Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه سهم درآمد همدان برای خزانه کشور امسال به ۶۰۲ میلیارد تومان رسید گفت: سال گذشته استان همدان ۴۸۰ میلیارد تومان درآمد به خزانه دولت واریز کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، اسکندر صیدایی بعد از ظهر امروز در شورای برنامه ریزی استان همدان اظهار داشت: دغدغه پرداخت حقوق پرسنل را لحظه به لحظه پیگیری می‌کنیم و مدیران با اطمینان به کار خود بپردازند و آنچه مربوط به قانونمندی‌های بودجه، حقوق و سایر موارد استان است را با قوت پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام گرفت حدود 20 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق به دلیل اجرای بند 10 ماده 68 بار مالی داشت و به دلیل اینکه بودجه در بهمن ماه بسته می‌شود و فرآیند دولت و مجلس را طی می‌کند افزایش 20 تا 22 میلیاردی در مصوب ما نیست.

صیدایی عنوان کرد: موارد مربوط به اجرای بند 10 ماده 68 مباحث مربوط به مازاد درآمد روزهای آخر اسفند سال گذشته وصول شد، ضمن اینکه همه ادارات از وضعیت خوبی برخوردار بوده و مشکلاتی در این زمینه نداشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با اشاره به اینکه از سال‌های گذشته یک منبع جدید درآمدی به منابع مالی کشور اضافه شده گفت: موضوع اوراق خزانه اسلامی اجرایی شده که درصدی از اعتبار مصوب هر استان و کشور به اوراق خزانه اسلامی داده می‌شود و یک منبع جدی برای کشور شده که باید به جدیت و با دقت مورد استفاده قرار گیرد.

صیدایی تصریح کرد: در قانون بودجه قالب اعتبارات در دو حوزه اعتبارات هزینه‌ای و تملک است که دارای زیر بخش هایی هستند و در این رابطه رعایت چند نکته اصل است و در تمام قوانین فرادستی ملزم هستیم چارچوب ابلاغی را کاملا رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای اعتبارات هزینه‌ای از روش ترکیبی استفاده کردیم گفت: بدین منظور حدود 83 شاخص از تمام اقلام هزینه‌ای ادارات را که در اعتبارات هزینه‌ای از حقوق، اضافه کار، بیمه، مصرف آب و برق و غیره مؤثر هستند مبنا قرار دادیم و بر اساس آن حتی برای تعداد خودروها و نوع آنها هزینه در نظر گرفته شده است.

صیدایی با بیان اینکه روش توزیع اعتبار به جای نیاز منبع اعتبار است گفت: در توزیع اعتبارات تملک توجه به شعارهای محوری و رعایت بین درآمد و هزینه اصل اساسی است که باید مورد توجه باشد، ضمن اینکه توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور و استان و توجه به پروژه‌های دارای ماهیت استانی مهم است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان بیان کرد: در نظر گرفتن منابع اعتباری و دستورالعمل‌های مربوطه برای اعتبارات هزینه‌ای و اعتبارات مبنا قرار گرفته است و بر اساس الزاماتی که آورده شده که یک درصد الزام بسیج، الزام عملکرد مشابه سال قبل حوزه‌های علمیه، بر اساس مصوبه مجلس الزام بین پنج تا هشت درصد اعتبارات استانی برای بنیاد مسکن را داریم.

وی اعلام کرد: روی 24 درصد از منابع مالی الزام قانونی وجود دارد تا عدالت و جهت دهی بودجه اجرا شود و کمیته تخصیص با ترکیب مورد نظر باید بعد از مشخص شدن اعتبارات جهت‌دهی تخصیصی را متناسب با اعتبارات داشته باشد.

صیدایی عنوان کرد: بعد از شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید در مدت پنج روز مصوبات را ابلاغ کنیم ضمن یانکه بریا فرمانداران و کمیته های شهرستان نیز زمان تعیین شده تا ظرف مدت 15 روز سهم شهرستان به پروژه تبدیل شود و حداکثر بعد از یک ماه باید موافقت نامه ها رد و بدل شوند در غیر این صورت خزانه استان نمی‌تواند بودجه‌ای را تخصیص دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه اعتبار و هزینه‌کرد از اعتبارات استانی برای برنامه‌های بین‌المللی و ملی مثل جشنواره ها ممنوع است و مجاز نیست اظهار داشت: امسال برخلاف سالهای قبل اعتبارات نفت و گاز استان 3 درصد شد و این 3 درصد باید برای مناطق محروم هزینه شود و الزام قانونی است که باید عینا رعایت شود.

صیدایی تصریح کرد: در حوزه توازن منطقه‌ای شهرستانها و مناطقی که شاخص‌های توسعه حدود 400 شاخص میانگین کشور در حوزه‌های مختلف مشخص می‌شود ضمن اینکه اعتبارات راهداری از استان جدا شده و از محل ملی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغ15میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار برای فعالیت‌های ورزشی در قالب برنامه‌ها پیش‌بینی شده که 27 صدم درصد است گفت: اغلب اعتبار ما در بخش هزینه‌ای تملک است که سال گذشته 200 میلیارد تومان بود و امسال به 229 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان اعلام کرد: 136 میلیارد و 200 میلیون تومان از آن مربوط به بند واو برای حقوق و مزایای مستمری در نظر گرفته شده است و این میزان در سال گذشته 110 میلیارد تومان بود که در امسال 24 درصد افزایش یافته است.

صیدایی عنوان کرد: سیاست کلی بودجه‌ای کشور این است که در بخش سایر اعتبارات افزایش نیابد و این بند غالبا دو درصد افزایش یافته و در بخش اعتبارات تملک چند زیر بخش وجود دارد که بخشی از آن اعتبارات مربوط به تملک نفت و گاز است به میزان 3 درصد است که استان همدان در سال 96 مبلغ 66 میلیارد و 100 میلیون تومان سهم دارد.

وی بیان کرد: در زمینه تملک اعتبارات مربوط به شاخص‌های توسعه اقتصادی 77 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار داریم که این میزان براساس شاخص‌های توزیعی برای آن پیش بینی اعتبار می‌شود و اعتبار تملک دارایی یا سرمایه‌ای استان همدان 110 میلیارد تومان است.

*سهم درآمد همدان برای خزانه کشور امسال به 602 میلیارد تومان رسید

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه مجموعا 284 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان است اظهار داشت: این میزان سال گذشته 230 میلیارد تومان بود ضمن اینکه استان همدان در سال 96 باید 602 میلیارد تومان درآمد برای دولت کسب کرده و به خزانه کشور واریز کند.

صیدایی با بیان اینکه سال گذشته 580 میلیارد تومان درآمد برای استان تعیین شده بود که 480 میلیارد تومان از آن واریز شد گفت: امسال میزان درآمد تعیین شده برای استان افزایش چندانی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه 83 شاخص برای توزیع اعتبارات مبنا قرار گرفته است عنوان کرد: سهم شهرستان‌ها از درآمد سه درصد نفت برای شهرستان همدان 6.1 میلیارد تومان، ملایر 6.5 میلیارد تومان، نهاوند 6.4 میلیارد تومان، تویسرکان 5.5 میلیارد تومان، اسدآباد 5.6 میلیارد تومان، کبودراهنگ 11 میلیارد تومان، فامنین 6.8 میلیارد تومان، رزن 9.7 میلیارد تومان و بهار5.5 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان اظهار داشت: اعتبارات برای پروژه‌های دارای ماهیت استانی رقم 25 میلیارد تومان است که از جمع 110 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی در نظر گرفته شده و در این راستا حدود 70 پروژه ماهیت استانی داریم.

صیدایی با اشاره به مشکلاتی که هر ساله در مورد ساختمان‎های دستگاه‌ها وجود دارد بیان کرد: برای هر دستگاه بین 100 تا 150 میلیون تومان اعتبار تعمیر و تجهیز ساختمان با توجه به قدمت آن تعیین شده است.

وی اعتبار استانی توزیع شده بین 9 شهرستان را اینگونه اعلام کرد: سهم شهرستان همدان 19.6 میلیارد تومان، ملایر 12.6 میلیارد تومان، نهاوند 10.5 میلیارد تومان، تویسرکان 7.4 میلیارد تومان، اسد آباد 5.5 میلیارد تومان، کبودراهنگ 8.8 میلیارد تومان، رزن 6.6 میلیارد تومان، بهار6.3 میلیارد تومان و فامنین 4.8 میلیارد تومان است.

صیدایی با بیان اینکه172 میلیارد و800 میلیون تومان جمع کل اعتبارات توازن تمام شهرستانها است گفت: سهم شهرستان همدان از اعتبارات توازن 37 میلیارد تومان، ملایر 19.6 میلیارد تومان، نهاوند 18 میلیارد تومان، تویسرکان 13.8 میلیارد تومان، اسدآباد 18.9 میلیارد تومان، کبودراهنگ 19 میلیارد تومان، رزن 14.1 میلیارد تومان، فامنین 15.9 میلیارد تومان و بهار 13.2 میلیارد تومان است ضمن اینکه 300 شاخص برای تخصیص اعتبارات توازن شهرستانها در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ تارا درویشی وزنه بردار دسته ۶۴ کیلوگرم استان همدان موفق شد در حرکات یک ضرب و دوضرب و مجموع سه نشان طلا را به خود اختصاص دهد.

درویشی حدنصاب ورودی تیم ملی نوجوانان را هم کسب کرد.

مهسا قیاسی وزنه‌بردار دسته ۵۵کیلوگرم استان همدان هم در یکضرب، دوضرب و مجموع موفق به کسب سه نشان نقره و سکوی دوم مسابقات شد.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران در بخش دختران، شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت به میزبانی سالن امام علی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در حال برگزاریست.

دیگر خبرها

  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • سناریوی خودکشی، قتل از آب درآمد
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود