Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@13:56:17 GMT

مراقبت از حریم خصوصی در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۶۹۲۲۱

مراقبت از حریم خصوصی در فضای مجازی

بهترین راه برای حفظ حریم خصوصی، رعایت نکات امنیتی است، در بسیاری از موارد خود کاربران زمینه سوءاستفاده کلاهبرداران را فراهم می‌کنند. به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ در شبکه‌های اجتماعی کاربرانی هستند که با هویت جعلی و برای مقاصد خاص مثل کلاهبرداری، مسائل ضداخلاقی، اقدامات غیرقانونی با کاربران ارتباط برقرار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ این‌افراد ، باید نکات امنیتی رعایت شود.در صورت فروش و واگذاری تلفن‌های همراه خود حتما اطلاعات شخصی داخل آنها را با روش‌های فنی و مطمئن پاک کنید. اگر نگران این هستید که اطلاعات شخصی و مهم شما که در داخل گوشی همراهتان قرار دارد در اختیار افراد دیگر قرار خواهد گرفت، باید بدانید در این موارد پاک کردن ساده محتویات گوشی قطعاً مؤثر نخواهد بود و این محتویات بعدها به راحتی قابل بازگردانی هستند.بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، در مورد گوشی‌های اندرویدی در قسمت تنظیمات گزینه‌ای وجود دارد که به وسیله آن کاربر می‌تواند گوشی خود را به حالت تنظیمات کارخانه بازگرداند و به‌اصطلاح Reset Factory کند. البته ابزارهای مختلفی برای پاکسازی اطلاعات شخصی درون ابزارهای همراه وجود دارد و با چند راه‌حل ساده دردسر می‌توان امنیت اطلاعات شخصی را بالا برد.یکی از این کارها، رمزگذاری فایل‌های گوشی است. بدین ترتیب می‌توانید قبل از اینکه کاملاً اقدام به پاک‌سازی گوشی خود کنید، اطلاعات موجود در گوشی خود را رمزگذاری کنید. این کار باعث می‌شود حتی اگر پاکسازی کامل گوشی نیز تمام اطلاعات را حذف نکند، دسترسی به اطلاعت رمزگذاری شده تنها توسط رمز عبور امکان‌پذیر باشد. برای این کار به قسمت تنظیمات گوشی بروید و سپس گزینه Security و آنگاه گزینه Encrypt phone را انتخاب کنید.پس از آن می‌توانید اطلاعات گوشی را پاک کنید. البته پیش از آن یک نسخه پشتیبان (بک‌آپ) از اطلاعات خود تهیه کنید. برای پاکسازی کلی اطلاعات نیز وارد منوی تنظیمات گوشی شوید و در گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Factory Data Reset کلیک کنید تا فرایند پاک‌سازی و برگرداندن تنظیمات گوشی به حالت کارخانه انجام شود. همچنین باید توجه داشته باشید رمز دوم حساب‌های بانکی خود را در اختیار هیچ‌کس قرار ندهید زیرا با این کار راه را برای کلاهبرداران جهت استفاده از حسابتان هموار می‌کنید. بنابراین همان‌طور که پلیس فتا نیز هشدار می‌شود به پیامک‌هایی نظیر «برنده شدن در قرعه‌کشی» که خواستار اطلاعات بانکی شما مانند رمز دوم یا حضور پشت عابر بانک هستند، اعتماد نکنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده، آنچنان در فضای مجازی وایرال شده که حالا به جشن‌های دختران دبیرستانی رسیده و در این جشن‌ها به صورت گروهی اجرا می‌شود. ویدیویی که از یکی از این جشن‌ها در فضای مجازی منتشر شده و مورد توجه قرار گرفته را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی