Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@07:14:21 GMT

رأی‌گیری سنا به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۶۵۱۶۱

رأی‌گیری سنا به تعویق افتاد

تین نیوز | سناتورهای آمریکا توافق کردند تا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به‌عنوان یک متمم به طرح تحریم‌های ایران اضافه کنند و این امر باعث شد تا رأی‌گیری سنا درباره طرح تحریم‌های جدید ایران به روزهای آینده موکول شود؛ طرحی که صدای اعتراض وزیر امورخارجه ایران را نیز درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وقایع اتفاقیه به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز، نمایندگان مجلس سنای آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کمیته‌های بانکداری و روابط خارجی حدود یک هفته است که درباره اصلاحیه طرح تحریم‌های ایران مذاکره می‌کنند. در این طرح همچنین تحریم‌هایی علیه روسیه با اتهام دخالت این کشور در انتخابات آمریکا، الحاق کریمه و حمایت مسکو از سوریه گنجانده شده است. میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا در جلسه روز دوشنبه این مجلس اعلام کرد: نمایندگان سنا در حال مذاکره برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه هستند. سناتورها توافق کرده‌اند که تحریم‌های روسیه را به‌عنوان متمم به طرح تحریم‌های جدید ایران اضافه کنند که در صورت تبدیل‌شدن به قانون برنامه موشکی بالستیک ایران را هدف قرار می‌دهد و به رئیس‌جمهوری آمریکا این اجازه را می‌دهد تا افراد و نهادهایی که با برنامه موشکی ایران همکاری می‌کنند، تحریم کند. مک کانل گفت که طرح تحریم جدید ایران همین هفته و به‌زودی به رأی گذاشته می‌شود.

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات‌های سنا نیز روز دوشنبه اقدام کنگره برای توافق درباره شامل کردن تحریم‌ها علیه روسیه در لایحه تحریم‌های برنامه موشکی ایران را مورد تحسین قرار داد. شومر در بیانیه‌ای اعلام کرد: با ساماندهی به تحریم‌های موجود و ملزم کردن کنگره به بازنگری هرگونه تصمیم‌گیری برای کاهش یا لغو تحریم‌ها، تضمین می‌کنیم که آمریکا به تنبیه رئیس‌جمهوری ولادیمیر پوتین به‌خاطر اقدامات بی‌پروا و بی‌ثبات‌کننده‌اش ادامه می‌دهد. وی در ادامه گفت: این تحریم‌ها درواقع این پیام محکم را از طرف دو حزب آمریکا به روسیه و هرکشور دیگری که احتمالا تلاش می‌کند تا در انتخابات ما مداخله کند، القا می‌کند که آنها تنبیه خواهند شد. مسکو تاکنون اتهامات واشنگتن مبنی‌بر دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر در آمریکا را رد کرده است.

واکنش ظریف به اقدام تازه سنای آمریکا

وزیر امور خارجه ایران تصمیم‌گیری جدید در سنای آمریکا را نشانگر کوته‌نظری آنها و سیاست غلطی دانست که دنبال می‌کنند و گفت: اگر به حدی برسد که براساس تشخیص هیأت نظارت نیاز به واکنش داشته باشد حتما با واکنش ما مواجه می‌شود. محمدجواد ظریف که برای شرکت در مجمع اسلو ٢٠١٧ وارد «اسلو» پایتخت نروژ شد، در بدو ورود و در جمع خبرنگاران درباره دیدارش با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و اینکه آیا در این دیدار درباره تحریم‌های سنا و نحوه اجرای برجام گفت‌وگو خواهد کرد؟ اظهار داشت: من قبلا برای خانم موگرینی پیامی را به‌صورت کتبی دو بار در چند هفته اخیر در مورد بدعهدی‌های آمریکا و تأثیری که سیاست‌های مخرب آمریکا در‌این‌زمینه ایجاد کرده، ارسال کردم. وی افزود: در نشست کمیسیون مشترک برجام که یکی، دو ماه پیش برگزار شد، این موضوع بحث شد و در جلسه آینده کمیسیون این موضوع بحث خواهد شد. وی گفت: کارشکنی‌های آمریکا بحث جدیدی نیست. ما با آمریکا ارتباط اقتصادی چندانی به‌جز موضوع خرید هواپیما نداشتیم که آن موضوع علی‌رغم کارشکنی‌های آمریکا در حوزه‌های دیگر به‌خوبی پیش رفته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: ما در مورد بدعهدی‌های آمریکا همواره گفت‌وگو کردیم و همواره اتحادیه اروپا و چین و روسیه که طرف‌های اصلی برجام هستند و همین‌طور سایر کشورها همواره تأکید کرده‌اند که قصد و عزم آنها این است که روابطشان را با ایران صرف‌نظر از بدعهدی‌های آمریکا با جدیت دنبال کنند و آنچه عملیاتی و اجرایی برای ماست این است که آمریکایی‌ها نتوانند در این روابط ما کارشکنی کنند. ظریف افزود: تصمیم‌گیری جدید آمریکا به واقع نشانگر کوته‌نظری آمریکایی‌ها و سیاست غلطی است که دولت آمریکا مخصوصا بعد از انتخابات اخیر دنبال کرده است و اگر به حدی برسد که براساس تشخیص هیأت نظارت نیاز به واکنش داشته باشد، حتما با واکنش ما مواجه خواهد بود. وی افزود: تاکنون ما در برابر اقدامات آمریکایی‌ها عمل متقابل انجام دادیم و در برابر اضافه‌شدن افراد به فهرست تحریم‌ها اقدام متقابل کردیم و امروز ٢٣ فرد و شرکت آمریکایی در لیست تحریم‌های ما به‌عنوان اقدام متقابل قرار دارند و در آینده هم اقدام خواهد شد.

تلاش سناتور ارشد آمریکایی برای تحریم ماهان‌ایر

یک سناتور ارشد آمریکایی قصد دارد یک متمم به طرح تحریمی ایران اضافه کند که بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی کشورمان را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری واشنگتن اگزمینر، جان کورنین، سناتور ارشد آمریکا از ایالت تگزاس و دومین مقام عالی اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا متممی را برای اضافه‌شدن به تحریم‌های ایران پیشنهاد داده که هدف آن تحریم ماهان‌ایر، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی تجاری ایران است. کورنین در سخنرانی خود در سنا گفت که پیشنهاد او وزارت امنیت داخلی را ملزم می‌کند تا فهرستی از فرودگاه‌هایی که شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر به آنها پرواز دارد، تهیه کند و تمهیدات امنیتی برای آمریکایی‌هایی که به این فرودگاه‌ها سفر می‌کنند را افزایش دهد. این سناتور آمریکایی مدعی شد که‌ ماهان‌ایر یک مسیر ویژه برای انتقال افراد، تسلیحات و ایدئولوژی خشن در سراسر منطقه است.

کورنین در سنا همچنین تأکید کرد که هواپیمایی ماهان در ماه‌های اخیر مسیرهای بین‌المللی خود به فرودگاه‌های اروپا را گسترش داده است. بر‌اساس این گزارش، سنای آمریکا قرار است این هفته درباره متمم‌های قانون تحریم‌های ایران رأی‌گیری کند. پیش‌ازاین نیز برخی سناتورهای آمریکایی پیشنهادهایی را برای تحریم شرکت‌های هواپیمایی مطرح کرده بودند. اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، پیش‌ازاین با انتشار گزارشی ایران‌ایر، شرکت هواپیمایی جمهوری‌اسلامی ایران را به نقل و انتقال نیرو و تسلیحات به سوریه متهم کرده بود. در این گزارش که در نشریه اینترنتی Real Clear Defense منتشر شد، آمده بود که از زمان امضای توافق هسته‌ای با ایران، نه‌تنها ایران‌ایر از فعالیت‌های خود نکاسته است بلکه شرکت هواپیمایی ماهان نیز به ابزاری برای رساندن نیرو و تسلیحات به متحدان ایران در سوریه تبدیل شده است.

توئیت‌های ظریف درباره تله‌های آمریکا برای فریب غرب

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در توئیت‌های تازه‌ای از تله‌های قدیمی و جدید آمریکا برای ایران‌هراسی و تحولات منطقه‌ای خبر داده است. او در توئیتی نوشت: تله اول در دهه ۸۰ میلادی: وحشت‌پراکنی درباره ایران، غرب را فریب داد تا ترویج وهابیت در جهان را بپذیرد که نتیجه آن القاعده، داعش، النصره و... شده است. وزیر امورخارجه در توئیتی دیگر نوشت: تله جدید: همدستی آمریکا در به‌حاشیه‌راندن گروه‌های مسلمان باسابقه، یک‌بار دیگر، میدان را برای نیروگیری افراط‌گرایان وهابی کاملا باز کرد. همچنین وی تأکید کرد: تحولات اخیر پیشنهاد قدیمی و همیشگی ما را برای ایجاد «مجمع گفت‌وگوهای جامع منطقه‌ای در خلیج‌فارس» ضروری کرده است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است

رسانه آمریکایی با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر هدف تحریم‌های گوناگون واشنگتن قرار دارد، گزارش داد آمریکا برای وضع تحریم‌های تازه علیه تهران به مشکل خورده و گزینه‌های محدودی دارد که آن‌ها هم تبعات زیان‌باری برای کاخ سفید به دنبال خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، دستیاران «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا سعی دارند در واکنش به حمله ایران به رژیم صهیونیستی تحریم‌های اقتصادی تازه‌ای را علیه تهران وضع کنند، اما کارشناسان بر این باورند که کاخ سفید برای دستیابی به این هدف تنها چند راه محدود دارد که به درگیری با چین یا افزایش بهای نفت منجر نشود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یک‌شنبه از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد و اعلام کرد ایران ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. این حمله در واکنش به حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت که به شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران منجر شده بود.

آمریکا و متحدانش اعلام کرده‌اند از اقدام نظامی علیه ایران حمایت نمی‌کنند، اما قصد دارند با وضع تحریم‌های اقتصادی و دیپلماتیک، ایران را «منزوی» کرده و فشارهایی را بر تهران تحمیل کنند.

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی با اشاره به اینکه ایران همین حالا هم یکی از تحریم‌شده‌ترین کشورهای جهان است، بسط‌دادن تحریم‌ها به خریداران نفت ایران در چین را یکی از گزینه‌های محدود دولت آمریکا برای تحریم مضاعف ایران دانست.

این در حالی است که وزیر خزانه‌داری آمریکا و دیگر مقامات دولت بایدن در ماه‌های گذاشته در سفرهای متعدد به چین سعی داشته‌اند روابط میان واشنگتن و پکن را بهبود بخشند. حال در صورت تحریم روابط نفتی ایران و چین، احتمال دارد خشم پکن برانگیخته شده و تمام رشته‌های کاخ سفید برای احیای روابط با چین پنبه شود. از سوی دیگر، تحریم فروش نفت ایران به چین می‌تواند موجب افزایش بهای نفت جهانی شود و این در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، برای کاخ سفید خوشایند نیست.

بااین‌حال، مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند اگر واشنگتن می‌خواهد درآمدهای نفتی ایران را قطع کرده یا به میزان محسوسی کاهش دهد، راهی جز تحریم شرکت‌های چینی ندارد. «باب مک‌نالی» رئیس یک شرکت مشاوره در حوزه انرژی گفت تحریم بانک‌های چین به دلیل تسهیل خرید نفت از ایران می‌تواند تولیدات نفتی در جهان را ۱.۵ میلیون بشکه کاهش دهد. این امر ممکن است بهای هر بشکه نفت را به بیش از ۱۰۰ دلار افزایش دهد و این برای دولت بایدن یک کابوس خواهد بود.

این تحلیلگر گفت: «بایدن نمی‌تواند از پس تبعات تحریم نفت ایران برآید. شاید آن‌ها چند اقدام نمادین انجام داده و چند شرکت را تحت‌فشار بگذارند، اما احتمالا فراتر از این نخواهند رفت.»

مدیرعامل یک اندیشکده متمرکز بر امور بین‌الملل و دیپلماسی اقتصادی در انگلیس به واشنگتن‌پست گفت: «ما اساسا از نوامبر ۲۰۱۸ حداکثر فشار را بر ایران وارد آورده‌ایم و کار بیشتری نمی‌توان انجام داد. این واقعا مشکل فشار حداکثری است؛ اینکه شما در موقعیتی قرار می‌گیرید که ناگهان آنچه فکر می‌کردید تنها به سیاست ایران مربوط می‌شود، دیگر فقط به ایران محدود نخواهد شد.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصویب قانون «تحریم مقام‌های ایرانی مرتبط با بازداشت شهروندان آمریکایی» راشاتودی: تحریم ایران بنزین آمریکا را 60 درصد گران کرد

دیگر خبرها

  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم جدید برای ایران؛ فیک یا واقعی؟
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است