Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@17:36:56 GMT

گفتگوی 18:30/ فعالیت 400 آژانس هواپیمایی بدون مجوز

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۸۳۰۵۴

گفتگوی 18:30/ فعالیت 400 آژانس هواپیمایی بدون مجوز

در چندسال گذشته برخی از شرکتها با فروش بلیت های جعلی هواپیما کام مسافران را تلخ کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حرمت اله رفیعی نائب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با اشاره به سه مجوز مهم برای فعالیت آزانس های مسافرتی گفت: مجوز بند «الف» را سازمان هواپیمایی، مجوز بند «ب» را میراث فرهنگی و بند «پ» هم از سازمان حج و زیارت به دفاتر مسافرتی اعطا می کند که آژانس های مسافرتی بهتر است هرسه این مجوزها را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با انتقاد از فعالیت حدود 400 آژانس هواپیمایی بدون مجوز تاکید کرد: این امرنشان دهنده عدم نظارت در این عرصه است، در اصل هر آژانسی موظف به فعالیت در حوزه ایست که مجوز آن را دارد و فعالیت در حوزه ای که عملا مجوز آن را اخذ نکرده جرم تلقی می شود که متاسفانه این تخلف در آژانس های ما به کرار اتفاق می افتد.

رفیعی مشکل امروز آژانس های مسافرتی را عدم جوابگویی سازمان ها و ارگان های متولی به مشتریان دانست و افزود: در حال حاضر مافیای فروش بلیت های جعلی راه افتاده است این درحالیست که فقط سازمان هواپیمایی حق فروش بلیت هواپیما را دارد که متاسفانه در حال حاضر بسیاری از آژانس ها از طریق فضای مجازی اقدام به فروش بلیت های خود می کنند و کسی هم جلوی آنها را نمی گیرد.

او با بیان اینکه تکنولوژی های روز راه را برای ارتکاب خلاف هموار کرده اند یادآور شد: در گذشته لاشه بلیت در دست مشتریان بود و همین امکان تقلب را به صفر می رساند اما امروز همه چیز الکترونیکی شده و راه را برای جولان کلاهبرداران هموار کرده است.

نائب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با اشاره به شیوه های جدید گلاهبرداری از مردم از طریق ارسال پیامک تاکید کرد: مردم گول اس ام اس های تبلیغی سفر رایگان به کشورهای مختلف را نخورند؛ این سفرها عمدتا وسیله ای برای باج گیری است، این تبلیغ یک دروغ محض است که مردم باید هوشیار باشند و فریب این تبلیغات را نخورند.

او با بیان اینکه فضای مجازی محل مناسبی برای خرید بلیت هواپیما نیست گفت: بیش از 90 درصد از سایت هایی که اقدام به فروش بلیت هواپیما می کنند کلاهبرداری هستند زیرا صاحبان این سایت ها فاقد مجوزهای لازم از سازمان هواپیمای کشوری هستند.

رفیعی با انتقاد از فعالیت برخی از ایرلاین ها در جهت فروش بلیت هواپیما تاکید کرد: اگر ایرلاینی بلیت هایش را به دفاتری می فروشد بهتر است خود دفتری برای فروش بلیت باز نکند زیرا این اقدام علاوه بر آنکه جرم تلقی می شود به آژانس های هواپیمایی هم لطمه زده آنها را با خطر ورشکستگی روبرو می کنند.


شرفی مدیرکل نظارت بر عملیات هوانوردی کشور با اشاره به فعالیت چندساله شرکتهای مسافرتی در جهت فروش غیرقانونی بلیت هواپیما به متقاضیان تاکید کرد: متاسفانه این سالها شاهد حضور شرکتهای فاقد مجوز لازم برای فروش بلیت هواپیما در سطح شهر هستیم که بی پروا نسبت به فروش بلیت هواپیما اقدام می کنند.

او به حضور سرزده ماموران در آژانس های مسافرتی و بررسی عملکرد آژانس ها اشاره کرد و افزود: ماموران ما در هر بازدید، در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در آژانس های مسافرتی، به افراد خاطی تذکر می دهند.

مدیرکل نظارت بر عملیات هوانوردی کشور ادامه داد: ما در حال حاضر با دو مشکل روبرو هستیم، نخست با سایت هایی که در فضای مجازی اقدام به فروش بلیت هواپیما می کنند و دیگری، آژانس هایی که بدن مجوز و در محل آژانس اقدام به فروش بلیت هواپیما می کنند که ما برای حل این مشکل با قوه قضائیه مکاتبه ای کرده ایم اما تا این لحظه جوابی دریافت نکرده ایم.


منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد

مدیرکل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلال مختاری، مدیر کل روابط عمومی راه آهن از فروش فوق العاده بلیت قطار مشهد از امروز خبر داد.

وی افزود:‌ با توجه به افزایش تقاضا در روزهای منتهی به شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، روزانه سه رام ‎قطار فوق العاده در مسیر مشهد پیش بینی شد که از امروز سه شنبه 11 اردیبهشت از سکوهای اینترنتی و حضوری قابل خریداری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود