Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@14:26:25 GMT

گفتگوی 18:30/ حلیم با پنبه تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۷۲۵۱۶

گفتگوی 18:30/ حلیم با پنبه تکذیب شد

رئیس اتحادیه صنف کباب، حلیم و آش با تکذیب خبر مصرف پنبه و الیاف در طبخ حلیم گفت: استفاده از الیاف و پنبه در حلیم امکان پذیر نیست و این مواد قابلیت مصرف ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین محمدی گفت: شایعه استفاده از پنیه و الیاف در حلیم و انتشار آن در فضای مجازی باعث کاهش 50 درصدی تقاضای خرید حلیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتحادیه صنف پزندگان غذاهای سنتی ادامه داد: طبخ طولانی گوشت سبب خلال شدن آن و تغییر رنگ گوشت به رنگ سفید می شود.محمدی گفت: برخورد با واحدهای متخلف به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی یا مصرف کم گوشت در حلیم مطابق سنوات گذشته انجام می شود.
او با اشاره به کذب بودن اخبار منتشره در فضای مجازی ادامه داد: فیلم منتشر شده و تایید مسئول در آن فیلم خلاف واقع بوده و اتحادیه از آن مسئول شکایت کرده است.
محمدی گفت: مصرف کنندگان برای اطمینان از خرید فقط از واحدهای صنفی مجاز و دارای مجوز از اتحادیه و وزارت بهداشت خرید کنند و چنانچه با مشکلی روبرو شدند با شماه تلفن 77639658 الی 9 تماس بگیرند.محمدی با اشاره به قیمت حلیم در ماه مبارک رمضان گفت: قیمت نوع مرغوب حلیم 15 هزار تومان با مخلفات کامل، آش شله قلم کار، 14 هزار تومان و آش معمولی با مخلفات و وزن 400 گرم، 8 هزار تومان به فروش می رسد.رئیس اتحادیه کباب، حلیم و آش گفت: بهداشت و سلامت خانواده های روزه دار را نمی توان با مقداری اضافه درآمد مقایسه کرد.

محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط‌ و کار وزارت بهداشت با تشریح اقدامات بهداشتی ایام رمضان گفت: قبل از ماه رمضان بخشنامه ای به معاونین بهداشت سراسر کشور فرستادیم تا کنترل ها افزایش یابد زیرا علایق مردم و ساعت خوراک آنها در ماه رمضان تغییر می یابد. غذاهایی مانند آش، حلیم و زولبیا بامیه مورد نظر ما بود و میزان نظارت ها و کنترل ها را افزایش دادیم.
فرهادی افزود: اخیرا فیلمی در فضای مجازی درباره پخت حلیم با پشم و پنبه منتشر شده، که به گفته مسئولان وزارت بهداشت و رئیس اتحادیه کباب، حلیم تهران، کاملا ساختگی و دروغ است.
معاون مرکز سلامت محیط‌ و کار وزارت بهداشت گفت: این موضوع در مرکز سلامت محیط‌ وکار وزارت بهداشت پیگیری شد و بر اساس کار کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که اصلا"صحت ندارد و باید در کنار این مغازه ها ما انبارهای پنبه کشف می کردیم که نبود.او ادامه داد: ممکن بود آلودگی میکروبی مشاهده می شد اما الیاف پنبه اصلا نبود و این فیلم‌ها و کلیپ ها به قصد شیطنت در جامعه توزیع شده است.
فرهادی درباره نحوه نظارت بر واحدهای تهیه و عرضه محصولات غذایی به ویژه غذاهای سنتی در ماه رمضان گفت: تمام واحدهای ما دارای مجوز هستند و طبق قوانین عمل می کنند و مردم باید تنها از واحد های دارای مجوز این غذاها را تهیه کنند.

معاون مرکز سلامت محیط‌ وکار وزارت بهداشت افزود: برای همکاران ما مجوز و پروانه کسب زیاد فرق نمی کند اما اینکه خودرو سواری در صندوق عقب مواد غذایی می فروشد، بدانید که کنترل آن غیر ممکن است و مردم باید خود مراقبتی داشته باشند و تحت عنوان کالای خانگی تن به خرید هر نوع کالایی ندهند.
فرهادی درباره شایعه تخلفات روغن زولبیا و بامیه افزود: اخیرا" شایعه شده که روغنی که برای سرخ کردن زولبیا و بامیه در برخی قنادی ها استفاده می شود را با موادی زلال می کنند تا بتوانند بیشتر استفاده کنند ولی به هموطنان این اطمینان را می دهیم که چنین چیزی صحت ندارد.
او ادامه داد: در راستای طرح تحول سلامت ما اینها را آزمایش کردیم و با دستگاه سنجش، روغن‌ها را آزمایش می کنیم و در ماه رمضان هم پوشش صد در صد است.
وی ادامه داد: ما روی فعالیت های رستورانها یک دوره نظارت خاص اعمال کردیم و این بازدید ها و نظارت های بهداشتی در شهر تهران تا ساعت 12 شب ادامه دارد.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام جزیره ابوموسی!

محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت، در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: «با توجه به صورت گرفتن عملیات «وعده صادق» علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.»

به گزارش ایرنا، وی همچنین با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

اسماعیلی با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، امیدوارم این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آن‌ها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همین طور، ممکن است در شهرستانی مساله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد