Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تسهیلات برای سرمایه گذاران با ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای آماده پرداخت است و می‌توانند بدون انتظار دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، کریم ذوالفقاری در مراسم در مراسم افتتاح پروژه‌های کشاورزی در شهرستان دیواندره اظهار کرد: تبدیل ۹۵ هکتار از اراضی دیم به اراضی آب همتی دیگر از جهادگران سازمان جهاد کشاورزی است که در هدف گذاری‌های بعدی تحقق افزایش اراضی آبی را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انجام این پروژه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدامی شایسته است که تلاش می‌شود با تحقق 100 درصدی بهره مندی اراضی از سیستم‌های نوین آبیاری راندمان آب را افزایش و به تولید پایدار با هدف اقتصادی کردن کشاورزی در استان دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی فرمانداری شهرستان دیواندره و مجموعه جهاد شهرستان ۹۵ هکتار از اراضی دیم روستای گاوشله به اراضی آبی تبدیل شد و امید است شاهد افزایش درآمد کشاورزان در این روستا باشیم.

وی گفت: ۷۲ پروژه در حوزه‌های شیلات، دام، طیور آبزیان و احداث شبکه های آبیاری تحت فشار در شهرستان دیواندره در هفته جاری افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

ذوالفقاری در ادامه از کارگاه تولید قارچ روستای گاوشله بازدید کرد و گفت: امروز زنان روستایی به عنوان ظرفیت ویژه انسانی در روستاها می‌توانند سکان اصلی تولید را هدایت کنند. صندوق خردزنان در روستاها نشان از موفقیت آنان در عرصه‌های مشارکتی و ورودشان به بازار کارآفرینی است.

وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات به زنان روستایی از محل صندوق‌های خرد و با مشارکت صندوق کارآفرینی امید می‌تواند شروعی برای ایجاد اشتغال پایدار زنان روستایی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد: فراموش نکنیم زنان روستایی پشتوانه تولید و افزایش درآمد در روستاها هستند.

وی همچنین در دیدار با سرمایه گذار خوزستانی در راستای جذب ایشان برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: اجرای پروژه‌های گلخانه‌ایی، پرورش دام و ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی از اولویت‌های بخش کشاورزی است.

ذوالفقاری افزود: تسهیلات برای سرمایه گذاران با ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ایی آماده پرداخت است که می‌توانند بدون انتظار دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، هیچ ممنوعیتی برای واگذاری زمین به طرح‌های دارای توجیه اقتصادی در بخش کشاورزی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: اولویت اول جذب سرمایه گذار برای شروع به کار واحدهای راکد بخش کشاورزی است و باید واحدهای راکد مجدد راه اندازی شوند.

وی همچنین از طرح توسعه مجتمع باغی گل تپه بازدید کرد و گفت: نباید از سودآوری محصولات باغی غافل شویم طرح توسعه باغات دیم با استفاده از ارقامی که توجیه اقتصادی دارند بسیار مهم است و علاوه بر افزایش باغات طرح کشت گل محمدی، توت فرنگی نیز اجرا شود.

در پایان از روند ساخت طرح توسعه پرورش ماهیان سردآبی از محل پایاب سد سیازاخ دیواندره با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مدیر شیلات و معاونین بخش کشاورزی بازدید به عمل آمد.

این پروژه در ایام مبارک دهه فجر ۹۵ توسط استاندار کردستان کلنگ زنی شده و پیش بینی می شود در ایام دهه مبارک فجر سال جاری به بهره برداری برسد. این پروژه در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ۲ هکتار با ۷۰۰۰ مترمربع استخر در حال ساخت است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران