Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه کباب، حلیم، آش و پزندگان غذاهای سنتی تهران بزرگ بابیان اینکه شایعه وجود الیاف و مواد غیرخوراکی در حلیم سبب تأثیرگذاری بر میزان فروش واحدهای صنفی در روزهای گذشته شده است، گفت: بخش زیادی از واحدها با کاهش 50 درصدی فروش مواجه شدند.

به گزارش بولتن نیوز، حسین محمدی امروز در یک نشست خبری با انتقاد از فیلم اخیر منتشرشده در فضای مجاز مبنی بر پخت حلیم با پشم و پنبه با تأکید بر اینکه پخت حلیم با پشم و پنبه امکان ندارد، افزود: برخی واحدهای غیرمجاز ممکن است که در پخت حلیم از آرد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طبق آزمایشات دستگاه‌های نظارتی هیچ‌گونه الیاف و مواد غیرخوراکی در حلیم و آش واحدهای صنفی نبوده زیرا وجود الیاف و مواد غیرخوراکی در غذاها امری کاملاً بدیهی و ملموس بوده که پس از مشاهده فرد متوجه آن می‌شود.

محمدی بیان کرد: آزمایشات و نمونه‌برداری‌های به‌عمل‌آمده توسط اداره بهداشت و محیط، دستگاه‌های نظارتی بیانگر عدم وجود این الیاف و مواد غیرخوراکی در حلیم بوده است و به همین سبب مردم برای اطمینان تنها از واحدهای صنفی که توسط اتحادیه کد عاملیت فروش دریافت کرده‌اند درصدد خرید حلیم برآیند.

وی بابیان اینکه مدعی نیست که تمام واحدهای صنفی تمام اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند، افزود: حتی اگر یک‌رشته مو در غذا پخته شود هنگام سرو کاملاً مشخص و جدا کردن است، چطور ممکن است غذایی با پشم و پنبه و کرک پخته شود و مردم هم بدون اینکه متوجه شوند آن را میل کنند.

محمدی اظهار کرد: مواد خوردنی و آشامیدنی در کشور زیر نظر بهداشت و محیط کشور است و این موضوع ارتباطی با سازمان غذا و دارو ندارد درحالی‌که یکی از مسئولین سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که فیلم منتشرشده در مورداستفاده از پنبه و پشم در حلیم توسط یکی از اقوام وی که نسبت به آن شخص هم اطمینان کامل دارد تهیه‌شده و بنابراین فیلم ازنظر آن‌ها قابل‌تأیید است.

محمدی بابیان اینکه 11 هزار واحد صنفی کباب، حلیم، آش و پزندگان غذاهای سنتی در تهران موجود است، گفت: نظارت بر این واحدهای صنفی بخصوص در ماه رمضان بیشتر می‌شود و جلسات متعددی قبل از ماه رمضان با وزارت بهداشت، بازرسین اصناف کشور و تعزیرات حکومتی و اداره اماکن در این رابطه برگزار شد.

وی افزود: بیشترین تداخل با اتحادیه کباب، حلیم، آش و پزندگان غذاهای سنتی تهران بزرگ در عرضه حلیم را با فست فودها داریم که این واحدها حلیم را باقیمت بسیار پایین در واحدهای خود عرضه می‌کنند و ما هم برای جلوگیری از عرضه این واحدها تعداد بازرسی‌ها را در ماه مبارک رمضان افزایش می‌دهیم.

رئیس اتحادیه کباب، حلیم، آش و پزندگان غذاهای سنتی تهران بزرگ بیان داشت: تمام واحدهای صنفی مجاز با بنر متحدالشکل از سایر واحدها مجزا می‌شوند. بر روی بنر آن‌ها نوشته‌شده عاملین فروش با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و اتحادیه و کد عامل هم بر روی آن قیدشده و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مراتب به اتحادیه اطلاع دهند.

رئیس اتحادیه کباب، حلیم آش و پزندگان غذاهای سنتی تصریح کرد: در برخی از این واحدهای متخلف حلیم باقیمت بسیار ارزان و حتی هر کیلوگرم 2 هزار تومان عرضه می‌شود که واقعاً این قیمت‌های ارزان می‌تواند یک هشدار باشد و ما به مردم توصیه می‌کنیم از خرید مواد غذایی مثل کباب و حلیم باقیمت‌های بسیار پایین خودداری کنند. هر کیلوگرم حلیم مورد تأیید اتحادیه با تمام متخلفات 15 هزار تومان است چون کیلویی 11 هزار تومان برای واحد صنفی تمام می‌شود.

محمدی بیان کرد: برخی واحدهای متخلف تهیه غذا، گوشت آماده به سیخ کوبیده را کیلویی 7 هزار تومان به واحدهای صنفی عرضه می‌کنند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این گوشت‌ها از گوشت‌های گیاهی مثل سویا و یا روغن‌ها تهیه می‌شود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در دزفول گفت: ۵۳۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی دزفول در سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ به کشت سیر اختصاص یافت و کشاورزان امسال ۱۳ تن محصول برداشت کردند.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول، افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان به سایر استان‌های کشور و درصورت فراهم بودن شرایط، به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

قمرزاده ادامه داد: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

برداشت سیر در دزفول هرسال از اوایل اسفند ماه آغاز می‌شود و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

سال گذشته زراعی ۹ هزار تن سیر از ۳۷۰ هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال با ۴ هزار تن افزایش، به ۱۳ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره یک شایعه
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی