Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران نتیجه‌ی توافق نامه اخیر میان ایران و کره جنوبی را ارتقای دانش فنی برای مایع سازی از طبیعی در مقیاس کوچک و فشرده دانست. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پاک سرشت در رابطه با توافق نامه گازی ایران و کره اظهار کرد: کشور مان از مواد غنی گاز برخوردار است و این صنعت در ایران رو به رشد و پیشرفت بوده و از توانمندی‌های بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فناوری تبدیل گاز طبیعی به مایع و انتقال آن به نقاط دور دست را از جمله تکنولوژی‌های راهبردی در کشور برشمرد و افزود: کرد جنوبی نیز در این زمینه دارای توانمندی هایی است و برای دستیابی بالا‌تر به این تکنولوژی، با یک کنسرسیوم از کشور کره توافق نامه‌ای را منعقد کرده ایم.پاک سرشت در توضیح ماهیت این توافق نامه گفت: قرار است یک واحد کوچک ال ان جی با قابلیت نقل و انتقال توسعه داده شود و ضمن ساخت یک نمونه از این ایزو کانتینر، مورد تست و ارزیابی قرار گیرد.وی کنسرسیوم کره‌ای را متشکل از ۷ شرکت مطرح در این کشور برشمرد و افزود: این شرکت‌ها در بخش‌های ساخت، مهندسی، اجرا، طراحی و تحقیقات فعال هستند و شرکت ملی گاز به عنوان رهبر این کنسرسیوم و انستیتو ال ان جی دانشگاه تهران، پژوهشگاه صنعت نفت و تعدادی از شرکت‌های داخلی، در طرف ایرانی این توافق نامه حاضر می‌باشند.پاک سرشت در گفتگو با رادیو اقتصاد؛ زمان بندی اجرای توافق را ۴ ساله تخمین زد و ادامه داد: مراحل طراحی مفهومی، پایه و ساخت و اجرا به صورت مشترک میان ایران و کره انجام شود و در این راستا بخش مربوط به مایع سازی توسط کره با مشارکت ایران و بخش پیش تسویه گاز توسط کنسرسیوم ایرانی با مشارکت کشور کره جنوبی انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ انتظاری افزود: به منظور اجرای قانون توزیع الکترونیکی گاز مایع، از ابتدای اردیبهشت مقدار سوخت اختصاص یافته به تاسیسات گاز مایع بر اساس ایجاد تراکنش فروش گاز مایع به مشتری خواهد بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین با اشاره به این که در حال حاضر هیچگونه مشکلی در تامین و توزیع گاز مایع وجود ندارد اضافه کرد: در حال حاضر سهمیه ماهیانه خانوار‌های فاقد گاز طبیعی ۴۴ کیلوگرم گاز مایع است که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته ندارد.

انتظاری بیان کرد: با تعامل و همکاری که بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین با تاسیسات گاز مایع استان وجود دارد، علاوه بر تامین و توزیع مطلوب گاز مایع به مصرف کنندگان، قانون توزیع الکترونیکی گاز مایع هم به نحو مطلوب اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است