Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-24@01:40:55 GMT

اقدام ناجوانمردانه "عربستان علیه ایران"

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۷۲۱۹۹

به گزارش شریان نیوز،عربستان سعودی در اقدامی ناجوانمردانه و غیرانسانی دست به حمایت از تروریست ها در مرزهای ایران زده تا بتواند کشورمان را نامن سازد.

"محمد جواد ظریف" طی سخنانی که انعکاس گسترده ای در رسانه های انگلیسی زبان داشته تاکید کرده تهران اسنادی در اختیار دارد که حمایت عربستان از تروریست ها علیه ایران را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجزیره در گزارشی زیر عنوان "ایران، عربستان سعودی را به حمایت از گروه های تروریستی متهم ساخت" به این موضوع می پردازد.

این رسانه قطری نوشت:"محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران می گوید، تهران اطلاعاتی را در اختیار دارد که نشان می دهد ریاض از گروه های تروریستی فعال در مرزهای شرقی ایران حمایت می کند.

وب سایت رادیوی موسوم به اروپای آزاد نیز تیتر زد: ظریف می گوید، عربستان سعودی از تروریست ها در غرب و شرق ایران حمایت می کند.

وزیر خارجه ایران این اظهارات را چند روز پس از آن ابراز داشته که گروه داعش، مسئولیت عملیات تروریستی در تهران را بر عهده گرفت.

یو اس نیوز اند ورلد ریپورت عنوان "ایران پس از حملات تهران اعلام کرد که عربستان سعودی از شبه نظامیان در این کشور حمایت می کند" را برای گزارش خود برگزیده است.

آقای ظریف به اظهارات مسئولان عربستان مبنی بر اینکه "جنگ را به داخل ایران می بریم" اشاره کرده و گفته این یک "تهدید مستقیم" است.

وی همچنین اشاره کرده که وزیر خارجه عربستان در همان روز حمله تروریستی به ایران، توییت کرد.

خبرگزاری رویترز در انعکاس اظهارات وزیر خارجه کشورمان می نویسد، ظریف ضمن انتقاد از حمایت عربستان از تروریسم، از کشورهای منطقه خواسته برای حل درگیری ها، مجمعی منطقه ای را تشکیل دهند.

وزیر خارجه ایران گفته که سیاست خارجی کشورش واضح است و تهران به دنبال ایجاد امنیت در منطقه می باشد. وی تاکید کرده ایران "امن ترین کشور منطقه" است که مردمش بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته اند.

دیلی میل نیز در انعکاس اظهارات دکتر ظریف تیتر زد: ایران مصرانه خواستار ایجاد مکانیزمی برای ایجاد صلح در خلیج [فارس] شده و می گوید عربستان سعودی از شبه نظامیان حمایت می کند.

وزیر خارجه ایران گفته، کشورش خواستار وجود امنیت در همسایگان حتی عربستان و قطر است و بر لزوم امنیت در منطقه تاکید کرده است.

منبع : جام

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین

در اولین دیدار کاری رئیس جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد، وزیر امور خارجه پاکستان به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمد و از مواضع تهران در منطقه به ویژه در حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، سناتور اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به وی خیرمقدم گفت و افزود: دولت و مردم پاکستان چشم انتظار سفر جنابعالی بودو ما مفتخر به میزبانی از شما هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: جهان اسلام قدردان نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران برای حل چالش‌های مشترک است.

وی تاکید کرد که مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین ستایش برانگیز است.

سناتور اسحاق دار همچنین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران را نیز تبریک گفت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به وقت محلی در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد، از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است در جریان سفر رئیس دولت سیزدهم به پاکستان، تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه های تجاری، بهداشت، اقتصادی، امنیتی، قضایی و کشاورزی از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضا شود.

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی مربوط به زمین پاک تلاش جدی دارد