Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه صهيونيستي نوشت:عمليات تروريستي داعش در قلب تهران يک پيروزي اطلاعاتي، لجستيکي و حتي ديني! به‌شمار مي‌رود که باعث مي‌شود اهل تسنن در ايران اقدامات مشابه را در آينده نزديک در دستور کار قرار دهند.

سرويس جهان مشرق - رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي ضمن اذعان به نقش محوري ايران در مبارزه با گروه تروريستي داعش در عرصه‌هاي منطقه‌اي نتوانستند خوشحالي خود را از اقدام هم پالگي هاي منطقه اي و تروريسم بين المللي بر ضد مردم بي‌گناه و شهروندان بي‌پناه ايراني در روز چهارشنبه گذشته مخفي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌ها و تحليلگران مختلف اسرائيلي در گزارش‌هاي خود ضمن توجه به اين حمله سعي کردند خط خبري را دنبال کنند که تا بيشترين حد ممکن منافع اين رژيم را تامين کند.
دامن زدن به اختلافات مذهبي و تلاش مذبوحانه براي متهم کردن ايران به حمايت از گروه‌هاي تروريستي در منطقه که در رويکرد مقامات واشنگتن نيز ديده مي شد، اين بار از رسانه‌ها و روزنامه هاي اسرائيلي سر در آورد تا نشان دهد اين رسانه‌ها چطور اخلاق حرفه‌اي را قرباني منافع رژيم هاي خود مي کنند و مانند سالهاي گذشته تلاش کرده‌اند جاي جلاد و قرباني را تغيير دهند.
روزنامه صهيونيستي معاريو در مطلبي با اشاره به اقدامات تروريستي صورت گرفته در تهران در حالي که نمي توانست خوشحالي خود از اين حادثه را مخفي کند، نوشت که اين اولين باري است که گروه داعش موفق شده دو عمليات خود را در داخل ايران به اجرا بگذارد . دو هدف در اين عمليات ها با دقت انتخاب شده بودند ، به گونه‌اي که نمادي از حاکميت ايران در دولت اين کشور و انقلاب اسلامي بودند. همچنين زمان اجراي عمليات و هم‌زماني آن با ماه مبارک رمضان و مراسم سالروز رحلت حرت امام خميني (قد) نيز از ديدگاه اين روزنامه صهيونيستي داراي اهميت بود.

اين روزنامه با اذعان به نقش اساسي و بسيار جدي ايران در مبارزه با تروريسم داعش، افزود که داعش در سطح خلافت [خودخوانده] خود در عراق و سوريه با شکست‌هاي دائمي مواجه شده است. البته عمليات داعش بر ضد ايران و اهداف شيعي به صورت کلي موضوع تازه اي نيست، اما همواره اين عمليات ها در سوريه يا عراق انجام مي شده است. "شاوول شاي" در اين مقاله از عمق خوشحالي خود نسبت به اين اقدام تروريستي پرده برداشته و مي‌نويسد که اين اولين بار است که داعش در ايران و در ميان نمادهاي اين کشور عمليات خود را اجرا مي‌کند و اين از نظر آنها دستاورد بسيار مهمي به شمار مي‌رود، آنهم در شرايطي که صحبت ها از شکست داعش در موصل و آغاز جنگ در الرقه پايتخت داعش در سوريه مطرح شده است.
اين روزنامه تاکيد مي کند که عمليات تروريستي مذکور باعث اتحاد داخلي در ميان ايراني‌ها شده و همگي آنها اين اقدامات و حوادث را محکوم مي‌کنند ، علاوه بر اين که اين عمليات توجيه بيشتري را براي حضور ايران در عراق و سوريه فراهم مي کند و سياست ايران در خاورميانه را توجيه پذير تر از قبل قرار مي دهد. علاوه بر تمام مسائلي که اين رسانه صهيونيستي به آن اشاره مي کند، در اين گزارش تاکيد شده که اين عمليات باعث مي‌شود ايراني‌ها اين رويکرد را در جامعه جهاني ايجاد کنند که قرباني تروريسم هستند.
يعقوب عميدرور تحليلگر ارشد روزنامه صهيونيستي اسرائيل هيوم نيز در واکنش به اين اقدام تروريستي نوشت که تهران تاکنون شاهد عمليات تروريستي نبود ، درست است که عناصري از مبارزان ايراني از نيروهاي ارتش و سپاه در کشورهاي عراق و سوريه و يمن کشته شده‌اند، اما جبهه داخلي اين کشور تاکنون آرام بود.

خط خبري کلي که اين رسانه صهيونيستي در پرداختن به حادثه تروريستي چهارشنبه گذشته در پيش گرفته، تلاش براي قراردادن ايران در برابر جبهه سني منطقه و الحاق گروه تروريستي داعش به عموم اهل تسنن است. آنها در اين زمينه افزودند که ايراني ها احتمالا سياست هاي خود براي تجاوز به اهل تسنن را در نتيجه اين عمليات تروريستي تغيير نخواهند داد و اگر شرايط تغيير کند، آنها در روند توزيع نيروهاي امنيتي خود در شهرهاي اصلي و در اطراف مراکز حساس تغييراتي را ايجاد خواهند کرد.
اين روزنامه صهيونيستي مي‌افزايد که ايراني‌ها نمي‌توانند اجازه وقوع چنين حملات دردناکي را بدهند، وجهه ايران و موفقيت آن در ايجاد امنيت شخصي و عمومي براي شهروندان باعث ‌شده آنها متفاوت از شهروندان کشورهاي ديگر در خاورميانه باشند که به صورت روزمره در معرض حملات تروريستي و کشتارهاي جمعي قرار دارند.
اين گزارش با اشاره به اتهاماتي که از سوي ايران بر ضد عربستان سعودي در حمايت از اين اقدام تروريستي مطرح شده است ، مي‌نويسد که اين اقدام مي‌تواند باعث متشنج‌تر شدن مناسبات دوجانبه شود و اگر اين دو طرف در اين زمينه وارد درگيري با يکديگر شوند ، اين موضوع براي داعش يک دستاورد مهم و واقعي تلقي خواهد شد. اين روزنامه صهيونيستي که نتوانست رضايت خود را از کشتار مردم بي‌گناه ايران مخفي کند ، مدعي شد که به نظر مي‌رسد اين عمليات، مقدمه‌اي براي عمليات هاي خونين ديگر خواهد بود.
اسرائيل هيوم در مقاله ديگري به قلم ايدي کوهين نيز همان خط خبري نخ نما شده ايجاد تقابل بين ايران شيعي و اهل تسنن را دنبال کرده و نوشت که عملياتي که به وقوع پيوست ، نشان دهنده اين دشمني گسترده بين ايران شيعي و داعش سني است که مسئوليت اين عمليات را برعهده گرفته است. داعش [بر خلاف مذاهب ريشه دار اهل تسنن] شيعيان را به رسميت نمي‌شناسد و آنها را جداي از اسلام توصيف مي‌کند.
گرچه رسانه‌هاي صهيونيستي رويکرد ادعاي تقابل موهوم ميان شيعيان و اهل تسنن را براي ضربه زدن به شيعيان و منزوي نشان دادن آن‌ها دنبال مي‌کنند، اما به نظر مي‌رسد کساني که بيشترين آسيب را در اين عرصه مي بينند، اهل تسنن هستند که آنها را متحد و همپالگي داعش و ديگر گروه‌هاي تروريستي توصيف مي‌کنند و آنها بايد در برابر اين خبرسازي هاي جعلي جهت دفاع از خود وارد عمل شوند.

اين روزنامه در همين راستا مي افزايد که عمليات تروريستي داعش در قلب تهران يک پيروزي اطلاعاتي و لجستيکي و حتي ديني! به شمار مي رود که باعث مي شود اهل تسنن در ايران اقدامات مشابه را در آينده نزديک در دستور کار قرار دهند. اين تصادفي نيست که داعش مقبره [حرم مطهر] پدر معنوي شيعيان و رهبر انقلاب اسلامي در سال 1979 را براي عمليات خود انتخاب کرده است.
اين روزنامه در عين حال به اقدامات عربستان سعودي در تأمين مالي شورشيان در سوريه براي مبارزه و براندازي دولت بشار اسد و حزب‌الله لبنان شيعي اذعان مي کند و مي افزايد که ايراني ها با پيروزي انقلاب اسلامي وظيفه اخلاقي خود را توجه به شيعيان موجود در تمامي کشورهاي عربي اعلام کردند. فروپاشي دولت صدام حسين و عقب‌نشيني نيروهاي آمريکايي از عراق و مبارزه ايران بر ضد داعش طي سال‌هاي گذشته ، به اين کشور فرصت کم نظيري براي اقدامات آزادانه و توسعه تأثيرگذاري خود در کشورهاي ديگر داده است. توافق هسته‌اي و نزديک شدن بيشتر به روسيه در نتيجه جنگ در سوريه نيز قدرت ايران و اطرافيان آن را افزايش داده و آن را به قدرت برتر نظامي و اقتصادي در منطقه تبديل کرده است.
اين گزارش در پايان به موج عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي در ميان سرکردگان رژيم‌هاي عربي اشاره کرده و مي نويسد که بيشتر عرب ها [سران رژيم هاي حاکم و نه افکار عمومي عربي] از خواب ده ها ساله خود بيدار شده اند و ديگر اسرائيل را دشمن خود به شمار نمي‌آورد، بلکه ايران را دشمن واقعي خود مي دانند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم

به گزارش خبرآنلاین رسانه‌های منتقد دولت در اقدامی هماهنگ و شاید برنامه‌ریزی شده، القای ترس در جامعه و تاریک نشان دادن آینده را در دستورکار خود قرار داده‌اند.

روزنامه دولتی ایران با این مقدمه نوشت: این برنامه با محوریت مسائل اقتصادی دنبال می‌شود و طی آن، این رسانه‌ها در مصاحبه با کارشناسان جعلی و بعضی اقتصاد خوانده‌ها، سعی دارند تصویر ترسناکی از آینده ایران ترسیم کنند.

به نوشته روزنامه ایران، روز گذشته «خبرآنلاین» در گفت‌وگو با یک اقتصاددان، از احتمال شکسته شدن رکورد تورمی سال ۷۴ سخن گفته و ادعا کرد که چشم‌انداز روشن از کاهش تورم برای سال‌های ۱۴۰۳ و بعد فعلاً مشاهده نمی‌شود. این اظهارات و القای ترس، یأس و ناامیدی درحالی است که پس از عملیات «وعده صادق» نیز تلاش‌های مشابهی برای تحت تأثیرقراردادن بازارها و نیز تضعیف تیم اقتصادی کابینه مشاهده شد، آن هم در شرایطی که بازار تحت کنترل بوده و عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی نیز سبب ارتقای جهانی جایگاه سیاسی و دفاعی ایران شده بود.

اکنون به نظر می‌رسد سناریوی مورد اشاره، یعنی القای ترس و ناامیدی نسبت به آینده همچنان در دستورکار برخی محافل قرار دارد؛ محافلی که یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند تاب‌آوری و شکست تحریم‌ها را به عینه دیده و به جامعه یا حتی دشمنان سیگنال‌های مبتنی بر ضعف را ارسال کنند. کسی منکر وجود ضعف و کاستی در حوزه اقتصادی نیست، اما درحالی که التهاب‌ها و سوءمدیریت‌های دولت قبل، جای خود را به کار انقلابی برای مدیریت اقتصاد داده است، چنین تحرکاتی که مغایر امنیت ملی است محل سؤال است.

21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903294

دیگر خبرها

  • گذرگاه جنایت
  • به پایان عمر سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک می‌شویم‌
  • تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح
  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی