Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور استاندار کردستان و مسئولان استان واحد ۲۰ سری پرورش و تکثیر اسب اصیل کُرد در روستای سراب‌قامیش شهرستان سنندج به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کریم ذوالفقاری پیش‌از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه واحد پرورش و تکثیر اسب اصیل کُرددر روستای سراب‌قامیش شهرستان سنندج که با حضور استاندار کردستان و مسئولان شهرستان سنندج برگزار شد، اظهار داشت: اسب کُردی و بز مرخز که نژاد هر دوی آنها در معرض انقراض قرار دارد تحت پوشش وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی کردستان آن را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در زمینه پرورش اسب اصیل کُردی علیرغم اینکه ردیف اعتبارات در این زمینه وجود نداشت اما تمام سعی ما بر این بوده که این اسب نژاد اصیل کُرد حفظ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه یک هزار و 189 سر اسب اصیل کُردی در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد 882 رأس آن اسب اصیل کُرد میکروچیت‌گذاری شده است و و این امر موجب شناسنامه‌دار شدن اسب اصیل کُرد می‌شود.

وی گفت: در فرهنگ مردم کردستان 4 افتخار وجود دارد که یکی از آنها داشتن اسب اصیل کُرد، لباس فاخر کردی که از پشم مرخز تهیه می‌شود، اسلحه شکاری و پرورش کبک است که در مناطق کردستان غنی هستند.

ذوالفقاری افزود: برای احیاء و حفظ بز مرخز و اسب اصیل کردی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا نژاد آنها حفظ و تقویت شوند.

وی اظهار کرد: مشکلاتی که در زمینه پرورش اسب اصیل کُرد وجود دارد این است که نگهداری این اسب‌ها، برای خانواده‌های متمکن امکان‌پذیر بوده چراکه قیمت یکی از اسب‌ها گاهاً تا یک میلیارد تومان هم به فروش می‌رسند و بیشترین اسب‌سواران اکنون در شهر تهران هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حال حاضر 5 واحد پرورش اسب اصیل کُردی در سطح استان وجود دارد که همگی در شهرستان سنندج قرار دارند.

وی به افتتاح واحد پرورش و تکثیر اسب اصیل کُردی اشاره کرد و گفت: این واحد در روستای سراب‌قامیش شهرستان سنندج دارای 20 سر اسب کُردی بوده و اعتباری که برای این واحد هزینه شده 4 هزار و 600 میلیون ریال یا 460 میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: این واحد پرورش اسب اصیل کُردی پروژه ساخت آن از سال 94 آغاز شده و برای 7 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

R7848/P41362/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: پروژه بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین ماه‌آورپور امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز بازدید شد تحت عنوان «بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان» شامل چند مجموعه از جمله گل‌های سرشاخه، گل‌های باغ و باغچه و آپارتمانی، مجموعه بزرگ بازار پرندگان زینتی و محله فردا (متعلق به کودکان) است.

وی افزود: این پروژه فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالن سرشاخه و وسایل جانبی کشاورزی شامل گلدان و ادوات کشاورزی، کود و سم و سایر مجموعه‌ها آماده است، تصریح کرد: در معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصمیم‌گیری می‌شود که پروژه فاز به فاز به بهره‌برداری برسد یا به‌صورت کلی انجام شود.

کد خبر 748480

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است