Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-23@07:50:45 GMT

خرید و فروش آثار باستانی در فضای مجازی ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۷۳۹۸۲

خرید و فروش آثار باستانی در فضای مجازی ممنوع

به گزارش بولتن نیوز، سردار امیر رحمت اللهی در مورد برخورد با تبلیغ کنندگان فروش اشیا عتیقه و دستگاههای گنج یاب در فضای مجازی، اظهار داشت: در مورد برخورد با تبلیغ کنندگان دستگاههای فلزیاب که از آن برای یافتن گنج استفاده می کنند، دارای خلع قانونی هستیم و نمی توان با اینگونه افراد برخورد قانونی کرد. چندی قبل یک پرونده را برای رسیدگی ارسال کردیم که فرد متخلف با استفاده از خلاء قانونی آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر خرید و فروش اشیا عتیقه در فای مجازی است. براساس قانون خرید و فروش اشیا عتیقه جرم تلقی شده و قابل پیگیری قضایی است. در این باره هماهنگی هایی را با معاونت قضایی دادستانی انجام داده تا این افراد شناسایی و دستگیر شوند.
به گفته رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی، برای سایت هایی که اقدام به انتشار آگهی فروش اشیا عتیقه و تاریخی کنند، اعلام جرم شده و این سایت ها فیلتر می شوند. اما با توجه به فراگیر بودن این سایت ها و تعداد زیاد آنها نمی توان روی تمامی آنها نظارت و اقدام به انسداد تمامی سایت ها کرد.
رحمت اللهی تاکید کرد: یگان حفاظت از افراد و سایت هایی که آشکارا اقدام به تبلیغ و فروش اشیایی که از حفاری به دست می آید، می کنند، شکایت کرده و و این موضوع را تا کشف اقلام و بازگردادند آن به موزه تلاش می کند.
وی تاکید کرد: گاهی افراد برای کلاهبرداری اقدام به درج آگهی دورغین در سایت ها می کنند که مردم باید در این باره هوشیار باشند و بدانند که هرگونه خرید یا فروش اقلام فرهنگی دارای ارزش تاریخی ممنوع است و یگان حفاظت در صورت مشاهده یا اطلاع از ان با متخلفان برخورد می کند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله امتیاز مسکن ملی در قزوین ممنوع است

وهاب میزانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: تا زمان تحویل واحد‌های نهضت ملی مسکن به متقاضیان، هر نوع اقدام برای خرید و فروش این واحد‌ها غیرقانونی است.

وی افزود: خریداران و فروشندگان و همچنین واسطه‌های بازار مسکن (مشاوران املاک) در صورت خرید و فروش امتیاز طرح مسکن ملی منتظر عواقب و اقدامات قضایی باشند.

میزانی خاطرنشان کرد: بر حسب گزارش‌های رسیده مردمی و مراجع نظارتی، برخی‌ها متاسفانه اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی در سطح استان می‌کنند که ضمن هشدار به این افراد، اعلام می‌شود هر نوع خرید و فروش این امتیاز دولتی غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد.

به گفته این مسئول، در بسیاری از موارد، این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت می‌گیرد، لذا افراد باید توجه داشته باشند هر فرد ایرانی تنها یک مرتبه می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم "ج" یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش، این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: این در حالی است که با توجه به ماده ۲۳ قانون پیش‌فروش ساختمان و ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی آن و همچنین ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی طرح‌های حمایتی و اقدام ملی مسکن، هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ممنوع بوده و رسانه‌ها هم باید از درج تبلیغات محلی خرید و فروش این طرح‌ها خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • خرید و فروش مسکن ملی ممنوع شد + جزئیات
  • خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است
  • معامله امتیاز مسکن ملی در قزوین ممنوع است