Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - راهبرد کم هزينه فرمانده هان جبهه مقاومت در جنوب غرب استان رقه باعث مي شود، گروه تروريستي داعش قبل از رسيدن نيروهاي سوري و مقاومت به منطقه اثريا، براي نجات جان عناصر خود در جنوب شرق حلب اقدام کند.

به گزارش مشرق، روز گذشته، نيروهاي ارتش سوريه و رزمندگان جبهه مقاومت با تغيير مسير عمليات در جنوب غرب استان رقه ، تروريست هاي داعش را در محورهاي مختلف غافلگير کردند و پس از درگيري هاي سنگين موفق به پاکسازي شهرک هاي « رجم عسکر، بئر انباج، ظهر ام باج، جب عزيز، جب الغائم، ابوصوصه و جب البيض» شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با آزادي اين شهرک ها، نيروهاي جبهه مقاومت از جنوب شهر «مسکنه» به جاده راهبردي « اثريا - الرصافه - رقه » رسيدند. تصميم منحصر به فرد جبهه مقاومت در اين محور منجر به باز شدن 4 جبهه عملياتي براي وارد کردن آخرين ضربات به گروه تروريستي داعش شده است.
**براي مشاهده جزئيات بيشتر و اندازه اصلي روي نقشه کليک کنيد**

در جبهه نخست، اگر پيشروي ها از جاده « اثريا - الرصافه - رقه » به سمت منطقه راهبردي « اثريا» معطوف شود، عناصر تروريستي داعش در جنوب شرق استان حلب در آستانه محاصره شدن قرار مي گيرند؛ فاصله با منطقه اثريا در اين محور 38 کيلومتر است.
راهبرد کم هزينه فرمانده هان جبهه مقاومت در جنوب غرب استان رقه باعث مي شود، گروه تروريستي داعش قبل از رسيدن نيروهاي سوري و مقاومت به منطقه اثريا، براي نجات جان عناصر خود در جنوب شرق استان حلب اقدام کند. با تخليه اين مناطق، استان حلب به طور کامل از وجود عناصر تروريستي داعش پاکسازي مي شود. پاکسازي همزمان جاده راهبردي اثريا - خناصر يکي ديگر از امتيازهايي است که در اين محور به دست خواهد آمد.
در جبهه دوم، نيروهاي ارتش سوريه و رزمندگان مقاومت مي توانند به سمت شرق پيشروي کنند و تروريست ها را در جنوب استان رقه محاصره کنند. به نظر مي رسد وجود استحکامات قوي تروريست ها و استقرار صدها خودروي انتحاري و تله هاي انفجاري مانع از پيشروي ها به سمت استان ديرالزور شود. فاصله نيروهاي متحد از اين محور با شهر ديرالزور 145 کيلومتر است.
در جبهه سوم اين امکان براي نيروهاي متحد وجود دارد عمليات را به سمت مناطق جنوبي ادامه دهند و به سوي منطقه نفتي و راهبردي « السخنه» در شرق شهر تدمر پيشروي کنند.
**براي مشاهده جزئيات بيشتر و اندازه اصلي روي نقشه کليک کنيد**

در صورت پاکسازي منطقه « السخنه»، مواضع تروريست ها در مناطق حومه به صورت دومينوار سقوط مي کند و منطقه راهبردي « آراک» به کنترل نيروهاي جبهه مقاومت مستقر در محور شرقي شهر تدمر در مي آيد.
در حال حاضر، فاصله نيروهاي مستقر در محور شمال جاده اثريا با منطقه السخنه 77 کيلومتر است؛ با پاکسازي اين منطقه، نيروهاي جبهه مقاومت از محور شمالي و شرقي به يکديگر مي رسند و اين به معناي پيشروي به سمت استان ديرالزور است.
در جبهه چهارم اگر نيروهاي ارتش سوريه و رزمندگان مقاومت در محور جنوب غرب پيشروي کنند و خود را به رشته کوه هاي الشاعر برسانند، تروريست هاي داعش در جنوب شرق استان حماه و شمال فرودگاه تي 4 در استان حمص محاصره مي شوند. نيروهاي جبهه مقاومت در اين محور با ارتفاعات الشاعر 60 کيلومتر فاصله دارند.
به گزارش مشرق، با پايان موفقيت آميز عمليات نيروهاي جبهه مقاومت در محورهاي مورد اشاره، امنيت جاده راهبردي دمشق - حلب براي اعزام نيروهاي کمکي و انتقال تجهيزات به شمال سوريه به طور کامل تامين مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد پاکپور همزمان با اردیبهشت مقاومت، ایام شهادت جمعی از مدافعان حرم مازندرانی در حماسه کربلای خان طومان در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا حضور یافت و گفت: لشکر ۲۵ کربلا منشأ بسیاری از موفقیت‌ها در دوران دفاع مقدس و دوران بعد از دفاع مقدس در مناطق مختلف عملیاتی بوده است، مانند مناطق شمال غرب کشور که با تروریست‌ها و عناصر ضد انقلاب درگیر بوده‌ایم و بسیاری از پیروزی‌ها را در این منطقه مدیون این لشکر هستیم و در این راه برادران عزیزی هم به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: درخشش لشکر ۲۵ کربلا را در جبهه مقاومت هم شاهد بوده ایم و یکی از آن مناطق مهمی که همیشه برای این لشکر می‌درخشد و آن واقعه و عملیات در ذهن مردم شمال کشور باقی می‌ماند منطقه خان طومان است که در شرف سالگرد شهادت آن بزرگ مردان بنده در اینجا حضور دارم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره‌ی همه شهدا، شهدای امنیت کشور و شهدای لشکر ۲۵ کربلا که جان خودشان را در جهت ایجاد امنیت و جلوگیری از ناامنی در مرزهای کشور فدا کردند، بیان داشت: کمال احترام و قدردانی را نسبت به خانواده معظم شهدای لشکر ۲۵ کربلا مخصوصاً شهدای خان طومان که بعد از مدت‌ها پیکر مطهرشان به آغوش وطن بازگشته بود را به جا می آورم.

مازندران در اردیبهشت خان طومان ۱۶ شهید والامقام مدافع حرم تقدیم کرده است.

کد خبر 6091466

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است