Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-09@00:19:47 GMT

تاکید وزیر خارجه ترکیه بر لزوم حل دیپلماتیک بحران قطر

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۷۹۱۳۸

تاکید وزیر خارجه ترکیه بر لزوم حل دیپلماتیک بحران قطر

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که به قطر سفر کرده است، در ملاقات با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود در رابطه با بحران دیپلماتیک میان قطر و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس بر لزوم پیدا کردن راه‌حل دیپلماتیک برای این بحران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دیدار با امیر قطر خواستار مذاکرات برای حل این مساله شد.

خبرگزاری رسمی قطر نیز ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این جلسه به بررسی تحولات در منطقه خلیج‌فارس و بحران موجود میان قطر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، روابط استراتژیک دوجانبه و توسعه و بهبود این روابط پرداخته شده است.

چاووش اوغلو در ادامه سفر خود به منطقه امروز-پنج‌شنبه- به کویت سفر کرده و با امیر این کشور برای حل مشکلی که میان قطر و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس ایجاد شده است، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

در ادامه این سفر وزیرخارجه ترکیه روز جمعه در سفر به عربستان سعودی با مقام‌های این کشور دیدار و در همین خصوص با آن‌ها نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

آنکارا از مهمترین متحدان منطقه‌ای قطر به شمار می‌رود که برخی از نیروهای نظامی ارتش ترکیه نیز در قطر مستقر هستند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام استقلال تغییر نمی‌کند


به گزارش تابناک، پس از واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس عبدالعلی علی عسکری رئیس این هلدینگ اعلام کرده بود نام باشگاه به استقلال خلیج فارس تغییر خواهد کرد.

به نقل از ایسنا با این حال مسئولان این هلدینگ از این تصمیم منصرف شده و استقلال با همان نام فعلی‌اش ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • آماده باش دستگاه‌ های عضو ستاد مدیریت بحران فومن
  • جنگ غزه محور اصلی سفر وزیر خارجه ترکیه به امارات
  • مشارکت حداکثری در انتخابات مورد تاکید امامین انقلاب است
  • همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است/ قبل از عملیات «وعده صادق» هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود/ ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد