Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از میرور، یک کودک 8 ساله دبستانی با 6.6 فوت قد (201 سانتی متر)، بلندقد‌ترین کودک 8 ساله جهان نام گرفته است.
کاران سینگ اهل «میروت» در ایالت اوتار پرادش هند در تمام طول زندگی خود رکورد بلندقدترین کودک را داشته است و حتی نام او در کتاب رکوردهای جهانی گینس هم ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در زمان تولد هم سنگین‌ترین و بلندترین نوزاد جهان نام گرفته بود.
پدر 41 ساله او گفت: زمانی که کاران متولد شد، 7.8 کیلوگرم وزن داشت و قدش 63 سانتی متر بود. به همین دلیل نام او در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. کاران در 5 سالگی رکورد قدبلندترین کودک را از آن خود کرد. او هم اکنون 8 ساله است و می‌خواهم نامش دوباره در کتاب گینس ثبت شود.
اما کاران تنها فرد قدبلند این خانواده نیست و گویا این ویژگی را از مادر خود به ارث برده است. مادر 33 ساله او نیز با 7.2 فوت قد (219 متر)، لقب قدبلندترین زن هند را از آن خود کرده است. مادر کاران یک بسکتبالیست است و در تعداد زیادی از مسابقات بسکتبال ملی و جهانی حضور داشته است.
با وجود اینکه مشخص نیست چه چیزی باعث رشد قد این مادر و پسر شده است، این احتمال هست که وجود هورمون‌های رشد بیش از حد در بدن آنها باعث رشد زیاد قدشان شده باشد.
پدر کاران گفت: ما به طور منظم پسرمان را نزد متخصص غدد می‌بریم، اما تاکنون هیچ مشکلی نداشته است. کاران استقامت بدنی خوبی دارد و تاکنون با هیچ مشکلی روبرو نشده است.
با وجود اینکه کاران قدی حدود دو برابر همکلاسی‌هایش دارد، همیشه سعی می‌کند مانند آنها رفتار کند. کاران در این خصوص گفت: «پس از پایان تکالیف مدرسه، با دوستانم و سپس به همراه مادرم بسکتبال بازی می‌کنم. مادرم از 5 سالگی به من بسکتبال آموزش داده است و دلم می خواهد بتوانم روزی مانند مادرم بسکتبال بازی کنم. اما رشته علوم را هم دوست دارم.»







انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ نبی‌الله قاسمی فرمانده انتظامی خرم‌آباد با اشاره به حادثه تیراندازی منجر به فوت در این شهرستان گفت: عوامل نیروی انتظامی ساعت ۱۷ عصر روز گذشته در پی اطلاع مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی‌بر یک فقره تیراندازی منجر به فوت در یکی از روستاهای اطراف خرم‌آباد بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

وی اضافه کرد: یک کودک ۵ ساله بر اثر سهل‌انگاری شخص دارنده سلاح مجاز، حین بازی با سلاح به‌ سمت خاله خود که حدود ۱۴ سال دااشته شلیک و او بر اثر این حادثه فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد تأکید کرد: فقط افرادی که پروانه سلاح به‌ نام آنهاست مجاز به استفاده و نگهداری از سلاح هستند و در صورت بروز حوادث برابر قانون با این افراد برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: از دارندگان سلاح مجاز درخواست می‌شود سلاح خود را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند که شاهد بروز حوادث مرگبار نباشیم.

کد خبر 846740 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم تیراندازی استان لرستان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • جلالی و فرصت شکستن رکورد 15 ساله!
  • حضانت فرزند در قوانین ایران؛ مراحل، شرایط و حقوق والدین
  • غرق شدگی کودک ۹ ساله‌ شبستری در استخر 
  • فاجعه ژاوی برابر رئال: رکورد 88 ساله شکست
  • بسکتبال NBA | پلی آف ۲۰۲۴ شروع شد!