مصحلت نظام را هم ادامه می‌دهد. شاید برای قالیباف هم چنین سرانجامی قابل تصور باشد، اینکه به عضویت مجمع تشخیص مصحلت نظام در آید؛ اما در کنار این عضویت او به یک سمت رسمی و مدیریتی هم نیاز دارد، شاید به سیاق رضایی به گذشته‌اش بازگشت کند. در این صورت این شانس یا حق انتخاب را دارد که رنگ لباسش را خودش انتخاب کند. لباس سبز تیره‌اش را به تن کند و به یکی از قرارگاه‌های سپاه بازگردد یا در دانشگاه امام حسین همکار رضایی شود یا رنگ سبز روشن‌تر را انتخاب کند و در دانشگاه پلیس تدریس کند یا اصلا سفید را انتخاب کند و به پرواز درآید.

شایعه درباره اینکه قالیباف بعد از شهرداری کجا می‌رود، زیاد است؛ بیشتر آنها هم تکذیب می‌شود. در روزهای گذشته اخباری به گوش رسید که گویا شهردار مشهدی تهران یکی از گزینه‌های آیت‌الله رئیسی برای اضافه‌شدن به تیم جدی مدیریتی تولیت آستان قدس است. آن‌چنان‌ که شنیده‌ها حکایت از این داشت که محمدباقر قالیباف دیداری با حجت‌الاسلام رئیسی داشته و گویا در این دیدار موضوع قائم‌مقامی او در تولیت آستان قدس پیشنهاد شده است.

چند وقت قبل هم خبری در فضای مجازی ردوبدل شد مبنی بر اینکه شهرداری اهواز مقصد بعدی محمدباقر قالیباف است؛ اما مهدی ذاکری، مشاور شهردار تهران در گفت‌وگو با باشگاه «خبرنگاران جوان» این خبر را تکذیب کرده بود.

مشاوران قالیباف و نزدیکانش یا واقعا هنوز اطلاعی از آینده کاری رئیس خود ندارند یا در صورت اطلاع، تمایلی به افشای آن ندارند. حسین قربان‌زاده، مشاور شهردار تهران و سردبیر همشهری، دو هفته پیش به «شرق» گفته بود: «من حدسم این است که ایشان امورات مختلفی دارند که به آن خواهند پرداخت. کارهای جهادی و پیگیری امور مناطق محروم. در حوزه ساخت‌وساز این مناطق، حوزه سلامت و... خارج از فضای دولتی و شهرداری فعال می‌شوند. فراخوان‌هایی از قبل بوده و افراد دلسوزی بدون هیچ چشمداشتی برای کمک آمده‌اند و کارهای مختلفی انجام داده‌اند؛ اما این را که دقیقا کجا خواهند رفت، باید از خود ایشان بپرسید».

برخی گمانه‌زنی‌ها و اخبار تأییدنشده هم حاکی از این بودند که او احتمالا به ریاست ستاد فرمان اجرائی امام منصوب خواهد شد. برخی هم در این میان از بنیاد مستضعفان سخن گفته‌اند. گمانه رفتن او به بنیاد مستضعفان البته سال ٩٢ قوت بیشتری گرفته بود. همان زمان برخی دیگر هم می‌گفتند بهتر است او فعالیت‌های خود در دانشگاه را جدی‌تر پیگیری کند. آن زمان حتی شایعه شده بود که ممکن است قالیباف به ‌جای ضرغامی بر مسند ریاست صداوسیما بنشیند. به نظر می‌رسد قالیباف در سال٩٢ با وضعیت به‌مراتب بهتری به نسبت امروز روبه‌رو بود. احتمال نشستن بر صندلی ریاست صداوسیما کجا و شهرداری اهواز کجا؟

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات چارچوب توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه

به گزارش قدس آنلاین، شبکه المیادین با اعلام دستیابی به چارچوب اصلی توافق پیشنهادی آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، گزارش داد که هدف از این توافق‌، آزادی همه اسرای اسرائیلی اعم از غیرنظامی، نظامی، زنده یا مرده و حتی اسرای اسرائیلی که پیش از هفتم اکتبر گذشته به اسارت گرفته شده بودند، است. کشورهای ضامن این توافق نیز قطر، مصر و ایالات متحده آمریکا هستند. بر اساس این گزارش، چارچوب این توافق شامل ۳ مرحله است که به شرح زیر است:

مرحله نخست

این مرحله ۴۰ روزه و قابل تمدید است و شامل عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی به سمت شرق غزه و دور شدن از مناطق پرجمعیت و حرکت به سمت مناطق نزدیک به مرز نوار غزه است.در این مرحله همچنین پروازهای نظامی و شناسایی رژیم صهیونیستی به مدت هشت ساعت در روز و به مدت ۱۰ ساعت در روزهای تبادل اسرا در غزه متوقف می‌شود و همچنین در روز هفتم توافق، پس از آزادی زنان، باید نیروهای اسرائیلی از خیابان الرشید به سمت شرق در امتداد خیابان صلاح‌الدین عقب‌نشینی کنند تا امکان وارد شدن کمک‌های بشردوستانه و بازگشت غیرنظامیان و آوارگان به مناطق مسکونی خودشان و نیز آزادی تردد شهروندان فلسطینی در کلیه مناطق نوار غزه فراهم شود.در بیست و دومین روز پس از آزادی دو سوم اسرای اسرائیلی، نیروهای اشغالگر از مرکز نوار غزه به منطقه‌ای نزدیک به مرز عقب‌نشینی می‌کنند و ورود مقادیر زیاد کمک‌های بشردوستانه، مواد امدادی و سوخت تسهیل می‌یابد.۵۰۰ کامیون مواد امدادی و سوخت وارد نوار غزه خواهد شد و از این میزان ۲۵۰ کامیون برای شمال نوار غزه اختصاص خواهد یافت و از این میزان ۵۰ کامیون سوخت برای راه اندازی برق استفاده خواهد شد.

روند مبادله

بر اساس این طرح، در مرحله نخست، حماس حداقل ۳۳ اسیر مرد و زن را آزاد می‌کند که شامل غیرنظامیان، سربازان زن، اسرای زیر ۱۹ سال، سالمندان که بالای ۵۰ سال)، بیماران و زخمی‌ها است و در مقابل نیز رژیم صهیونیستی به ازای هر زندانی اسرائیلی بر اساس فهرست‌هایی که ارائه می‌شود، ۲۰ کودک و زن فلسطینی را آزاد می‌کند.همچنین رژیم صهیونیستی به ازای هر سرباز زن، ۴۰ اسیر فلسطینی را آزاد می‌کند (۲۰ نفر از محکومان به حبس ابد و ۲۰ نفر از محکومان به حبس‌های طولانی مدت بر اساس فهرست‌های تایید شده توسط حماس). البته این روند مبادله منوط به میزان رعایت مفاد توافقنامه از جمله توقف عملیات، استقرار مجدد نیروها و بازگشت آوارگان است.اسرائیل همچنین ۲۰ زندانی مسن بالای ۵۰ سال، بیمار و مجروح را آزاد می‌کند، مشروط بر اینکه بقیه مدت محکومیت آنها برای هر اسیر اسرائیلی از ۱۰ سال بیشتر نباشد. از سوی دیگر، سازمان ملل متحد، آژانس‌های آن و سازمان‌های بین‌المللی خدمات بشردوستانه را در تمام مناطق نوار غزه طی مراحل توافق، ارائه می‌کنند و بازسازی زیرساخت‌ها در مناطق نوار غزه آغاز می‌شود.

جدول زمان‌بندی تبادل اسرا در مرحله نخست

انتظار می‌رود که مقاومت فلسطین در روز نخست توافق، ۳ اسیر اسرائیلی را آزاد کند و پس از آن، هر سه روز ۳ زندانی دیگر را آزاد کند که شامل تمام زنان اسیر، اعم از شهرک‌نشین و نظامی است. این روند تا روز سی و سوم ادامه می‌یابد و در مقابل، «اسرائیل» بر اساس فهرست‌هایی که مورد توافق قرار خواهد گرفت، تعداد مورد توافق اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را آزاد خواهد کرد.از روز هفتم به بعد، مقاومت فهرستی از تمامی اسرای باقی‌مانده، علاوه بر ۳۳ نفری که در بالا ذکر شد، از دسته‌های فوق ارائه می‌کند، مشروط بر اینکه همگی در روز سی و چهارم و با توقف عملیات نظامی آزاد شوند و بسته به تعداد باقی‌مانده اسرای اسرائیلی، این مرحله برای چند روز تمدید می‌شود و در ازای هر اسیر اضافی یک روز دیگر به این مهلت اضافه می‌شود. بر اساس این طرح، از روز چهاردهم توافق، تعداد مورد توافق طرفین از مجروحان نظامی اجازه تردد از گذرگاه رفح برای درمان را خواهند داشت.

مرحله دوم

این مرحله ۴۲ روزه است و شامل نهایی شدن توافق در مورد مقدمات لازم برای بازگشت آرامشی پایدار و لازم الاجرا شدن آن و تمهیدات برای بازسازی همه جانبه منازل، تأسیسات غیرنظامی و زیرساخت‌های غیرنظامی است که به دلیل جنگ ویران شده‌ است.

مرحله سوم

این مرحله نیز ۴۲ روزه است و شامل تبادل تمامی اجساد و بقایای کشته‌های طرفین پس از دستیابی و شناسایی آنها، است و اجرای طرح بازسازی ۵ ساله نوار غزه نیز شامل خانه‌ها، تأسیسات غیرنظامی و زیرساخت‌ها است.در این توافق تاکید شده است که طرف فلسطینی اجازه بازسازی زیرساخت‌های نظامی را ندارد و نباید تجهیزات و مواد اولیه مورد استفاده برای اهداف نظامی را وارد کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • جزئیات چارچوب توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه
  • قالیباف: آموزش و پرورش پرچمدار تحول در کشور است