Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولیت اجتماعی نخبگان شامگاه پنجشنبه ۲۵ خردادماه در نهمین «ماه نشان» از شبکه تلویزیونی افق، مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین قسمت برنامه تلویزیونی «ماه نشان» در شامگاه پنجشنبه ۲۴ خردادماه میزبان حاج حسین یکتا به عنوان مهمانی ویژه و از فعالان فرهنگی و راویان دفاع مقدس می شود که به ذکر خاطراتی از شهدا می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرحیم جزینی دیگر مهمان نهمین برنامه «ماه نشان» است که در مورد خدمات اجتماعی در حوزه سلامت و مسئولیت نخبگان به گفت وگو با حسین قرایی مجری «ماه نشان» می نشیند.

همچنین مستندهایی پیرامون فعالیت های نخبگانی در حوزه خدمت رسانی به نیازمندان در میان برنامه به نمایش در می آید.

«ماه نشان» ویژه برنامه مناسبتی شبکه افق برای رمضان امسال است که سه شنبه تا پنجشنبه شب ها به صورت زنده روی آنتن می رود.

محمد ساسان تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارد.

ماجرای مستندی که مسئولان یک استان را بیدار کرد

هشتمین قسمت برنامه تلویزیونی «ماه نشان» با حضور ۲ تن از فعالان فرهنگی – اجتماعی استان خوزستان و با موضوع تربیت انقلابی با نگاه به حرکت‌های جهادی شامگاه ۲۴ خرداد از شبکه افق پخش شد.

شعرخوانی احمد بابایی از شاعران آیینی کشورمان آغازگر این برنامه بود؛ بابایی شعری در رثای حضرت علی (ع) و جوانمردی ایشان قرائت کرد و سپس گفت‌وگوی حسین قرایی مجری «ماه نشان» با مهمان برنامه یعنی حجت‌الاسلام دانیال اریکه شروع شد.

این طلبه جوان نسل سومی، مدیر موسسه فرهنگی تربیتی حضرت جوادالائمه (ع) پادادشهر اهواز است؛ موسسه‌ای که کار فرهنگی و ارائه خدمات اجتماعی به نوجوانان و جوانان را در اولویت قرار داده است.

او با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم اقدامات جهادی برای خدمت به مستضعفین عنوان کرد: امام و رهبری می‌فرمایند اسلامی که به درد مستضعفین نخورد، اسلام نیست به همین دلیل رویکرد اصلی موسسه جوادالائمه (ع) عمل بر اساس فرمایشات ایشان و خدمت به محرومان پایه‌ریزی شده است.

در ادامه مستندی در ارتباط با فعالیت‌های این موسسه در استان خوزستان به نمایش درآمد و سپس گفت‌وگوی میان قرایی و اریکه پی گرفته شد.

این طلبه جهادی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هرگاه مردم وارد صحنه شدند، به پیروزی و موفقیت رسیده‌ایم گفت: دفاع مقدس بهترین نمونه برای این مسأله است که کار جهادی و مردمی می‌تواند منجر به کسب نتیجه شود.

وی افزود: تجربه فعالیت‌های موسسه جوادالائمه (ع) نشان داده وقتی مردم وارد میدان می‌شوند، می‌توانند با ایجاد شبکه‌های جهادی و با هزینه‌های اندک، کارهای بزرگی انجام دهند به عنوان مثال توانستیم در یکی از موارد، با فیش‌های کمک‌های مردمی به مبلغ ۱۰ هزار تومان، چند ده میلیون‌ تومان کمک برای نیازمندان فراهم کنیم.

در ادامه امید مدحج مستندساز فعالیت‌های موسسه جوادالائمه(ع) و یکی از نوجوانان سابق عضو این موسسه به جمع ماه نشانی‌ها پیوست.

او با اشاره به فعالیت‌های خود در حوزه ساخت مستندهایی پیرامون اقدامات این موسسه و فعالیت‌های جهادی در استان خوزستان عنوان کرد: به خاطر دارم یکی از روستاهای اطراف شادگان آنقدر محروم بود که حتی یک پل برای عبور از رودخانه‌ای خروشان نداشت، مردم آنجا تعدادی لوله‌های فرسوده نفت را کنار هم گذاشته بودند و پلی نا ایمن ساخته بودند. مستندی در ارتباط با این مسأله ساختیم و بیش از ۱۰ بار به ادارات و نهادهای ذیربط ارسال کردیم تا اینکه سرانجام همین کار سبب شد مسئولان به فکر بیفتند و پلی برای روستا بسازند.

بخش دیگر برنامه «ماه نشان» به گفت‌وگوی قرایی با احمد بابایی شاعر معاصر کشورمان اختصاص داشت.

بابایی با اشاره به غنای ادبیات فارسی در دوره‌های مختلف تاریخی عنوان کرد: با این وجود اگر همچنان به غنی‌سازی ادبیات نپردازیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

این شاعر آیینی ادبیات پایداری و آیینی را مورد توجه قرار داد و گفت: پرداختن به این نوع شعر و ادبیات، نوعی غنی‌سازی ادبی محسوب می‌شود. ادبیات در واقع ابزاری است برای رسیدن به جهان‌بینی الهی و شعر نیز باید در همین چارچوب سروده شود؛ اگر به شعر به عنوان شمشیری در دست ولی خدا و ابزاری برای خدمت به جامعه نگاه کنیم، آنگاه به هدف نهایی ادبیات خواهیم رسید.

بابایی با بیان اینکه ادبیات پایداری و مجاهدت، متعلق به مردم است و با آنها سخن می‌گوید گفت: کار مردمی همیشه با اقبال مواجه می‌شود و جامعه آن را می‌پسندد.

در ادامه باز هم حسین قرایی به گفت‌وگو با حجت‌الاسلام اریکه و مدحج پرداخت. اریکه با انتقاد از تعطیل یا نیمه‌ تعطیل بودن برخی ادارات و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور گفت: با این حال مردم نباید دست از کار بکشند بلکه خودشان وارد گود شوند و کارها را به دست بگیرند. با همکاری جوانان و اهالی منطقه خودمان، سال گذشته توانستیم در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی، خدمات اسکان به بیش از ۴ هزار زائر خارجی افغانی، پاکستانی، بنگلادشی و ... ارائه دهیم و صدها دوست جدید پیدا کنیم، این تجربه نشان داد که می‌توان با کمترین امکانات اما با همتی جهادی، کارهای بزرگی انجام داد.

برنامه تلویزیونی «ماه نشان» طی ماه مبارک رمضان امسال با تهیه‌کنندگی محمد ساسان و اجرای حسین قرایی، سه‌شنبه تا پنجشنبه شب‌ها ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود.

محور این برنامه، خدمات فرهنگی و مسئولیت اجتماعی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان

سرهنگ احمد ابراهیمی ،‌رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی در جمع خبرنگاران گفت:  گیلان ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی فعال  دارد.


وی با بیان اینکه ۱۴ تا ۲۱اردیبهشت هفته بسیج سازندگی نام گذاری شده است گفت: در این هفته ۲۰۰ عنوان برنامه در استان تدوین واجرایی خواهد شد.

سرهنگ ابراهیمی از اجرای رزمایش  خدمت رسانی بسیج سازندگی در این هفته خبر دادو افزود: برنامه های  هفته بسیج سازندگی استان گیلان تا ۲۶ اردیبهشت ادامه دارد.‌

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان  تصریح کرد: شعار هفته بسیج سازندگی گیلان"  همه باهم بسیج خدمت رسانی" نام گذاری شده است. 

وی اضافه کرد: افتتاح ۵۰ واحد مسکن محرومین ،۱۷ پروژه  آب رسانی، راه اندازی میز خدمت ، اهداء ۸۰ سری جهیزیه به نوعروسان  از اهم برنامه های این هفته بسیج سازندگی است. 

سرهنگ ابراهیمی با بیان اینکه طی ۶ سال گذشته بالغ بر ۲ هزار مسکن توسط بسیج سازندگی گیلان با کمک خیرین برای محرومین احداث شد ، گفت: ۷۰۰ مسکن محرومین در حال حاضر در دست ساخت می باشد.‌

وی با تاکید بر اینکه برای خدمت رسانی به مردم هیچ قید و بندی نداریم و به همه اقشار در بحران های مختلف با همراهی گروههای جهادی خدمات رسانی انجام خواهیم داد، افزود: خوشبختانه امروز در جامعه فرهنگ بسیجی حاکم شده است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان به آبرسانی مناطق محروم گیلان اشاره و تصریح کرد: طی ۲ سال ۳۷۰ روستا در غرب گیلان به بسیج سازندگی سپرده شده که از این مجموع طی ۱۵ ماه ۱۷۱ روستا از آب شرب سالم با همت گروههای جهادی بسیج سازندگی برخوردار شدند.‌

وی خاطر نشان کرد: یک هزار و ۴۲۶ صندوق قرض الحسنه بسیج در پایگاههای مقاومت بسیج استان فعال است  این صندوق ها تسهیلات بدون بهره در حوزه های  مختلف از جمله درمان، اشتغال و جهیزیه خدمات رسانی لازم را به نیازمندان ارائه می دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان به اجرای طرح نفس پرداخت و ادامه داد: در این طرح مادران باردار بی بضاعت استان شناسایی و توسط گروههای جهادی بسیج خدمات لازم به این قشر انجام می شود. 

وی اظهار داشت : ۲۰۲ هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در طول بحران کرونا در استان انجام شد. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • کاهش ناترازی انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی در اصفهان
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود