Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:02:46 GMT

تشکل‌های صادراتی در آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۷۰۷۴۶

تشکل‌های صادراتی در آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود

ارومیه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: تشکل‌های صادراتی در آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری با اشاره به برنامه‌های بازرگانی خارجی در سال ۹۶ در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: امسال تشکیل شرکت خدمات صادراتی در آذربایجان‌غربی پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از سوی دیگر امسال ضمن برگزاری جلسات کمیته پایش تجارت خارجی، صادرکنندگان برتر و کالاهای مزیت‌دار صادراتی شناسایی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: در سال ۹۶ الحاق کالاهای مزیت‌دار صادراتی در لیست تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای هدف یعنی ترکیه نیز پیگیری می‌شود.

وی از شرکت در پاویون‌های نمایشگاه‌های بین‌المللی بازارهای هدف صادراتی خبر داد و بیان کرد:علاوه بر آن، شناسایی بازارهای هدف صادراتی و ارائه آموزش‌های تخصصی به تجار و بازرگانان نیز برای امسال در دستور کار قرار دارد.

اسکندری با تاکید بر الگوبرداری از کشورهای موفق تجاری در سال ۹۶ اظهار داشت: رصد قیمت‌های جهانی، ارتباط خدمات بازرگانی با دانشگاه، ارائه تحلیل آماری کالایی و پایش گمرکات و بازارچه‌ها نیز مدنظر این سازمان قرار دارد.

وی از برگزاری جلسات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خبر داد و تصریح کرد: امسال جلسات شورای ساماندهی مبادلات مرزی نیز انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در سال ۹۶ به غیر از پیگیری ایجاد تشکل‌های صادراتی یعنی صنایع تبدیلی، خشکبار و کنستانتره، افزایش صادرات غیرنفتی و نیز اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به بررسی، شناسایی و اعلام شرکت‌های تولیدکننده محصولات مشابه وارداتی در استان تصریح کرد: در سال ۹۶، عملکرد توسعه صادرات صنعتی و معدنی آذربایجان‌غربی به ویژه در صنایع نوین بررسی می‌شود.

اسکندری با اشاره به برنامه‌های امسال معاونت نظارت و بازرسی اظهار داشت: در این رابطه نیز ضمن ساماندهی واحدهای خدماتی سیار، قوانین و مقررات نرخ انواع شرکت‌های خدماتی اعم از آب، برق، گاز و تلفن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از احصاء کالاهایی که شامل یارانه دولتی و سهمیه هستند خبر داد و خبر داد: در این رابطه موضوعاتی همچون بررسی و پایش و گزارشات و شکایات مردمی استان، انجام طرح‌های ویژه شامل روغن موتور، پمپ بنزین و باسکول‌ها، انجام طرح‌های ویژه نظارتی در استان و بازرسی‌های هدفمند از بنگاه‌های اقتصادی شامل واحدهای تولیدی-صنفی و خدماتی در معاونت نظارت و بازرسی سازمان در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد