Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ رئیس حوزه های علمیه کشور با اشاره به عظمت شب قدر گفت: برخی افراد قدرت درک عظمت این شب را ندارند و از جمله آنها کسانی هستند که توبه نمی کنند و اینها در مدار عظمت شب قدر قرار نمی گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم شب ۲۱ ماه مبارک رمضان در مصلای میبد با اشاره به اینکه توبه راه رسیدن انسان به سعادت و جایگاه والای انسانی است، اظهار داشت: انسانهایی که موفق به انجام توبه واقعی نمی شوند، در مدار عظمت شب های قدر واقع نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توبه چهار لایه دارد، افزود: فهمیدن خطا و تشخیص آن، حال پشیمانی و بازگشت به سوی خدا، تلاش برای جبران و استغفار و دعا لایه های اصلی توبه است.

امام جمعه میبد بیان کرد: کسانی که به درک کوتاهی خود در زمینه احقاق حق ارباب رجوع را در اداره، خانواده در خانواده، حق خدا در نماز و روزه و سایر حقوق رسیده اند، اینها در مسیر بازگشت از گناه قرار گرفته اند.

اعرافی تصریح کرد: وقتی توبه واقعی اتفاق می افتد که رفتار ما جبران گونه باشد و در صدد جبران و تلافی کوتاهی های گذشته برآییم و حق الله و حق الناس را ادا کنیم و بدانیم هیچ چیز نمی تواند کوتاهی ما در زمینه احقاق حق الله و حق الناس توجیه کند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از شروط توبه، خواندن دعا و استغفار است، افزود: ذکر استغفرالله ربی و اتوب الیه وقتی واقعی است که لایه های قبلی توبه انجام شده باشد.

اعرافی با اشاره به فرازی از نهج البلاغه بیان کرد: به فرموده حضرت علی (ع) توبه شش شرط شامل پشیمانی، اراده و تصمیم برای ترک گناه، احقاق حقوق مردم، احقاق حق الله، ریاضت برای ریختن گوشتی که از گناه پرورش یافته و راحت کردن سختی های مسیر توبه دارد.

وی با بیان اینکه توبه آثار موثری نیز دارد، افزود: یکی از سختی های قیامت این است که وقتی انسان محشور می شود، شهادت و گواهی علیه انسان به وسیله شاهدان از اعضا و جوارح تا دیگر گواه ها آغاز می شود این حال بسیار حال غصه آوری است اما اگر توبه ما واقعی بود، خدا ملائکه را از گناه گناهکاران غافل می کند و نامه اعمال انسان را از آن گناه پاک می کند و این از مهمترین آثار توبه است.

اعرافی با اشاره به برخی توبه های واقعی اظهار داشت: یکی از واقعی ترین توبه ها توبه حر بود که به لشکر امام حسین (ع) پیوست و نام او در همیشه تاریخ به عنوان یک انسان آزاده ماندگار شد.

وی با بیان اینکه به گفته بسیاری از فقها، توبه واجب و از نوع واجب فوری است، بیان کرد: اگر کسی گناه کرد و توبه نکرد، دو گناه مرتکب شده است بنابراین باید توبه به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، قاسم قادری سرپرست اداره در جلسه هم‌اندیشی حوزه گردشگری، از تشکیل شورای راهبردی توسعه گردشگری در راستای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت عمومی در این شهرستان خبر داد.

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان ساری با بیان اینکه جلسات شورای مشورتی گردشگری مزکز استان به صورت منظم و ماهانه برگزار خواهد شد، گفت: فعالیت های تخصصی این شورا در ۵ کمیته از جمله کمیته آمو زش و پژوهش ،کمیته گردشگری و برند سازی ،کمیته رسانه، تبلیغات و فضای مجازی، کمیته صنایع دستی و صادرات و همچنین کمیته صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در این شورا همه حوزه های فعال در گردشگری شامل دفاترسیاحتی ، اقامتگاههای بوم گردی وخانه مسافر،هتل ها،رستوران‌ها ،راهنمایان تور ،صنایع دستی و سایر مراکز بخش خصوصی نماینده خواهد داشت.

قادری تصریح کرد: سرفصل های کاری این شورا در راستای تحقق شعار سال با مشارکت حداکثری مردم و ارائه کیفیت مطلوب به گردشگران خواهد بود و خروجی‌ها و جمع‌بندی‌های انجام شده در این کمیته ها جهت پیگیری فعالیت‌ها و رفع نواقص و مشکلات احتمالی و سرعت بخشیدن به توسعه همه حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی در اختیار مدیریت شهرستان و استان قرار می گیرد. وی عنوان داشت: سرفصل های کاری این شورا را در ۲۰ محور اعلام که شامل: آموزش در حوزه گردشگری (همه رشته های فعال و افراد دارای مجوز - دهیاران و شورای اسلامی روستا ادارات مرتبط )، شناسایی ظرفیتهای گردشگری شهرستان و تبدیل آن به برند، پژوهش و هماهنگی چرخه اطلاعات و اقتصاد بین جوامع گردشگری دارای مجوز، ایجاد بانک جامع اطلاعات گردشگری شهرستان و ارائه به مدیران و برنامه ریزی با قابلیت اجرایی نمودن آن، ایجاد سایت متمرکز گردشگری جهت معرفی جاذبه ها و خدمات گردشگری

قادری اظهار امیدواری کرد: با رهنمودهای ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران و حمایت نوبخت فرماندار مرکز استان، برنامه ریزی دقیق با مشارکت آحاد مردم و دستگاههای اجرایی مرتبط در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه گردشگری ساری، شاهد شهر تماشایی ساری باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901978

دیگر خبرها

  • (ویدئو) روایت پردیس پورعابدینی از سکانس خجالت‌آور ملاقات شرعی در گناه فرشته
  • قیمت دوربین مدار بسته بیسیم با برد بالا ؟ + انواع آن
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • شمس: سرگروهی ایران در جام جهانی به فوتسال ایران عظمت می‌دهد
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • برای اولین بار منتشر شد: محمد صلاح به یورگن کلوپ چه گفت؟