Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@20:16:13 GMT

پوشش پزشکی در شب های قدر/آمادگی اورژانس 115 قم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۷۸۶۰۴

پوشش پزشکی در شب های قدر/آمادگی اورژانس 115 قم

به گزارش خبرگزاری برنا ازقم، دکتر حسنی رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قم در این خصوص گفت: تیم های پزشکی و اورژانس با حضور در حرم مطهرحضرت معصومه(س) اقدام به امداد رسانی کرده و اتوبوس آمبولانس اورژانس نیز در میدان آستانه با تیم کامل و خبره درمانی شامل پزشک وکارشناسان فوریت پزشکی و تجهیزات کامل مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اتوبوس استعداد پذیرش حداقل و همزمان ۱۴ بیمار بدحال را خواهد داشت و با استقرار تیم کامل درمانی فوریت پزشکی به گونه ای برنامه ریزی شده است که کلیه خدمات درمانی به بیماران درهرسطحی حتی المقدرور دراتوبوس آمبولانس ارائه شود.

دکتر حسنی بیان داشت: همچنین علاوه بر اتوبوس آمبولانس در مبادی و درب های ورودی حرم مطهر نیز هشت دستگاه آمبولانس اورژانس ودو موتورلانس مستقر خواهد شد و آماده ارائه خدمات فوریتی خواهند بود.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قم به حضور تیم اورژانس در مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: در این مکان مقدس نیز چهار دستگاه آمبولانس مستقر شده و یک دستگاه موتورلانس نیز در فضای بیرونی مسجد اقدام به فعالیت می کند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شب قدر در مصلی قدس گفت: در مصلی نیز دو دستگاه آمبولانس اورژانس 115 قم با تیم درمانی مستقر است که در صورت نیاز به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

دکتر حسنی به برگزاری مراسم احیا در مدرسه امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد و گفت: در این مدرسه علمیه نیز بنابر درخواست مسئولان مربوطه و با توجه به برگزاری مراسم احیا در این مکان با حضور آیت الله مکارم شیرازی، اورژانس ۱۱۵ از زمان شروع تا پایان مراسم پوشش مناسبی راخواهد داشت.

وی بیان داشت: استقرار آمبولانس در مجتمع امام خمینی(ره)، کوه خضر نبی(ع)، مساجد سطح شهر و برخی مناطق پردیسان در این شب ها نیز خواهیم داشت.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قم افزود: در این شب ها همچنین سه تیم نظارتی و فرماندهی از کارشناسان ستادی در مکان های فوق در طول ایام و ساعات برگزاری مراسم شب های احیا فعالیت خواهند کرد.

دکتر حسنی تاکید کرد: این پوشش گسترده پرسنلی و آمبولانسی توسط فوریت های پزشکی استان در حالی است که ارائه خدمات فوریت های پزشکی عادی ومعمول به شهروندان وتماس گیرندگان با اورژانس۱۱۵ کما فی السابق و بدون هیچ خللی به قوت خود باقی خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت های اورژانس در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان گفت: در شب اول قدر، 735 نفر به اورژانس مراجعه کردند که درمان شدند و 12 نفر نیز با آمبولانس به مراکز درمانی و بیمارستان ها اعزام شدند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قم گفت: بروز چند فقره تصادف جرحی به ویژه موتوسوار در پایان مراسم احیا(هنگام سحر) به دلیل تعجیل در برگشت به منازل در مسیر جمکران وحرم و..... را داشتیم که از نکات قابل توجهی بود که درکنار مشکلاتی که برای هموطنان وخانواده آنان ایجاد می کند باعث می شود بخشی از پرسنل اورژانس و پلیس به جهت حضور بر بالین مجروحان‌ و انجام اقدامات مربوطه در هنگام سحر از سفره سحری محروم شوند که با کمی احتیاط لازمه می توان از بروز این حوادث ها پیشگیری کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: این حادثه حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان آمبولانس پایگاه اورژانس راسخی نیشابور و آمبولانس پایگاه اورژانس زعفرانیه سبزوار به صحنه حادثه اعزام شدند.    سید حمید حسینی افزود: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه پنج نفر ارزیابی شد که اقدامات پیش بیمارستانی برای تمامی مصدومان این حادثه انجام شد.   وی بیان کرد: ۲ مصدوم این حادثه در محل به صورت سرپایی درمان و سه مصدوم دیگر توسط آمبولانس پایگاه راسخی از اورژانس نیشابور و آمبولانس پایگاه زعفرانیه از اورژانس سبزوار به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.   مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه» را زیر پوشش دارد و به صورت شبانه‌روزی و رایگان به این جمعیت خدمات ارائه می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس