Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@10:26:05 GMT

عکس خالکوبی بکام با تصویر زن از کتاب درسی حذف شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۶۹۸۴۹

عکس خالکوبی بکام با تصویر زن از کتاب درسی حذف شد

به گزارش جام نیوز، محمود امانی طهرانی اظهار داشت: موجی که به تازگی در رابطه با این تصویر در فضای رسانه ای و مجازی به راه افتاد، تکراری است زیرا در همان زمان تصمیم گرفته شد در نسخه بعدی کتاب، تصویر اصلاح شود.

وی اضافه کرد: گروهی عنوان کرده اند که تصویری از یک فرد خارجی در درس ششم کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم وجود دارد که بر روی بدن او یک نقش نامناسب و غیراخلاقی خالکوبی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری توضیح داد: این تصویر در ابعاد کوچک هفت در هشت سانتیمتر چاپ شده و از آنجا که کیفیت چاپ کتاب های درسی معمولی است، جزییات عکس به طور عادی قابل دیدن نیست.

امانی طهرانی افزود: اما در این میان عده ای با پیدا کردن فایل اصلی تصویر خالکوبی، روی قسمت موردنظر تمرکز کرده اند که این مساله منجر به کنجکاوی دانش آموزان برای کشف ابعاد نهان تصویر در فضای کتاب درسی شد.

وی بیان داشت: باید توجه داشت که این تصویر شفاف نیست و در حالت عادی هیچ مساله اخلاقی منفی ندارد زیرا در بافت درس و برای آگاهی بخشی به دانش آموزان درباره موضوع مورد بحث ارائه شده است.

مدیرکل دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری یادآور شد: از ابتدای مهرماه سال 95 شاهد موجی از خبرسازی ها و ایرادات نسبت به کتاب های درسی در فضای رسانه ای و مجازی بودیم که این موج هر چند مقاصد سیاسی کوتاه مدت برخی گروه ها را تعقیب می کرد اما نتیجه کلی آن سلب اعتماد عمومی نسبت به نظام تعلیم و تربیت کشور است.

امانی طهرانی ادامه داد: این موضوع در فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفته و ایشان هشدار دادند نباید طرح مساله ها به گونه ای باشد که فضای عمومی کشور را نسبت به نظام رسمی آموزش و پرورش بی اعتماد کند.

وی ارزش های انقلاب اسلامی، ملی و ایرانی را از مهمترین موضوعات مورد توجه در برنامه درسی دانست و اضافه کرد: پژوهش های مستقلی که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد در بیش از 500 نقطه از کتاب های درسی، مفاهیم ارزشی مثل دفاع مقدس، شهیدان، جانبازان و استکبارستیزی پررنگ است و به صورت کاملا منطقی مطرح شده است.

مدیرکل دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری یادآور شد: فهرست کارهایی که در این زمینه انجام شده برای افرادی که بخواهند به صورت منصفانه موضوع را بررسی کنند،‌ موجود است.

امانی طهرانی کارنامه و سابقه کتاب های درسی را از منظر رعایت کیفیت و استانداردهای کلی نظام آموزشی کشور درخشان توصیف کرد و افزود: این در حالیست که در این فضا نکته های خلاف واقع رد و بدل می شود از جمله اینکه شهید فهمیده از کتاب های درسی حذف شده و این مساله که چرا عکس رئیس جمهوری وقت در کتابهای درسی آمده و آن را یک تبلیغ انتخاباتی قلمداد کردند.

به گفته وی در پاسخ به این ایراد اعلام شد که در طول بیش از 25 سال گذشته در همه دوره ها و در بحث معرفی قوه مجریه، همواره تصویر رئیس جمهوری وقت وجود داشته و این منحصر به دوره کنونی نمی شود اما هنگامی که این خبرها منتشر می شود شاید پاسخ آن به گوش افرادی که خبر را شنیده اند، نرسد و ابهامات همچنان باقی بماند./ ایرنا

115

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۶۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیم کارت میلیاردی جوان گل‌فروش ؛ شماره‌ام رند نیست اما... | روی کمرم طرح یک گل خالکوبی کرده ام!

همشهری آنلاین - حوادث: تمام صورتش را خالکوبی کرده است. از دور دهانش گرفته تا چشم ها و بینی‌اش. حتی روی گوش هایش هم طرح‌های عجیب و غریب دیده می شود. اسمش میثم است معروف به سلطان. او فروشنده مخدر گل است و می‌گوید سیم کارتش مشتریان میلیاردی دارد اما حاضر به فروش آن نیست. گفت‌وگو با او را بخوانید.

مگر شماره‌ات چه ویژگی خاصی دارد که اینقدر قیمتش است؟

ارزش سیم کارت من به زنگ خورش است. از صبح که چشمانم را باز می کنم، گوشی ام مدام زنگ می خورد. تماس‌های پشت سر هم. مشتریان گل هستند. نه آن گلی که بوی خوب می دهد، مواد مخدر گل! (می خندد و ادامه می دهد) من ساقی ام؛ ساقی گل. آنقدر کارم گرفته که در روز بالای هزار نفر به من زنگ می زنند و سفارش گل می دهند. دیگر وقت سر خاراندن هم ندارم.

خودت هم مصرف می کنی؟

خیلی کم. هر ازگاهی. اما عاشق بوی آن هستم. روی کمرم طرح یک گل خالکوبی کرده ام. از بس که به گل علاقه دارم. برایتان عجیب است نه!؟

چه شد که وارد این کار شدی؟

چون دوست داشتم برای خودم کسی شوم. اگر فروشنده معروفی باشه، اسمت همه جا هست. از طرفی بقیه از تو حساب می‌برند. دست خودم نیست دلم می خواهد خیلی خفن باشم. حتی اگر ته ماجرا اعدام باشد، مثلا تبدیل شوم به سلطان گل! یا سلطان کوکائین. حرف‌هایم برایتان عجیب و خنده دار است، نه؟ اما خب طرز فکر من هم عجیب است. یک نفر دوست دارد دکتر، مهندس، بازیگر یا خبرنگار موفقی شود، من هم دلم می خواهد برای خودم سلطان شوم. برای همین است که لقبم را سلطان گذاشته‌ام.

از شرایط کاری ات بگو؟

شرایط خاصی ندارم، شماره ام را در اختیار افرادی قرار داده ام که مواد مخدر می خواهند. مشتری تماس می گیرد و سفارش میدهد، بعد من گل را به دستش می رسانم، همین. اوایل در فضای مجازی تبلیغ گل طبیعی می کردم. الان هم گاهی مواد گل را در گل طبیعی جاسازی می کنم و به دست مشتری می رسانم.

هر روز کار می کنی؟

فقط دوشنبه ها کار نمی کنم.

چرا دوشنبه ها؟

چون من از دوشنبه ها خوشم می آید. دوشنبه ها روز شانس من است. از کودکی هر اتفاق خوشایندی که برایم رخ داده، روز دوشنبه بوده است. به همین دلیل دوشنبه ها گوشی ام را خاموش می کنم تا هیچ کس به من زنگ نزد.

مشتریانت از چه قشری هستند؟

متاسفانه اکثرا دختر و پسران کم سن و سال هستند. معمولا آنهایی هستند که آخر هفته ها در خانه یا ویلاهایشان مهمانی بر پا می کنند. اغلبشان بچه پولدارهای بالا شهر هستند. معمولا مشتری بالای ۴۵ ساله ندارم. همه مشتریانم زیر ۴۵ ساله هستند. حتی نوجوانانی که برای تفریح گل می کشند که از نظر من این موضوع می تواند برای جامعه خطرناک باشد؛ اینکه اغلب کم سن و سال‌ها به سمت گل رفته‌اند. گل مغز را کوچک می کند و برای افراد مضر است. برای همین خودم خیلی مصرف نمی‌کنم.

تو که می دانی مضر است، چرا به نوجوان می‌فروشی؟

من ندهم، می روند سراغ یک فروشنده دیگر. کم نیستند افرادی که خرده فروش مواد هستند. من از نوجوانی دستگیر شده ام. همه سوابقم درگیری و فروش مواد مخدر است.

کد خبر 845036 برچسب‌ها خبر مهم اعتیاد - معتاد اعتیاد - مواد مخدر حوادث ایران

دیگر خبرها

  • حال و هوای خانه شهید طهرانی مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»
  • خالکوبی جالب یک سرباز در رژه ارتش (عکس)
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • خالکوبی جالب یک سرباز در رژه ارتش | عکس
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ندیدی ضرب شست ناب طهرانی مقدم را؟
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • سیم کارت میلیاردی جوان گل‌فروش ؛ شماره‌ام رند نیست اما... | روی کمرم طرح یک گل خالکوبی کرده ام!
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است