Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، حمیدرضا بیدقی، امیر عابدی، امیرحسین علم‌الهدی، شهرام مکری و میثم مولایی طی حکمی از سوی علیرضا رضاداد دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به عنوان اعضا هیأت داوران بخش مواد تبلیغی این جشنواره انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با داوران این بخش از سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیشتر آشنا شوید.

*حمیدرضا بیدقی

متولد 1350 در تهران دانش آموخته کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشگاه هنر تهران، طراح گرافیک و تصویرگر کتاب کودک است. طراح، گرافیست و مدیر هنری دوره های بیست و هفتم و سی و یکم فیلم فجر را بر عهده داشته است؛ او طراحی پوسترهای متعدد با موضوعات مختلف فرهنگی و تجاری، طراحی بیش از سی مورد پوسترهای مرتبط با کودکان و نوجوانان و تصویرسازی بیش از 230 جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان را نیز در سوابق حرفه‌ای خود دارد.

*امیر عابدى

متولد 1341 در تهران، دانش آموخته رشته الکترونیک است، وی عضو انجمن عکاسان سینمای ایران، عضو هیأت مدیره انجمن عکاسان سینمای ایران، رئیس انجمن عکاسان سینمای ایران، بازرس انجمن عکاسان سینمای ایران، عضو هیأت مدیره خانه سینما، عضویت در شورای عالی داوری، عضویت در آکادمی سینمای ایران، عضو هیأت مؤسس اولیه انجمن عکاسان ایران، مؤسس و عضو انجمن عکاسان تئاتر، عضو انجمن عکاسان مطبوعات بوده است.

عابدی داوری بخش سینمایی و عکس جشن خانه سینما، بخش عکس جشنواره فیلم دفاع مقدس و بخش مسابقه مواد تبلیغی جشنواره فیلم پلیس را در کارنامه کاری خود دارد .وی عضو شوراى سیاستگذارى مسابقه مواد تبلیغى، دبیر و داور بخش مسابقه مواد تبلیغی، داور بخش مسابقه مواد تبلیغی، دبیر اجرایی بخش مسابقه مواد تبلیغى، عضو شوراى سیاست‌گذارى جشنواره فیلم سبز، دبیر بخش مسابقه تبلیغات سینماى ایران سى و چهارمین جشنواره فیلم فجر است.

*امیرحسین علم الهدی

متولد سال 1349 در تهران و دانش آموخته رشته اقتصاد اجتماعی است، وی معاون مدیر پشتیبانی سیما فیلم و مدیر استودیو سیما فیلم، مشاور اجرایی مدیرعامل خانه سینما، دبیر شوراهای نظارتی فیلم و فیلمنامه و پروانه ساخت معاونت سینمایی و نماینده اداره کل نظارت و ارزشیابی در شورای اکران نمایش سینماها، مدیر بازاریابی و پخش سیمافیلم، قائم مقام مدرسه کارگاهی فیلمنامه نویسی و مدیر طرح و برنامه سازمان توسعه سینمایی سوره، معاون اجرایی، نماینده ارشاد در شورای صنفی نمایش و عضو شورای صدور پروانه شرکت های پخش و نماینده ارشاد در شورای عالی نظارت بر اکران بوده است.

علم الهدی مدیر تأمین فیلم خارجی بنیاد سینمایی فارابی، مدیرعامل شرکت پخش نمایشگران و مدیر پردیس سینمایی زندگی، مشاور امور توزیع و نمایش سینمایی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مدیر پردیس سینمایی ملت، مشاور اجرایی سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری، مشاور پخش فیلم های سینمایی آواز گنجشک ها ، یه حبه قند، حوض نقاشی ، امروز، محمد رسول الله و ...، مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه سازمان سینمایی کشور را بر عهده داشته است.

*شهرام مکری

متولد 1357 در کرمانشاه و دانش آموخته سینما با گرایش کارگردانی در مقطع کارشناسی از دانشگاه سوره است. وی ساخت فیلم‌های کوتاه و بلندی همچون «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر»، «ماهی و گربه»، «طوفان سنجاقک»، «محدوده دایره»، «آندوسی»، مستند «اردک آبی» و فیلم کوتاه «خام، پخته، سوخته» را در کارنامه کاری خود دارد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه (محدوده دایره) دوره 25 جشنواره فیلم فجر (مسابقه بین‌الملل)، سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه «توفان سنجاقک» دوره 22 جشنواره فیلم فجر (مسابقه ایران)، سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه «توفان سنجاقک» دوره 22 جشنواره فیلم فجر (مسابقه بین‌الملل)، مدال نقره یونیکا از آلمان (فیلمسازان آماتور جهان)، تندیس جشن خانه سینما برای فیلم کوتاه آندو-سی، تندیس جشن خانه سینما برای فیلم «محدوده دایره»، جایزه یوز طلایی برای فیلم «خام، پخته، سوخته» از جشنواره بین‌المللی تاشکند و لوح افتخار برای کارگردانی فیلم «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» از جشنواره فیلم فجر از جمله جوایز و افتخارات وی محسوب می‌شود. مکری در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز بعنوان داور حضور داشته است.

*میثم مولایى

متولد 1362 در تهران و دانش آموخته رشته سینما از دانشگاه سوربن 3 فرانسه، است. وی کار خود را با تدوین فیلم‌هاى کوتاه و مستند آغاز کرد. وی تدوین فیلم‌های سینمایی چون «کلاه قرمزى و بچه ننه»، «عیار ١٤»، «خانه دختر»، «کفش هایم کو؟»، «وارونگى»، «٥٠ کیلو آلبالو»، «نیم رخ ها» و ... را در کارنامه کاری خود دارد.

بیدقی از سال 88 کارگردانى تلویزیونى مجموعه‌هاى تلویزیونى «کلاه قرمزى» را به عهده داشته و از سال 1382 تا 93 براى بیش از 70 فیلم سینمایى آنونس و تیزر ساخته و یک سیمرغ بلورین و دو تندیس جشن خانه سینما را براى آنونس‌هایى که ساخته دریافت کرده است. وی بازرس انجمن صنفى تدوینگران سینماست و سابقه داورى در بخش مسابقه‌ى اقلام تبلیغی در جشنواره فیلم فجر و جشن خانه سینما را دارد.

به گزارش فارس، سى امین جشنواره بین المللى فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان از 9 تا 15 تیر در اصفهان برگزار مى‌شود.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد

رمان «نقاب، رنگ آسمان» اثر باسم خندقجی نویسنده اسیر فلسطینی رای هیأت داوران جایزه بوکر عربی که در ابوظبی مستقر است را از آن خود کرد.

برادر خندقجی این جایزه را از طرف او دریافت کرد و در فضایی آمیخته از شادی و غم اشک ریخت و اشاره کرد که «نقابی به رنگ آسمان» نسبت به ۱۳۳ رمان دیگر بهتر بوده است.

این رمان توسط هیأت داوران به عنوان بهترین رمان عربی منتشر شده در دوره بین جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ شناخته شد.

نقاب موجود در عنوان رمان اشاره‌ای به «هویت آبی» است که نور، باستان‌شناس ساکن اردوگاهی در رام‌الله، در جیب یک کت قدیمی که صاحب آن اسرائیلی است، می‌یابد و بنابراین سفر روایی رمان آغاز می‌شود.

هیأت داوران این رمان را «چند لایه، با شخصیت سازی، آزمایش،  بازیابی تاریخ و حافظه مکان‌ها» توصیف کردند.

باسم خندقجی ۲۰ سال اسیر بوده و سه بار توسط اشغالگران به اتهام شرکت در عملیاتی که منجر به کشته شدن ۳ اسرائیلی شد به حبس ابد محکوم شده است.

خندقجی که در سال آخر تحصیل در دانشکده روزنامه‌نگاری و ارتباطات دستگیر شده بود، علاوه بر مجموعه‌های شعر، چندین رمان از داخل زندان نیز منتشر کرد.

خندقجی از زمان زندانی شدنش در سال ۲۰۰۴ مجموعه‌های شعری از جمله آیین‌های اولین بار (۲۰۱۰) و شعر نفس‌های یک شب (۲۰۱۳) را سروده است؛ همچنین سه رمان: نرگس تنهایی (۲۰۱۷)، کسوف بدرالدین (۲۰۱۹) و نفس‌های یک زن فریب خورده (۲۰۲۰).

منبع: عربی ۲۱

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • پائو کوبارسی در آستانه تمدید قرارداد با بارسلونا
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام