Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در دیدار با اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر، اعضای کانون کارگران بازنشسته، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، کانون انجمن‌های صنفی کارگری و اتحادیه تعاونی‌های کارگری استان آذربایجان‌شرقی بر ضرورت رسیدگی به مسائل واحدهای تولیدی مشکل دار و نیازهای کارگران استان تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به نقش مهم و جایگاه کارگران باید رسیدگی به مشکلات این قشر در اولویت باشد و بنده انعکاس و پیگیری این مشکلات از طریق مبادی ذیربط کشوری و منطقه ای را در دستور کار خواهم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر امنیت شغلی کارگران از سوی مسؤولان به اهمیت موضوع دستمزد نیروی کار اشاره کرد و گفت: توجه به بحث دستمزد کارگرانی که مشغول به کار هستند بسیار مهم است چرا که این امر در ایجاد انگیزه شغلی بسیار مهم است.

امام جمعه تبریز با ابراز تأسف از تأخیر چند ماهه در پرداخت حقوق چند واحد تولیدی استان آذربایجان‌شرقی افزود: در شرایطی که حداقل حقوق دستمزد فعلی کارگران تکاپوی نیازهای معیشتی این قشر را نمی‌کند معوقات چندماهه کارگران برخی واحدها معقول نیست.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: یکی از الزامات مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی با ایفای نیروی کار محقق می‌شود و این کارگران هستند که به تولید رونق داده موجب افزایش و ارتقاء کیفیت تولید می‌شوند که بر همین اساس در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به رفع مشکلات این قشر توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه تبریز همچنین بر گسترش استفاده از فرهنگ مصرف داخلی در کنار ارتقاء کیفیت تولید به عنوان یکی از ضروریات تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: باید برای رونق اقتصاد بانک‌ها نیز به میدان بیایند و با مشارکت خود به تولید داخلی رونق دهند.

آل‌هاشم یکی از مشکلات اقتصاد کشور را وابستگی آن به نفت عنوان کرد و گفت: یکی از سیاست‌های شوم رژیم گذشته وابسته کردن اقتصاد کشور به نفت بوده و دولت و مجلس باید برای کاهش این وابستگی تلاش کنند که البته تحقق آن مستلزم زمانی طولانی است.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند

 در پیام مشترک آیت الله مصطفی محامی و محمد کرمی  آمده است: یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر به نام انسان‌هایی نامگذاری شده که با دستان توانمند خود و استفاده از استعدادهای بی‌نظیرشان فردایی روشن را برای جامعه رقم می زنند.

در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" قطعا این کارگران هستند که می‌توانند؛ با همت والای خود به حرکت چرخ تولید در کشور شتاب دهند و در جهت توسعه این مرز و بوم حرکت کنند.

از مسوولان هم انتظار می‌رود در مقام تقدیر عملی، رسیدگی به جامعه کارگری و پاسخ به انتظارات آن‌ها و حمایت قانونی، تامین آبرومند معیشت و زندگی، حقوق کافی و امنیت شغلی کارگران را دنبال کنند.

اینجانبان ضمن تقدیر از تلاش و کوشش بی وقفه و شبانه روزی کارگران زحمت‌کش و ارجمند این روز را به تمامی کارگران فعال در عرصه تولید و پیشرفت جامعه تبریک عرض کرده و سعادت و دوام توفیقات این قشر پرتلاش جامعه را از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور