Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@23:37:14 GMT

با شستشوي دست‌هايتان، مغز خود را ريسِت کنيد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۷۲۹۷۰

خبرگزاري آريا - محققان کانادايي دريافتند که شستن دست‌ها تاثير زيادي در زدودن افکار قديمي ذهن دارد و به مثابه فشردن دکمه ريست (reset) در مغز است.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايرنا، محققان دانشگاه تورنتو در کانادا مي‌گويند شستن دست‌ها ايده‌هاي قبلي را به طور موثر از ذهن پاک و افراد را مستعد پذيرش انديشه‌ها و ايده‌هاي جديد مي‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين پديده رواني مي‌تواند به افراد کمک کند تا عادات جديد و سالم را جايگزين ايده‌هاي بد و رفتار ضعيف کنند.
اين يافته محققان، حاصل مجموعه آزمايش‌هايي است که نشان داد شستن دست‌ها اثرات شگفت‌آوري بر مغز انسان دارد و يک نتيجه آن، فکر کردن منعطف‌تر است.
محققان براي اين مطالعه، ابتدا با استفاده از بازي‌هاي کلامي و نظرسنجي‌ها، ذهن افراد مورد بررسي را براي يک هدف خاص يا نتيجه رفتاري آماده کردند؛ سپس از برخي از اين افراد خواسته شد تا با دستمال مرطوب بهداشتي دست‌هاي خود را تميز کنند.
نتايج اين مطالعه نشان داد افرادي که دستان خود را با دستمال مرطوب تميز کرده بودند، کمتر تحت تاثير تعليمات آماده سازي قرار گرفتند و کمتر احتمال داشت که بر آن اساس عمل کنند.
براساس اين گزارش، مزاياي رواني رفتار `شستن` پيش از اين گزارش شده است، اما تحقيق اخير که در مجله Experimental Psychology منتشر شد، شيوه تاثير رفتار شستن بر فکر را بيشتر توضيح مي دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد

دریافت 21 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج فرمودند: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد.

کد خبر 849648 برچسب‌ها حج خبر ویژه حج - سازمان حج و زیارت رهبر معظم انقلاب ایالات متحده آمریکا رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • آموزش شستشوی دست و تغذیه سالم برای کودکان
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • رشد مجدد دندان با دارویی جدید
  • کشف جی پی اس در مغز انسان
  • معنای رفتار مختلف گرگ‌ها در گله (فیلم)
  • رفتار صهیونیست‌ها با زنان فلسطینی قبل از طوفان الاقصی + فیلم
  • مدل جدید اعتبارسنجی بانکی امسال عملیاتی می‌شود
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • رهبر انقلاب: با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد
  • چاپ ترجمه کتاب اقتصاددان آمریکایی درباره تحول در رفتار