Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وين - ايرنا - رضا نجفي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، ظهر امروز (پنج شنبه 25خرداد) در شوراي حکام آژانس با انتقاد از سياست دوگانه غرب خواهان رسيدگي جدي به برنامه هسته اي رژيم صهيونيستي شد.

به گزارش ايرنا ، نجفي در جريان نشست فصلي ژوئن شوراي حکام طي سخناني که در چارچوب طرح موضوع توانمندي هاي هسته اي رژيم اسرائيل ارائه شد، ضمن ياددآوري محکوميت شديد برنامه سلاح هاي هسته اي اين رژيم از سوي کشورهاي عضو جنبش عدم متعهد خواستار توجه دقيق و رسيدگي جدي به اين موضوع از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي شد و برنامه هسته اي نظامي رژيم اسرائيل را مايه نگراني جدي ملتهاي منطقه و جامعه بين المللي دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده دائم کشورمان همچنين ضمن انتقاد شديد از سياست زدگي و رفتار دوگانه غرب در اين زمينه، خواستار منع کامل هرگونه همکاري و انتقال مواد و تجهيزات هسته اي به اين رژيم شد و نسبت به تاثيرات منفي برنامه هسته اي اين رژيم بر امنيت منطقه و اعتبار معاهده عدم اشاعه هسته اي هشدار داد.
وي همچنين گفت دسترسي آزادانه دانشمندان هسته اي رژيم اسرائيل به تاسيسات هسته اي برخي کشورهاي دارنده سلاح هاي هسته اي در حالي صورت مي گيرد که دانشمندان هسته اي کشورهاي عضو ان پي تي توسط تروريست هاي اجير رژيم صهيونيستي در خاورميانه ترور مي شوند.
نجفي همچنين با يادآوري درخواست هاي مکرر جامعه بين المللي در قالب قطعنامه هاي مصوب آژانس و کنفرانس بازنگري معاهده عدم اشاعه هسته اي مبني بر پيوستن فوري اين رژيم به ان پي تي و قرار گرفتن کليه تاسيسات هسته اي آن تحت نظارت کامل پادمانهاي آژانس، افزود: متاسفانه رژيم صهيونيستي طي سالهاي گذشته با ناديده گرفتن درخواست مشروع جامعه بين المللي و با حمايت کورکورانه برخي کشورها با نقض آشکار همه قوانين و مقررات بين المللي به پبشبرد برنامه هسته اي نظامي خود ادامه است.
نماينده کشورهاي عربي نيز در اين نشست طي بيانيه اي ضمن محکوم کردن حمايت غرب از توانمندي هاي هسته اي رژيم صهيونيستي و به شکست کشاندن کنفرانس 2015 ان پي تي، خواستار الحاق بي قيد و شرط اسراييل به ان پي تي و قرار گرفتن تاسيسات هسته اي اين رژيم تحت پادمانهاي آژانس شد و تاکيد کرد که تا تحقق اين امر موضوع توانمنديهاي هسته اي اسراييل که تهديدي براي منطقه و جهان است بايد در دستورکار آژانس باقي بماند.
هيات آمريکا و نماينده اتحاديه اروپا ضمن حمايت از اسرائيل، از طرح اين موضوع در اين نشست انتقاد کردند.
نشست فصلي ماه ژوئن شوراي حکام از روز دوشنبه اين هفته آغاز شده و روز جمعه پايان مي يابد.
شبک **اروپام**1078** 1917**انتشار دهنده : سيد محمد باقر نوربخش



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند

نخست‌وزیر عراق در اظهاراتی از جامعه بین‌المللی خواست که به مسئولیت‌های خود عمل کرده و جنگ ظالمانه علیه مردم غزه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق امروز -شنبه- در یک سخنرانی در کنفرانس کار کشورهای عربی که به میزبانی بغداد در حال برگزاری است، گفت: برگزاری این کنفرانس در شرایط سخت و استثنایی در دو سطح منطقه و جهان برگزار می‌شود، زیرا تجاوزهای رژیم جنایتکار اسرائیل علیه مردم مقاوم غزه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش خبرگزاری المعلومه، وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با تجاوزهای خود قوانین بین‌المللی، عرف جنگ و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض کرد. صهیونیست‌ها با سیطره خود باعث شدند که برادران فلسطینی نیازهای زندگی روزانه از جمله غذا، دارو و مسکن امن نداشته باشند.

نخست‌وزیر عراق از جامعه بین‌المللی و موسسات آن خواست تا به مسئولیت خود عمل کرده و براساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و مسئولیت انسانی و اخلاقی، جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غره را متوقف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جهان امروز شاهد بحران‌هایی است که بر اقتصاد تمام جهان و اوضاع اجتماعی، روانی و اقتصادی ملت‌های عربی تاثیر منفی گذاشته است.

بر اساس این گزارش، فعالیت پنجاهمین دوره از کنفرانس کار کشورهای عربی صبح امروز در بغداد آغاز و تا چهارم ماه مه ادامه خواهد داشت. در این کنفرانس مسائل مرتبط با بازارهای کار و کارگران در کشورهای عربی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم