Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوچان- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قوچان از صدور رأی قطعی حقوق و مزایای حین کار و پایان کار ۳۹ نفر از کارگران مجتمع صنعتی آساک دوچرخ قوچان به میزان ۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان خبر داد.

هادی زهرایی:حسین ولایتی در گفت‌وگو با قدس گفت: به دلیل بی انگیزه‌ای و پای کار نبودن مدیر کارخانه آساک دوچرخ ونبود اراده‌ای برای راه اندازی این واحد بزرگ صنعتی در ۱۵ اسفند ۹۵ به طور رسمی مدیر عامل این واحد صنعتی طی یک نامه به ادارات مربوط تعطیلی این کارخانه را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با اعلام به کارگران از آن‌ها درخواست شد تا دادخواست خود را برای مطالبات به ما تحویل دهند وقبل از این اقدام به دلیل این که بیمه بیکاری بیش از ۱۰نفر در یک واحد صنعتی باید در کمیته استانی مطرح شود و روند آن نسبت به کمیته شهرستان طولانی‌تر است با همکاری سازمان تأمین اجتماعی گزارشی از وضعیت کارگران آساک دوچرخ قبل صدور دادخواست کارگران به اداره کل ارسال شد و ۳۹ تن از کارگران آساک دوچرخ دادخواست خودرا تا پایان سال ۹۵ بابت حقوق و مزایای خود در این اداره به ثبت رساندند.
ولایتی افزود: این کارگران دادخواستی نیز در نیمه دوم سال ۹۵ بابت حقوق و مزایای حین کارداشته‌اند و همچنین دادخواستی بابت حقوق و مزایای پایان کار تا ۱۵ /۱۲/۹۵ در اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ثبت نموده اندو دادخواست اول مربوط به حقوق و مزایای حین کار تا ۳۰/۹/۹۵ در هیئت تشخیص و در ۱۷ فروردین ماه امسال هیئت حل اختلاف حکم قطعی این دادخواست را اعلام کرد اما مهم‌ترین دادخواست این کارگران بابت حقوق و مزایای پایان کار بوده است و پس از ثبت این درخواست درسامانه وزارتخانه مشکل ما رسیدن به پایه حقوق کارگران بود که دو سال است حقوقی به آن‌ها پرداخت نشده و ما باید این پرونده را به کارشناسان طرح طبقه بندی مشاغل ارسال می‌کردیم که زمان بیشتری را از ما می‌گرفت و با هماهنگی با یکی از کارشناسان توانستیم ظرف ۱۰ روز با یک چهارم هزینه کارشناسی نظر خود را اعلام کنیم.
وی ادامه داد:با تعیین پایه حقوق کارگران آرا آن‌ها مشخص و پس از اعتراض در هیئت حل اختلاف این رأی قطعی شد و در حال حاضر در جمع بندی دو رأی، حقوق و مزایای حین کار و پایان کار ۳۹ تن از کارگران آساک دوچرخ، این واحد صنعتی ۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان بدهی دارد که با هماهنگی دادستانی و دستگاه قضا قرار است در قالب یک پرونده، اجرای حکم توقیف اموال در آینده نزدیک اجرا شود و ما توانستیم با تلاش شبانه روزی و با حمایت اداره کل و شورای تأمین با سرعت و دقت پرونده کارگران این واحد صنعتی را رسیدگی کنیم.
ولایتی در خصوص حقوق بیمه بیکاری و بازنشستگی این کارگران نیز گفت: با وجود این که ۲۴ ماه بیمه این کارگران واحد صنعتی پرداخت نشده بود و بعضی از زمان‌ها با سازمان تأمین اجتماعی برای یک روز، بر اساس یک روز فهرست بیمه با تاریخ بیکاری کارگران مطابقت ندارد، در بیمه بیکاری به چالش برمی‌خوردیم و با پیگیری ویژه مسئولان استانی و شهرستان بیمه بیکاری ۳۹ تن از کارگران آساک دوچرخ برقرار شد که بالغ بر۹۰ درصد این کارگران در طول زمان دریافت بیمه بیکاری بازنشسته خواهند شد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟

 به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، فروردین ۱۴۰۱ ران کامل ممتاز گوسفندی کیلویی ۱۷۲ هزار تومان بود و حال با شروع سال ۱۴۰۳ و افزایش نرخ دلار، ران ممتاز گوسفندی به قیمت ۸۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

دیگر خبرها

  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • اگر پنجشنبه‌ها تعطیل شود، کارگران هم تعطیل هستند
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟