Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اپل هفته گذشته سري جديد آيپد پرو و مک بوک پرو را با سخت افزار قوي تر معرفي کرد. همان طور که مي دانيد اين کمپاني همواره از تبلت هاي حرفه اي اش به عنوان جايگزين کامپيوترهاي شخصي ياد کرده، حال نتايج بنچمارک اين محصولات نشان مي دهد که سازنده چندان هم بيراه نمي گويد.

وب سايت BareFeats دو مدل مک بوک پرو 2016 و 2017 با قوي ترين سخت افزار و مجهز به تاچ بار را رو در روي چهار مدل آيپد پرو قرار داده که در ادامه مشخصات آنها را مي بينيد:
مک بوک پرو 13 اينچي مدل 2017 با پردازنده Core i7 و پردازشگر گرافيکي Iris Plus 650 اينتل، 16 گيگابايت رم LPDDR3 و 1 ترابايت حافظه فلش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک بوک پرو 13 اينچي مدل 2016 با پردازنده Core i7 و پردازشگر گرافيکي Iris 550 اينتل، 16 گيگابايت رَم LPDDR3 و 1 ترابايت حافظه فلش.آيپد پرو 12.9 اينچي مدل 2017 با چيپست A10X اپل، 512 گيگابايت حافظه فلش و 4 گيگابايت رَم.آيپد پرو 10.5 اينچي مدل 2017 با چيپست A10X اپل، 512 گيگابايت حافظه فلش و 4 گيگابايت رَم.آيپد پرو 12.9 اينچي مدل 2016 با چيپست A9X اپل، 128 گيگابايت حافظه فلش و 4 گيگابايت رَم.آيپد پرو 9.7 اينچي مدل 2016 با چيپست A9X اپل، 256 گيگابايت حافظه فلش و 2 گيگابايت رَم.تست ها يا استفاده از نرم افزارهاي معتبر محک GeekBench و GFXBench انجام شده و عملکرد پردازنده اصلي (CPU) و پردازشگر گرافيکي (GPU) را نشان مي دهند.
در حالت پردازش تک هسته اي، مک بوک پرو برنده بي چون و چراست و مدل هاي 2016 و 2017 اين لپ تاپ به راحتي تمامي مدل هاي آيپد پرو را شکست مي دهند. آيپد پرو 10.5 اينچي جديد اپل در رده سوم قرار مي گيرد.

در حالت پردازش چند هسته اي نيز مک بوک پرو 2017 با امتياز 10261 در رتبه نخست جاي مي گيرد، اما برخلاف انتظار آيپد پرو 10.5 اينچي و سپس با اختلاف ناچيز، آيپد پرو 12.9 اينچي مدل 2017 رده هاي دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. در رده چهارم، مک بوک پرو 2016 را مي بينيم که از نظر قدرت پردازش CPU در حالت چند هسته اي از آيپدهاي حرفه اي شکست خورده است.

در تست هاي گرافيکي مختلف هر دو نرم افزار مورد بحث، آيپد پرو هاي سال 2017 با اقتدار در جايگاه نخست ايستاده اند و مک بوک پرو هاي سال گذشته و امسال در رده هاي بعدي جاي مي گيرند.

البته قبل از تفسير نتايج فوق بايد به اين نکته اشاره کرد که بنچمارک ها ضرورتاً شرايط کاربري واقعي را نشان نمي دهند و کسب امتياز بالا در يک تست خاص به معناي عملکرد بهتر در اجراي فعاليت هاي روزمره نيست. همچنين ابعاد نمايشگر و رزولوشن نيز در امتياز کلي و به ويژه در تست هاي گرافيکي نقش بسزايي دارند.
با همه اين تفاسير، نمي توان کتمان کرد که آيپد پرو هاي جديد اپل از نظر توان پردازشي در سطح فوق العاده بالايي قرار دارند و اگر محدوديت هاي نرم افزاري سيستم عامل iOS در مقايسه با macOS را کنار بگذاريم، بايد گفت اين تبلت هاي حرفه اي به راحتي جايگزين کامپيوترهاي شخصي مي شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900361

دیگر خبرها

  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • اپل با هوش مصنوعی به میدان می‌آید
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • مسی، مسی است و هر کار بخواهد می‌کند!
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!
  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود