Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-29@17:49:43 GMT

اغلب مصوبات حفاظت سپاه در مجلس اجرا نشده بود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۷۴۵۹۷

اغلب مصوبات حفاظت سپاه در مجلس اجرا نشده بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: فرمانده حفاظت سپاه با اشاره به شرایط امنیتی مجلس، تصریح کرد که پیش‌بینی‌ها و طراحی‌های امنیتی انجام شده بود، ولی اغلب مصوبات اجرا نشده بود، مکاتبات انجام شده طی سال‌های گذشته و به صورت مکرر موجود است.

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این کمیسیون،‌ با هدف بررسی حوادث تروریستی اخیر تهران، جلسه فوق‌العاده‌ای را با حضور مسئولین امنیتی، انتظامی و نظامی تشکیل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آقای بروجردی در ابتدای جلسه، ضمن تشریح موضوع تروریسم تکفیری و ابعاد آن بیان داشت که جمهوری اسلامی مستحکم‌تر از اینها است که چند نفر تروریست بی‌ریشه تأثیری بر آن بگذارند ولی ما باید به دنبال امنیت پایدار باشیم و تروریسم را در سرچشمه خشک و ریشه‌کن ‌نماییم. در ارتباط با حادثه اخیر هم، با توجه به شرایط، پیش‌بینی‌هایی شده بود و می‌بایست تمهیدات لازم را تدارک می‌دیدیم که حتی حداقل هم اتفاق نیفتد. اگر چه از ابعاد فاجعه‌آمیز آن جلوگیری شد و لطف خدا و تلاش نیروهای ذی‌ربط باعث کنترل و جمع‌آوری آن شد اما باید آسیب‌ها را شناسایی و رفع کرد و امنیت را با شرایط جدید تنظیم
کرد.
نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در ادامه، کارمندان دفاتر نمایندگان که در متن حادثه بودند و شاهد ماجرا بوده‌اند، مشاهدات خود را توضیح دادند، سپس سردار گرجی‌زاده، فرمانده حفاظت سپاه شرایط امنیتی مجلس را از ابتدا تاکنون تشریح کرد. وی گفت که پیش‌بینی‌ها و طراحی‌های امنیتی انجام شده بود ولی اغلب مصوبات اجرا نشده بود، مکاتبات انجام شده طی سال‌های گذشته و به صورت مکرر موجود است. برای مثال پیشنهاد نصب دستگاه هشدار دهنده در ابتدای ورودی مجلس داده‌ایم ولی مجلس عمل نکرده است؛ سردار گرجی‌زاده گفت که محل مراجعات عمومی، متفاوت با ورودی‌های دیگر طراحی شده است چون در این قسمت مردم عادی آمد و رفت می‌کنند.
وی بیان داشت: در پایان جلسه، جمع‌بندی شد که اولا باید شرایط جدید را بشناسیم و برنامه‌های خود را با شرایط جدید تطبیق دهیم. مهم اینکه اقدامات فوری باید انجام شود از قبیل استقرار دستگاه هشداردهنده و هم اینکه برنامه جامع تامین امنیت در ابعاد مختلف باید طراحی و اجرا شود. آموزش همه نیروها هم باید در دستور کار قرار گیرد تا تمرکز بر انجام وظیفه صد در صد انجام شود و اگر امکان دارد یک نیروی ویژه ضدتروریستی تشکیل شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در این جلسه به کمیته امنیت کمیسیون ماموریت داده شد تا گزارش دقیقی تهیه و پیشنهادات ارائه شود.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سردار  تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی تلویزیونی به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه ۱۰ اردیبهشت‌ماه روز پایان اشغالگری ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است، اظهار داشت: پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۸ میلادی به خاطر اهمیت خلیج فارس به این منطقه آمدند و تا سال ۱۶۲۲ میلادی در اینجا حضور داشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه با بیان اینکه خلیج فارس به لحاظ اقتصادی جایگاه مهمی دارد، افزود: ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج فارس است و این اهمیت بالای منطقه را نشان می‌دهد.

سردار تنگسیری ادامه داد: خلیج فارس به لحاظ امنیتی بسیار مهم است و ما بار‌ها پیام صلح و دوستی به کشور‌های همسایه داده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما به دنبال برقراری امنیت در خلیج فارس هستیم، افزود: بیگانگان به دنبال دو هدف شوم حضور نامشروع و فروش سلاح در خلیج فارس هستند. آنها از هزاران مایل دورتر به این منطقه می‌آیند و مشخص است که به دنبال امنیت منطقه نیستند؛ در حالی که ما پیام صلح، دوستی و برادری را به کشور‌های مسلمان منطقه دادیم و بر منافع دو جانبه با کشور‌های منطقه تأکید داریم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه افتخار داریم که امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی را در خلیج فارس برقرار کنیم، یادآور شد: امروز راهبرد ما در خلیج فارس، صلح، برادری، امنیت و دوستی است و معتقدیم که بیگانگان مخل امنیت خلیج فارس هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه اقتصادی یا دریامحور کشور عنوان کرد: مسئولان باید فرمان معظم‌له را اجرا و همچنین زمینه آشنایی جوانان را با دریا و جزایر ایجاد کنند؛ در همین زمینه ما سال ۱۳۹۰ راهیان نور دریایی را ایجاد کردیم که امیدواریم ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش