Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:38:05 GMT

افطار را با آب جوش و خرما شروع کنید

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۶۳۹۸۴

افطار را با آب جوش و خرما شروع کنید

ادامه گفت و گوی سید علی امیرآبادی زاده با دکتر سمانه موهبتی به این شرح است:
به گفته یک متخصص طب سنتی بهتر است افطار با چند استکان آب جوشیده و خرما آغاز شود.
دکتر سمانه موهبتی در گفتگو با روز نامه آوا ضمن اشاره به تقارن رمضان و فصل تابستان از خطر کم آبی بدن سخن گفت و به مردم توصیه کرد: کسی که می خواهد روزه اش را باز کند با خرما و آب جوش باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باعث افزایش رطوبت در بدن می شود.

** چشم تنها عضوی که در روزه داری آسیب موقت می بیند
این متخصص طب سنتی با بیان اینکه تنها عضوی که در روزه داری از نظر طب سنتی و از نظر هستی احادیث آسیب می بیند و آسیب آن موقت هست چشم می باشد، گفت: تمام کسانی که بیماری های چشمی دارند در زمان روزه داری دچار مشکل می شوند.
ولی منع روزه داری برایشان توصیه نشده است حتی ما در احادیث مان هم داریم چون موقت هست و طرف به محض اینکه افطار می کند برگشت پیدا می کند و بافت تخریب و یا آسیب جدی نمی بینند مرحله اول افطار یعنی خوردن آب جوش و خرما، مشکل چشمی را برطرف می کند.
مرحله بعدی که توصیه می کنیم حتماً و با توجه به شرایط الان (بحث زمستان جدا خواهد بود) افطار باید غذای سبک باشد چرا چون اولاً فاصله افطار تا سحر بسیار کوتاه است اگر قرار باشد غذای سنگین بخورید هنوز معده غذای قبلی را هضم نکرده غذای بعدی را را وارد می کنید که در طب سنتی این بسیار نهی شده است.
پس باید غذای سبک بخورید تا معده بتواند هضم کند. در ثانی خود روزه داری به علت اینکه در یک زمان طولانی به بدن شما مواد غذایی نرسیده اگر بخواهید ناگهانی غذای سنگین بخورید معده را ضعیف می کند.

** راهکارهایی برای رفع تشنگی کاذب
موهبتی همچنین در ارایه راهکاری برای رفع تشنگی کاذب گفت: تشنگی کاذب وقتی است که خیلی از افراد معده شان ورم کرده و سنگین است اما عطش دارند که این عطش را طب سنتی از یک راه ساده درمان کرده به این شکل که به میزان بسیار کم نمک را مزه مزه کنید.
وی توصیه کرد: غذای سبک شامل پنیر و گردو و سبزی می باشد اما چیزی که بسیار توصیه شده است سویق است.
سویق آردی است از انواع حبوبات مانند گندم، جو، عدس، لوبیا، نخود، و تمام حبوبات مفید دیگری که وجود دارد در مکانیزمی که وجود دارد که چندین نوبت اینها پودر و تف داده می شود شسته می شود نشاسته می شود و دوباره تف داده می شود شسته می شود نشاسته اضافه اش گرفته می شود و در نتیجه چاق نمی کند.
وی همچنین در خصوص مضرات چای سیاه در ماه مبارک رمضان نیز گفت: این چایی معده را ضعیف می کند.
کلاً خود چای مضعف معده است وای به حال اینکه همراه غذا باشد در این صورت دیگر معده توانایی هضم غذا را ندارد. اسید معده را هم بخاطر خوردن آب دچار اختلال می کنید.

** میوه های آبدار و خنک بخورید
وی ضمن تاکید بر مصرف مایعات گفت: این مایعات شامل آب معمولی که گر چه توصیه می کنیم آب جوشیده سرد بخورید چون بسیار سبکتر هستند و سنگین نمی شود.
همچنین توصیه می کنیم میوه های آبدار و خنک بخورید. سکنجبین و سرکه شیره بسیار توصیه شده است کسانی که قند خون دارد می تواند سکنجبین بخورد چون میزان عسل سکنجبین بسیار پایین است و قند بدن چندان افزایش نمی یابد.
اما کسانی که قند خون ندارد بخصوص کسانی که کم خونی دارند سرکه شیره را برایشان توصیه می کنیم که هم خون سازی می کند و هم مشکل قندی برایش ایجاد نمی کند.
وی افزود: استفاده از میوه هایی این فصل، انگور، هنداونه، خربزه بسیار توصیه شده است.
این متخصص طب سنتی ترکیبی را پیشنهاد داد که برای نفخ مفید می باشد و گفت: 15 تا زردآلو، هلو، 5 تا شفتالو را در دستگاه مخلوط کنید، سپس بگذارید بجوشد شربت بدست آمده شربتی بسیار گوارا، فوق العاده مغذی برای بدن می باشد و با اینکه حتی بعضی از افراد این شربت را روی غذا می خورند دیگر علایمی از نفخ مشاهد نشده است.
وی یاد آور شد: همچنین طب سنتی خوردن عرق کاسنی، عرق خارشتر، چهار تخم شربتی که خنک کننده است را توصیه می کند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی

ایسنا/آذربایجان شرقی مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از صرفه‌جویی سه میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمند سازی آرد و نان در استان خبر داد.

وحید کاظم زاده در مراسم جشن پخت نان و غذاهای سنتی شهرستان اهر گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان توانستیم جلوی افزایش توزیع آرد خارج از شبکه و هدر رفت آرد یارانه‌ای را بگیریم و طبق اعلام مسئولین وزارت اقتصاد با اجرای این طرح در سال نخست مصرف آرد، کاهش نزدیک ۱.۵ میلیون تنی معادل صرفه جویی ۲۷ هزار میلیارد تومان در هزینه‌های ملی را شاهد بودیم. 

وی ادامه داد: در اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان در طی ۲ سال گذشته ۳ میلیون تن به ارزش ۵۴ هزار میلیارد تومان و معادل مصرف ۴۰ میلیون نفر در حوزه عرضه نان صرفه جویی انجام شد و امیدواریم همچنان این روند صرفه جویی در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تولید و تلاش برای خودکفایی محصولات اساسی کشاورزی به ویژه گندم در کشور افزود: خوشبختانه با تدابیر دولت سیزدهم با وجود برخی مشکلات بخش کشاورزی و خشکسالی‌های متعدد سال گذشته در تولید گندم نان به خودکفایی رسیدیم و در این راستا نیز ارتقای کمی و کیفی تولید گندم تا آرد کامل نان و رسیدن آن که به دست مصرف کنندگان جزو اولویت‌های کاری وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد. 

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز در این مراسم از تولید سالانه ۲۵ هزار تن گندم مرغوب در این شهرستان خبر داد.

علی نجفی هدف از برگزاری جشنواره پخت نان و غذاهای سنتی شهرستان اهر را معرفی نان‌های با کیفیت سنتی، صنعتی و محلی و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده نان‌های با کیفیت عنوان کرد و گفت: در این جشنواره ۸۰ شرکت کننده حاضر بودند که  بیش از ۵۸ نوع نان و غذای نان پایه در سه گروه  نان سنتی و محلی ، انواع ختاب، فطیر سنتی و غذای نان‌پایه و غیره به نمایش گذاشتند که در نهایت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از نفرات برگزیده تجلیل شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!