Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری شهرستان بانه با بیان اینکه 19 زندانی جرایم غیر عمد در بانه وجود دارد گفت: برای آزادسازی این تعداد محکوم مالی 15 میلیارد ریال پول نیاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آرباباخبر؛ مراسم جشن گلریزان شهرستان بانه شامگاه امشب به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد این شهرستان همزمان با هفدهم رمضان و با حضور مدیر عامل ستاد دیه استان کردستان؛ امامان جمعه سنندج و بانه، مسئولین محلی و جمعی از خیرین در محل هتل هاله بانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیل قلی زاده، رئیس دادگستری شهرستان بانه در این مراسم با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص کمک به هم نوعان و افراد نیازمند اظهار داشت: در دین مبین اسلام سفارشات بسیاری در باب کمک به هم نوعان و دستگیری از افراد نیازمنده شده است بطوریکه این موضوع سابقه ای طولانی در فرهنگ و زندگی مسلمانان و بویژه ایرانیان دارد.

وی افزود: سال 95 بیش از 98 نفر از زندانیان بانه بدلیل محکومیت های مختلف مالی در زندان به سر می بردند که تعداد زیادی از این افراد در طول یکسال گذشته با کمک خیرین؛ ستاد دیه؛ انجمن حمایت از زندانیان و مساعدت های قانونی خود دادگستری توانستند به آغوش گرم خانواده های خود بازگردند.

قلی زاده با اشاره به جشن گلریزان سال گذشته در شهرستان بانه خاطرنشان کرد؛ سال 95 مبلغ 960 میلیون ریال از محل کمک های خیرین برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در این شهرستان جمع آوری شد که با کمک ستاد دیه استان کردستان و شهرستان بانه در اعطای وام های قرض الحسنه و بلاعوض به محکومین مالی؛ این مبلغ به 159 میلیون تومان رسید و توانستیم با مجموع این مبلغ 11 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان بانه را آزاد کنیم.

رئیس دادگستری بانه تصریح کرد: 23 نفر دیگر از مددجویان نیز از طریق توافقات پرونده؛ به میزان یک میلیارد تومان رضایت شاکیان را جلب کردند و 39 نفر هم از محکومین مالی با کمک دادگستری و از طریق مهلت دهی و تقسیط بدهی های خود توانستند از بند زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 6 نفر دیگر از زندانیان جرائم غیر عمد بانه نیز با کمک و مساعدت خود خانواده های این محکومین آزاد شدند افزود: در حال حاضر 19 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در زندان بانه باقی مانده است که برای آزادسازی این تعداد نیاز به 1 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک و مساعدت خیرین است.

وی؛ موارد محکومیت مالی این مددجویان را بیشتر شامل دیه حوادث کارگاهی؛ چک؛ مهریه و نفقه عنوان کرد و گفت: این افراد بصورت ناخواسته و بدلیل نداشتن توان مالی در زندان به سر می برند و عملا جرم و خلافی را مرتکب نشدند.

قلی زاده همچنین خاطرنشان کرد؛ خوشبختانه در زندان بانه کسی از مددجویان بدلیل جرایم خشن و یا انجام رفتارهای پرخطر محکوم نشده که این موضوع از نقاط قوت شهرستان در این حوزه می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم‌انتظاری ۳۰۷ زندانی کردستان برای آزادی

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: هم‌اکنون ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی در زندان‌های استان در حال تحمل حبس هستند که امیدواریم با اختصاص این مبلغ، تعداد بیشتری از محکومان مالی و جرایم غیرعمد از زندانهای استان ‌آزاد شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی در هتل شادی سنندج اظهار داشت: به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم ، رحمت واسعه الهی شامل حال افراد نیکوکار و بخشنده می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در جشن گلریزان سال گذشته مبلغ 10 میلیارد تومان در استان توسط خیرین و نیکوکاران جمع آوری شد، گفت: تاکنون در جشن‌های گلریزان امسال در سراسر استان خوشبختانه بالغ بر 15میلیارد تومان جمع‌آوری شده است. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: هم‌اکنون 307 زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی در زندان‌های استان در حال تحمل حبس هستند که امیدواریم با اختصاص این مبلغ، تعداد بیشتری از محکومان مالی و جرایم غیرعمد از زندانهای استان آزاد شوند.  

وی بیان کرد: ما مسلمانان در ماه مبارک رمضان از خداوند کریم طلب رحمت و آمرزش کرده و به فرموده خداوند متعال، رحمت واسعه الهی شامل حال افراد نیکوکار و بخشنده می‌شود. 

حسینی عنوان کرد: دنیا، دار آزمایش و امتحان انسان است و در این گونه مراسم‌ها انسان‌ها آزمایش می‌شوند و حضور در این مراسم‌ها توفیق الهی است که شامل حال خیلی از افراد نمی‌شود. 

در ادامه این مراسم، خیرین و صاحبان صنایع و کارخانجات مرکز استان، مبلغ بیش از 2 میلیارد تومان به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کمک کردند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • وجود ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان
  • مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی استان
  • جمع آوری ۱۵۰ میلیارد ریال در جشن های گلریزان کردستان
  • چشم‌انتظاری ۳۰۷ زندانی کردستان برای آزادی
  • آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان
  • ۴۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • ۱۵ میلیارد تومان در جشن‌های گلریزان کردستان جمع‌آوری شد
  • ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در قم نیازمند کمک خیران هستند
  • آزادی ۵۸۱ زندانی جرایم غیرعمد در البرز
  • ۵۸۱ زندانی جرایم غیرعمد استان البرز در سال ۱۴۰۲ آزاد شدند