Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، رسانه های عربستانی و اماراتی بعد از بالاگرفتن تنشهای سیاسی با قطر، از هیچ تلاشی برای تحت فشار قرار دادن قطر در زمینه های مختلف دریغ نکرده اند.

سعودی ها بعد از موج رسانه ای که درباره میزبانی با تیم های قطری و همچنین تغییر میزبان جام جهانی ۲۰۲۰ ایجاد کردند، حالا روی موضوع دیگری دست گذاشتهو پای ایران را هم به این موضوع باز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و همچنین مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه خاورمیانه در اختیار شبکه «بین اسپورت» قطر است. رسانه های عربستان، با انتقاد از این موضوع و پیش کشیدن بحث فساد در واگذاری حق پخش تلویزیونی، قصد دارند از تعهد به این شبکه شانه خالی کنند.

روزنامه «عین الیوم» در شماره امروز خود اعلام کرده است که چرا کشورهایی مثل ایران و ترکیه باوجود حضور در خاورمیانه با شبکه بین اسپورت تحت قرارداد نیستند و از لزوم تجدیدنظر در حق پخش این شبکه سخن گفته است.

همچنین روزنامه «الریاضیه» در گزارشی تند، اعلام کرده است که بین اسپورت توانسته با لابی حق پخش تلویزیونی را در اختیار بگیرد و فساد گسترده ای در این میان روی داده است. این روزنامه در بخشی از گزارش خود اعلام کرده چرا کشورهای عربی ملزم به رعایت قوانین هستند ولی این قوانین در کشور ایران رعایت نمی شود به عنوان مثال در نشست های خبری ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، علاوه بر میکروفون بین اسپورت، میکروفون تمام شبکه های تلویزیونی و خبرگزاری ها هم وجود دارد ولی در کشورهای عربی این امتیاز فقط در اختیار بین اسپورت است.

نکته جالب اینکه این روزنامه، تصویری از نشست خبری برانکو ایوانکوویچ در کنار کمال کامیابی نیا در یکی از نشستهای خبری لیگ قهرمانان آسیا را منتشر و به این موضوع اشاره کرده است که برای کشورهای حاشیه خلیج فارس سخت گیری می شود ولی برای ایران سخت گیری وجود ندارد!

این در حالی است که عربستانی ها، در آغاز تنش خود با کشور قطر تمام کارشناسان فوتبال خود را از شبکه بین اسپورت فراخواندند و دیگر هیچ کارشناس سعودی حق فعالیت در این شبکه را ندارد. همچنین باشگاه الاهلی عربستان، قرارداد همکاری مالی خود را را هواپیمایی قطر به عنوان اسپانسر فسخ کرد.

سعودی ها همچنین اعلام کرده اند مسابقات خود را در کشور قطر برگزار نمی کنند و در صورت رویارویی تیم های قطری و عربستانی، باید این مسابقات در یک کشور بی طرف برگزار شود. کشور امارات هم در همین راستا فروش و شارژ کارت شبکه بین اسپورت را در کشور خود جرم اعلام کرده است!

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد

امتداد - پایتخت عربستان، میزبان پنجاهمین نشست سالانه گروه بانک توسعه اسلامی با سرپرستی ملک سلمان بن عبدالعزیز، بین ۲۸ تا ۳۰ آوریل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد و به نقل از الشرق الاوسط، جلساتی که در ریاض عربستان برگزار می‌شود، برای روسای گروه بانک توسعه اسلامی که نماینده ۵۷ کشور عضو این گروه هستند، فرصتی فراهم می‌کند تا فعالیت‌های توسعه‌ای بانک را برای سال جاری بررسی و در مورد برنامه‌های بالقوه بحث کنند.

قرار است با حضور ۲۰۰۰ شرکت کننده از ۸۰ کشور جهان، بیش از ۱۵ جلسه و کارگاه آموزشی برگزار و همچنین بیش از ۵۵ یادداشت تفاهم و موافقتنامه امضا شود.

این نشست به دنبال حمایت از مشاغل و ارائه یک بستر منحصر به فرد برای ارتباط و ایجاد روابط تجاری و مشارکت با نمایندگان کلیدی و سهامداران از جامعه تجاری است تا به تبادل تجربیات مرتبط و بهترین شیوه‌ها در سرمایه گذاری و تجارت ارائه شده توسط کشور‌های عضو کمک کند.

همچنین علاوه بر بهره مندی از تجارب گروه بانک توسعه اسلامی در ترویج سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و متقابل، فعالیت ها، خدمات و ابتکارات گروه بانک توسعه اسلامی در کشور‌های عضو، در زمینه‌های سرمایه گذاری، تجارت و بیمه برجسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که دکتر محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز به نمایندگی از کشور ایران در این مجمع حضور دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • صلاح در فهرست فروش لیورپول
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟