Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@15:44:23 GMT

شرایط بیمه زائرین حج تمتع ۹۶ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۶۷۷۳۶

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، تمامی زائران و عوامل ستادی و اجرايی سازمان حج و زيارت كه در سال 1396 از طريق اين سازمان به مناسك حج و زيارت در كشورعربستان اعزام می‌شوند تحت پوشش خدمات بيمه‌ای شركت سهامی بيمه ايران قرار گرفتند.
بر اساس قرارداد این شركت و سازمان حج و زیارت موضوع این قرارداد شامل بیمه عمرزمانی (فوت به هرعلت)‌، بیمه فوت و نقص عضو دائم كلی یا جزیی در اثر حادثه و بیمه مازاد بر درمان و باربری بیمه شدگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیمه عمر، حوادث و درمان (سرمایه و تعهدات)

در صورت فوت به هر علت هر یك از بیمه شدگان پرداخت غرامت به مبلغ 200,000,000ریال

در صورت فوت بیمه شدگان در اثر حادثه پرداخت غرامت به مبلغ 2.500,000,000 ریال

بدیهی است در صورت فوت بر اثر حادثه هر یك از بیمه شدگان در طول مدت قرارداد میزان غرامت فوت 2.700,000,000 ریال است.

در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از كار افتادگی دائم و كامل پرداخت غرامت مبلغ 2.500,000,000 ریال

در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از كار افتادگی دائم و جزئی پرداخت غرامت حداكثر تا سقف مبلغ 2.500,000,000 ریال

در صورت بستری شدن بیمه شده در مراكز درمانی ایران به علل بیماری یا حادثه در زمان پوشش بیمه‌ای، پرداخت خسارت تا سقف 200.000.000 ریال

هزینه مراجعت زائر بیمار یا مصدوم از ایستگاه پروازی به شهر محل اعزام با ارائه رسید معتبر از محل بند 1‏-6

هزینه مراجعت زائر فوت شده از ایستگاه پروازی به شهر محل اعزام با ارائه رسید معتبر از محل بند 1‏-1

مدت پوشش هر یك از بیمه شدگان (زائرین، عوامل ستادی، عوامل اجرایی، روحانیون و كادر پزشكی) 48 ساعت قبل از اعزام تا 72 ساعت پس از مراجعت خواهدبود. در صورتی كه زائر در عربستان بیمار یا مصدوم گشته و بر اثر آن به ایران مراجعه و به مراكز درمانی مراجعه نماید تا دو هفته پس از بازگشت تحت پوشش خواهد‌بود.

پرداخت هزینه‌های درمان سرپایی و پاراكلینیكی بعلت بیماری یا حادثه همانند انجام نوار قلب، رادیولژی، آزمایشان اورژانس، گچ گیری و نظایر آن تا سقف 20.000.000 ریال امكان پذیر است.
پرداخت هزینه‌های درمانی بیمار یا مصدومی كه به دلیل بیماری یا حادثه در بیمارستان بستری و تحت درمان قرارگرفته و با نظر پزشك معالج خویش ترخیص شده است لیكن به منظور ادامه درمان حداكثر تا مدت 90 روز از زمان وقوع بیماری یا حادثه قادر به انجام هزینه و یا بستری در مراكز درمانی خواهد بود و پس از آن پوشش بیمه‌ای نامبرده امكان پذیر نخواهدبود.

پرداخت هزینه انتقال بیماران حادثه دیده از ناحیه شكستگی ستون فقرات،‌ لگن و فمور در هنگام عملیات حج، پس از ترخیص از بیمارستان جهت انتقال به مكه، مدینه یا جده حداكثر تا سقف 400 ریال سعودی .

بیمه‌گر متعهد شده نسبت به تهیه اقلام تداركاتی، تبلیغاتی و فرهنگی زائرین حج تمتع مانند جاكفشی، جای گذرنامه، بروشورهای تبلیغاتی، پوستر اقدام کند.

هزینه‌های مربوط به حمل و نقل بیماران در عربستان از كاروان تا بیمارستان‌ها (برای بیمارانی كه نیاز به بستری شدن دارند) یا تهیه داروهای مصرفی زائرین با دستور پزشكان مركز پزشكی حج كه در لیست داروهای مركز پزشكی نیست تا سقف 200 ریال سعودی از طریق بیمه گر قابل پرداخت است. (مشروط بر تائید مركز پزشكی حج)

تبصره: مدیران محترم كاروان‌ها باید با ارائه مشخصات زائر اعم از نام و نام خانوادگی، شماره كاروان نسبت به پرداخت هزینه مذكور (بند 1‏-12) و (بند 1‏-14) اقدام و نهایتاً از طریق امور مالی دفتر نمایندگی سازمان در عربستان یا ستادهای مكه و مدینه با ارائه مدارك مثبته نسبت به تسویه حساب اقدام خواهند کرد.

شركت بیمه ایران متعهد شده نسبت به استقرار آمبولانس در ایستگاه‌های پروازی پرترافیك به صورت دائمی و در ایستگاه‌های دارای ترافیك پایین به صورت آنكال با تجهیزات مناسب در زمان رفت و برگشت زائرین جهت ارائه خدمات درمانی و انتقال بیماران به بیمارستان‌های كشور تا پایان عملیات تمتع اقدام کنند.
بیمه مسئولیت (بار) تعهدات و پوشش‌ها
اموال هر نفر از زائرین تمتع سال 1396 در زمان رفت تا مبلغ 10,000,000 ریال تحت پوشش بیمه است.

اموال هر نفر از زائرین تمتع سال 1396 در زمان برگشت تا مبلغ 20,000,000 ریال تحت پوشش بیمه است.
حداكثر تعهد بیمه‌گر در طول مدت اعتبار این قرارداد 8,000,000,000 ریال است. بدیهی است این اعتبار بین كلیه زائرین مالباخته تقسیم خواهد شد.

خسارت دوربین فیلمبرداری و عكسبرداری پس از كسر استهلاك تا سقف 8,000,000 ریال از سوی بیمه گر پرداخت خواهدشد و برای گوشی تلفن همراه غرامتی پرداخت نخواهدشد.

بار هر یك از زائرین از زمان رفت و تحویل بار به فرودگاه و تا زمان برگشت و تحویل بار به ایشان در فرودگاه ایران تحت پوشش بیمه است.

تبصره 1:لازم به ذكر است مسئولیت بار زائرین كه در زمان رفت یا برگشت از عربستان تحویل شركت‌های هواپیمایی شده و در ازاء آن تگ بار به زائرین تحویل گردیده با شركت‌های هواپیمایی بوده و شركت بیمه‌گر نسبت به این لوازم تعهدی نخواهدداشت. فلذا نیاز است زائرین گرامی نسبت به اخذ لوازم كامل خود از شركت‌های هواپیمایی توجیه شوند.

تبصره2: در صورت مفقودی اشیاء و لوازم باید مشخصات زائر و لوازم مفقود شده به اطلاع ستادهای مستقر در مكه مكرمه و مدینه منوره یا دفتر نمایندگی سازمان در عربستان یا مدیریت‌های حج و زیارت استان‌های سراسر كشور اطلاع رسانی شود.

واحدهای مذكور پس از ثبت اطلاعات فوق در سایت بیمه زائرین تمتع سال 1396 و چاپ فرم از سایت مربوطه به مالباختگان تحویل خواهند کرد. فرم چاپ شده پس از تائید ستاد مكه مكرمه یا مدینه منوره و همچنین دفاتر حج و زیارت استان‌ها در شهرستان‌ها و اداره رفاه در تهران قابل ارائه به شركت بیمه و اخذ خسارت است. مضافاً اینكه مدت زمان لازم برای ارائه گزارش (فرم اشیاء‌گمشده) به شركت بیمه حداكثر از زمان برگشت به ایران حداكثر 3 ماه است.
تبصره3: وجوه نقد، طلا، جواهرات، اوراق بهادار، سمعك، عینك، ساعت مچی، كالسكه بچه، ویلچر، دارو و مواد غذائی، گوشی تلفن همراه، عطر و ادوكلن و هر آنچه كه ماهیت بار ندارد از تعهدات بیمه‌گر خارج بوده و جبران خسارت نخواهد‌شد.

تبصره4: به منظور جلوگیری از بروز اختلاف و اعتراض زائرین معزز الزامی است قبل از اعزام كاروان، مواردی كه جزء استثنائات قرارداد بوده و قابل پرداخت نیست به درستی و به دقت به زائرین اطلاع رسانی شود و همچنین از تأیید فرم‌هایی كه در آن موارد فوق الذكر درج گردیده خودداری به عمل آید.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده اظهار کرد: پروژه پوشش بتنی کانال انتقال آب (لاینینگ) به طول 6 هزار و 500 متر با اعتبار 50 میلیارد ریال در اراضی شالیزاری 18 روستای شهرستان آمل در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره با نظارت مستمر کارشناسان امور فنی و زیربنایی این مدیریت بر اجرای این طرح، تصریح کرد: این طرح تاکنون به طول هزار و 250 متر با هزینه 8.5 میلیارد ریال در روستاهای کمدره، لتی‌کلا، پولیکیاده و چنگمیان اجرا و نیز در روستاهای شهنه‌کلا، پاشاکلا، اسکی‌محله، تازه‌آباد و نوآباد این شهرستان در دست انجام است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و اعتلای کشاورزی، رسیدن به اهداف سازمانی، توسعه بخش کشاورزی، امنیت غذایی و تحقق شعار سال استفاده می شود، گفت: احداث پوشش بتنی کانال های انتقال آب، نقش تعیین کننده‌ای در بهبود راندمان آبیاری، کاهش هدر‌رفت و مدیریت توزیع آب و جلوگیری از رشد علف‌های هرز خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن