Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@11:31:24 GMT

شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی و هتک حیثیت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۷۱۳۸۱

شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی و هتک حیثیت

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، سرهنگ علی محمدپور گفت: در پی ارجاع یک فقره شکوائیه از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند مبنی برایجاد مزاحمت، هتک حیثیت و نشراکاذیب از طریق پیام رسان های موبایلی، بررسی موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: براساس تحقیقات به عمل آمده شاکی عنوان داشت از حدود هفت ماه پیش فرد يا افرادي ناشناس در شبكههای اجتماعي با ايجاد مزاحمتهاي متعدد نسبت به من توهين و فحاشي مينمايد،همچنين در یکی‌ از شبكههای اجتماعي با هويت من صفحات جعلي ايجاد نموده وپس از ارتباط با دوستانم موجب هتک حیثیت و ارسال موارد کذب شده و از این طریق باعث از بین بردن آسایش و آرامش بنده گردیده است كه از وي شاكي و تقاضاي رسيدگي دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ محمدپورادامه داد: کارشناسان این پلیس موفق شدند‌‌ طی اقدامات فنی و پلیسی متهم را شناسایی نمایند که در ادامه متهم به این پلیس احضار و مورد بازجویی قرار گرفت که وی در همان ابتدا به بزه ارتکابی خود اعتراف نموده و در‌‌ اظهارت خود بیان داشت کلیه مزاحمتها برای شاکی در شبکه های اجتماعی توسط خودم صورت گرفته که هدف و انگیزه خود را انتقام جویی از این طریق عنوان نمود. از این رو پرونده جهت سير مراحل قضايي تحويل دادسراي بيرجند گرديد.

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به پرونده فوق گفت: به افرادی كه در فضای مجازی و شبكههای اجتماعی اقدام به هتك حیثیت و نشر اكاذیب علیه همدیگر میکنند، هشدار داده میشود با اثبات عمل مجرمانه آنها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.

سرهنگ محمدپور در پایان به کاربران گفت: هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیامرسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

110