Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز به نقل از فارس، دفتر اطلاع رسانی وزارت خارجه قطر در واکنش به اظهارات تحقیرآمیز عادل الجبیر درباره کمک به قطر از موسسه خیریه ملک سلمان اعلام کرد که دوحه نیازی به کمک از هر راهی را ندارد.

به گزارش شبکه خبری روسیاالیوم، در بیانیه دفتر اطلاع رسانی وزارت خارجه قطر آمده است که «دوحه نیازی به کمک غذایی و یا دارویی ندارد، بلکه همچنان به مناطق خسارت دیده کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت خارجه قطر در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره اینکه قطر تحریم شده است و نه محاصره، گفت: «بسته شدن ورودهای دریایی و هوایی و زمینی از سوی کشورهای عضو شورای همکاری محاصره است و نه تحریم.»

وزارت خارجه قطر از اظهارات الجبیر که قطع روابط سیاسی، اقتصادی و بستن خطوط هوایی، زمینی و دریایی با دوحه را «تحریم» توصیف کرد، ابراز تعجب کرد و گفت: آنچه که علیه قطر صورت گرفته است، محاصره است که به منظور فشار به دولت قطر و ملت آن با اهداف سیاسی صورت گرفته است.

وزارت خارجه قطر ضمن رد اتهامات بی پایه و اساس علیه کشورش توسط برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که «اقدام مقابله به مثل و متهم کردن کشورهای برادر حاشیه خلیج فارس را رد می کنیم.»

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد که عربستان آماده ارائه کمک‌های غذایی و پزشکی به قطر در صورت نیاز این کشور است. ما آماده ایم از طریق مرکز کمک رسانی ملک سلمان، به قطر کمک کنیم.

512

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است