Web Analytics Made Easy - Statcounter

این جریان در دوره ما شامل افرادی می شود که اسلام را منهای روحانیت و ولایت می خواهند. آنها معتقدند ما فهم خودمان از اسلام را قبول داریم وبه آن چیزی که می فهمیم عمل می کنیم. این جریان در صدر اسلام در گروهی به نام خوارج وارد جنگ با امیرالمومنین شدند. آنها از حضرت خواستند که حکمیت را بپذیرد یا با معاویه صلح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت در برابر این خواسته ایستاد و موافق حکمیت نبود. این افراد می خواستند که صلح را به حضرت تحمیل کنند در حالی که امام می فرمودند معاویه به هر قیمتی به دنبال براندازی حکومت اسلامی است. خوارج با فهم غلطی از یک آیه قرآن رو به روی امام ایستادند و ادعا کردند که حکم از آن خداست وما اشتباه کردیم که خواستیم حکمیت بین شما و معاویه صورت بگیرد که چه کسی صاحب حق است

اختصاصی قدس آنلاین- بسیاری از اوقات حق و باطل به هم آمیخته می شوند و افرادی از سر تبعیت از هوای نفس بدعت هایی می آفرینند که در عین باطل بودن از آن جا که شباهت با حق دارد، گروهی را می فریبد و آنان را در دام فتنه می اندازد. اگر حق و باطل کاملاً روشن و واضح بودند، افراد می توانستند به راحتی حق را تشخیص داده و از باطل دوری گزینند. در چنین شرایطی افراد بی بصیرت به خاطر فهم اشتباه به عنوان ابزاری در دست دشمنان قرار می گیرند و ناخواسته و با نیت حق مداری به عنوان عاملان عده ای که تعمداً حق و باطل را درهم آمیخته اند، عمل می کنند.

علی علیه السلام در این خصوص به خوارج فرمودند: شما بدترین مردم هستید. شما تیرهایی هستید در دست شیطان که از وجود پلید شما برای زدن نشانه خود استفاده می کند و به وسیله شما مردم را در حیرت و تردید و گمراهی می افکند.

لازمه شناخت رفتار شناسی امیرمومنان علی علیه السلام در برخورد با فتنه ها و الگو گیری از آن، شناخت سنخ فعالیت های فتنه آفرینان در راستای نیل به مطامع خود در جامعه ارزشی می باشد. با توجه به اینکه امروز برخی مدعی هستند که امام علی (ع) مخالفانشان را تحمل می کردند و برخورد تندی با مخالفان نداشتند پایگاه خبری- تحلیلی «قدس آنلاین» در گفت و گویی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد سلیمانی، محققق؛ پژوهشگر و عضوهیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) که در دو قسمت تنظیم شده است به بررسی جریان شناسی مخالفان نظام علوی و شباهت آن در نظام جمهوری اسلامی و برخورد امام علی (ع) و رهبران نظام جمهوری با دشمنان و معاندان نظام اسلامی پرداخته که در ادامه اولین قسمت از این گفتگو منتشر شده است.

سلیمانی با معرفی دسته اولی که در برابر امام علی(ع) ایستادند و بیان شباهت های آنها با منافقین در عصر جمهوری اسلامی به قدس آنلاین گفت: برخورد امام علی (ع) با مخالفین نظام اسلامی سوژه برخی از جریانهای سیاسی معاند یا زاویه دار با نظام شده است. با توجه به اینکه مخالفان حکومت علوی متفاوت از یکدیگر بوده اند بنابراین برای بررسی نحوه برخورد امیرالمومنین حضرت علی (ع) با مخالفان قبل از هر چیزی باید مخالفان را دسته بندی کنیم. به گواهی تاریخ حضرت علی (ع) با مخالفان نظام وحکومت اسلامی با عدل علوی برخورد یکسانی نداشته اند و حضرت با هر دسته ای برخورد خاصی داشته اند. وی افزود: دسته اول مخالفان امام علی (ع) جریان زرسالار برانداز بودند. شخصیت هایی وارد این جریان شده بودند که در حقیقت اعتقاد قلبی به اسلام نداشتند و بالاجبار و به دروغ خود را مسلمان می نامیدند، آنها با نفوذ در حکومت اسلامی درصدد تخریب چهره واقعی اسلام بودند بنابراین حضرت معتقد بود این افراد نباید در جامعه اسلامی دارای پست ومقامی باشند و اگر در راس امور قرار دارند باید عزل شوند، در صورتی که مقاومت کنند بر حکومت اسلامی واجب است با آنها رو در رو شود. یکی از این افراد و خاندانی که امام علی (ع) درباره آنها چنین نظری داشت معاویه و اطرافیانش بودند. امام روزی که به اصرار مردم کوفه بر مسند خلافت و حکومت نظام اسلامی نشستند بلافاصله فرمودند تمام کارگزارانی که جزء بنی امیه هستند باید عزل شوند فلذا معاویه و برخی دیگر را عزل کردند. معاویه با مقاومت در برابر فرمان امام علی(ع) ایستاد و حاضر به کنارکشیدن از حکومت شام نبود. از سوی دیگر معاویه ساختار نظام علوی را قبول نداشت و با حضرت بیعت نمی کرد از این رو امام علی (ع) مجبور به رو دررویی و جنگ با معاویه شد تا او را از حاکمیت بر بخشی از جامعه اسلامی عزل کند.

سلیمانی با اشاره به شباهت گروهک های تروریستی منافقین با امویان خاطر نشان کرد: در نظام اسلامی جریانی که بیشترین شباهت به جریان معاویه و بنی امیه را داشت با نام مجاهدین خلق (منافقین) رو در روی نظام اسلامی ایستاد. این جریان مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال نفوذ و سهم خواهی از نظام بودند. آنها در حالی در کنار انقلاب ایستاده بودند و نقش بازی می کردند که هیچ اعتقادی به پیروزی انقلاب اسلامی نداشتند. منافقین به دروغ ادعای مسلمانی می کردند در حالی که به دنبال براندازی حکومت مبتنی بر نظام فقه اسلامی و ولایت فقیه بودند. این پژوهشگر اسلامی اظهار داشت: با این حال نظام جمهوری اسلامی همانند نظام علوی در ابتدا با این جریان برخورد تندی نکرد و به این قائل نبود که آنها را از نظام خارج کند. امام خمینی(ره) درباره منافقین معتقد بودند به هیچ وجه نباید به آنها پست و مسئولیتی داده شود و در صورتی که اقدام مسلحانه ای علیه نظام انجام دهند آن زمان باید رو در روی آنها ایستاد و با آنها درگیر شد. به هر حال امام خمینی (ره) مطابق با برخورد علوی در برابر کسانی که قصد از بین بردن نظام اسلامی داشتند و در گیری مسلحانه را رقم می زدند ایستاد. متاسفانه در هر دوره ای نفوذیان و زرسالاران به دنبال نفوذ به پست ها ومسئوولیت های خطیر هستند از این رو هر نظامی با چنین جریان هایی رفتاری تند خواهد داشت. عضو هیات علمی موسسه امام خمینی گروه دوم از مخالفین امام علی (ع) را آن دسته خواصی میداند که مال دنیا آرمان هایشان را تغییر داده بود. این استاد حوزه ودانشگاه در ادامه گفت: دسته دوم خواص تجدید نظر طلب بودند این افراد که در گذشته در دوران حیات مبارک پیامبر اکرم (ص) حضور داشتند و با آرمان های انقلاب رسول خدا وحکومت دینی همراه بودند بعداز مدتی در فرآیند توسعه جامعه اسلامی دچار لغزش هایی شدند. این دسته که علاقمند به تکاثر، تجمل و دنیا مداری شدند بعد از رحلت رسول خدا (ص) آرام آرام از رانت ها استفاده کرده و با گرفتن حقوقهای نجومی و ویژه خواری صاحب ثروت های باد آورده شدند. حضرت علی (ع) این دسته را تا زمانی که رو در روی حکومت قرار نگرفته و با ساختار نظام اسلامی وارد جنگ نشده بودند تحمل می کردند. حضرت هیچ گاه به این جریان نیز پست ورتبه ای ندادند چرا که معتقد بودند اگر این جریان روی کار بیاید با تطمیع عده ای آنها را تابع بی چون وچرای خود می کنند و اینگونه به توده های مردم ظلم خواهند کرد. بارزترین شخصیت هایی که در این دسته می توان به آنها اشاره کرد افرادی چون طلحه و زبیر بودند که دوران حیات پیامبر اکرم (ص) را درک کرده بودند.

دکتر سلیمانی رهبران فتنه ۸۸ را مصداق عینی طلحه و زبیرهای زمان امیرالمومنین عنوان کرده و افزود: این عده در نظام ما تجزیه طلبانی هستند که در فتنه ۸۸ به دنبال قدرت و صدارت بودند. این افراد همانند طلحه و زبیر به دنبال مسئوولیت و صدارت در حکومت اسلامی بودند و همانند فتنه گرانی که خواهان به دست گرفتن ریاست جمهوری در سال ۸۸ بودند در حالی که چندین بار آرای مردم شمارده شد اما آنها قایل به قانون نبودند و با ادعای تقلب می گفتند فقط اسم ما باید از صندوق رای بیرون بیاید. این جریان با کشاندن مردم به خیابان ها و شورش های خیابانی به دنبال آسیب زدن به نظام اسلامی بودند و همانند شورشی که طلحه و زبیر در جنگ جمل علیه حضرت به راه انداختند عمل کردند. حضرت می گفت من به این ها پست نمیدهم چون پست و مقام را ابزاری برای کسب قدرت، ثروت و چپاول بیت المال می دانند و به توده مردم ظلم می کنند. حضرت امیر معتقد بودند که این جریان به دنبال استیفای مصالح عمومی جامعه اسلامی نیستند اما با این حال تا قبل از اینکه دست به شمشیر ببرند با آنها مدارا می کرد تا زمانی که بر علیه نظام اسلامی شورش کردند. نظام جمهوری اسلامی ایران نیز فتنه گران را زمانی که برعلیه نظام شورش کردند و جنگ های خیابانی راه انداختند و با فراخوان عده ای فریب خورده را برای درگیری با نظام به خیابان ها کشاندند آنها را تحمل کرد و بعد از آن با حصر خانگی سران فتنه در برابر آنها ایستاد. حضرت علی نیز در جنگ جمل با فتنه گران جنگید و کسانی که زنده ماندند را تحت الحفظ به مدینه فرستادند.

این پژوهشگر دینی دسته سوم را کج فهمانی میداند که درک درستی از اسلام نداشتند وی دراین باره به قدس آنلاین گفت: دسته سوم کسانی بودند که به خاطر کج فهمی معاند نظام اسلامی شدند. این جریان تفکری التقاطی داشتند آنها نه فریب مال دنیا را خورده بودند و نه دنبال زراندوزی بودند. اینها برداشت درستی از اسلام نداشتند یعنی اسلام را بد فهمیده بودند و قائل به اسلام منهای ولایت بودند. این جریان معتقد بودند ما خودمان آگاه به اصول و فروع دین اسلام هستیم بنابراین نیازی به تبیین اسلام از سوی ولایت نداریم، در حالی که طبق نص صریح قرآن خداوند متعال خطاب به مسلمانان می فرماید: اگر جایی از کتاب خدا چیزی نفهمیدید از اهل ذکر سوال کنید. ائمه اطهار (ع) طبق روایت های اسلامی اهل ذکر هستند اما این دسته این موضوع را به هیچ وجه برنمی تابیدند.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گروه فرقان و جریان شیرازی را مشابه خوارج دانسته و درباره آنها معتقد است: این جریان در دوره ما شامل افرادی می شود که اسلام را منهای روحانیت و ولایت می خواهند. آنها معتقدند ما فهم خودمان از اسلام را قبول داریم وبه آن چیزی که می فهمیم عمل می کنیم. این جریان در صدر اسلام در گروهی به نام خوارج وارد جنگ با امیرالمومنین شدند. آنها از حضرت خواستند که حکمیت را بپذیرد یا با معاویه صلح کند. حضرت در برابر این خواسته ایستاد و موافق حکمیت نبود. این افراد می خواستند که صلح را به حضرت تحمیل کنند در حالی که امام می فرمودند معاویه به هر قیمتی به دنبال براندازی حکومت اسلامی است. خوارج با فهم غلطی از یک آیه قرآن رو به روی امام ایستادند و ادعا کردند که حکم از آن خداست وما اشتباه کردیم که خواستیم حکمیت بین شما و معاویه صورت بگیرد که چه کسی صاحب حق است، در حالی که خودشان این مذاکره را به حضرت تحمیل کرده بودند و حال حضرت را مورد عتاب قرارمی دادند که چرا از ما این مساله را پذیرفتی. دراصل خوارج فرافکنی می کردند. حضرت علی (ع) به خوارج متذکر شدند که خداوند که برای دادن حکم به میان بندگانش در روی زمین نمی آید واین کار را به معصومان وائمه و علما و فقها واگذار کرده است. این دسته از افراد با نام دین دین را دور میزدند. منطق اینها برگرفته از برداشت غلط از یک آیه قرآن بود. عدم فهم درست دینی موجب شده بود که آنها ولایت را به عنوان فصل الخطاب و مرجع دینی و سیاسی قبول نداشته باشند. این دسته از افراد در اثر جهالت و کج فکری به این بلا مبتلا شدند در حالی که حضرت تلاش میکرد اینها را ازاین جهالت و جمود فکری نجات دهد. فلذا سعی می کرد با آنها مباحثه کند چرا که این گروه در پی رواج گفتمان غلط در جامعه بودند. آنها شبهه ایجاد می کردند و حضرت جواب می داد. حضرت علی (ع) تا زمانی که این جریان بر روی نظام اسلامی شمشیر نکشید آنها را تحمل کرد اما وقتی دست به شمشیر بردند امام چند ساعتی با آنها صحبت کردند و از دوازده هزار نفر توانستند هشت هزار نفر را قانع کنند؛ تعدادی زنده ماندند و مابقی کشته شدند. درنظام ما گروه فرقان که آیت الله مطهری را به شهادت رساند چنین وضعیتی داشتند. برداشت های غلط از آیات قرآن آنها را به این سمت و سوی سوق داده بود هر چند که نظام جمهوری اسلامی درصدد مباحثه با آنها بود اما زمانی که دست به ترور و کشتار زدند نظام در برابر آنها ایستاد وآنها را مورد عقاب قرار داد. بنده گمان می کنم در حال حاضر چنین جریانی در جامعه وجود ندارد به غیر از جریان شیرازی ها که تشییع انگلیسی محسوب می شوند. رفتار تشیع انگلیسی در جامعه ما شبیه خوارج هستند اینها کسانی هستند که با برداشت غلط از دین، اسلام منهای سیاست وولایت فقیه را ترویج می کنند و با تکیه کردن بر برخی از بخش های مذهب تشییع وبرداشت غلط از آنها موجب زوال جامعه شیعی و تضعیف آن می شوند. مثلا لعن مقدسات اهل سنت واهانت به خلفای اهل تسنن از رفتارهای تحریک آمیز وضد دینی است که این گروه در پیش گرفته است. نظام اسلامی درحال حاضر با جریان شیرازی در حال مباحثه است و همانگونه که امام علی (ع) سعی داشت با روشنگری خوارج را از بیراهه به راه آورد و مردم را نسبت به رفتار وگفتار آنها آگاه کند. برخورد گفتمانی اولین شیوه نظام علوی نظام جمهوری اسلامی است که در قمست دوم و پایانی این گفتگو بیشتر بدان خواهیم پرداخت.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال، گفت: امروز سپاه پاسداران بعد از عملیات وعده صادق قدرت و ابهتی برای ایران اسلامی به ارمغان آورد که سایر کشورها و حتی ابرقدرت ها فهمیدند نباید ضربه ای به آن وارد کنند.
 
آخوند «یوسف ایری» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه شهر سیجوال با اشاره به عظمت کار دلاورمردان سپاهی، اظهار کرد: دشمنان بدانند که دوران بزن و در رو تمام شده و ایران امروز ایران نیم قرن گذشته نیست؛ بلکه بسیار قویتر و توانمندتر از دوران شده است.
 
به گفته وی؛ پاسخ قاطعانه سپاه به رژیم صهیونیستی پیامی آشکار برای آنها و سایر دشمنان داشته که اگر این شرارت ها ادامه داشته باشد با پاسخی سخت و کوبنده مواجه می شوند.
 
امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال، اعتراض دانشجویان در دانشگاه های آمریکا و اروپا را نشانه ای از نفوذ و گسترش اقتدار جمهوری اسلامی در این کشورها دانست و گفت: قشر دانشجو که از اقشار فرهیخته و آگاه جامعه است از جنایات رژیم منحوس صهیونیستی در نوار غزه باخبر است و خواهان آتش بس و قطع کمک های نظامی غرب به اشغالگران قدس هستند.
 
وی افزود: این دانشجویان پرچم های ایران، فلسطین و حزب الله را بدست گرفته و حاضر هستند به زندان بروند؛ ولی دست از محکوم کردن مواضع اشتباه کشورهای خود در برابر جبهه مقاومت برندارند.
 
خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید
امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: طبق فرمایش رسول اکرم (ص): «خانه های خود را هر روز با تلاوت آیات قرآن کریم نورانی کنید».
 
آخوند «اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع چنارلی با تأکید بر جایگاه خوب قرآن کریم در بین اعضای خانواده اسلامی، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرموده اند: «تلاوت قرآن در هر خانه ای باعث افزایش رزق و روزی و فرود آمدن رحمت الهی برای افراد آن خانه می شود و اگر به کلام وحی اهمیت داده نشود آن خانه قبری از قبرستان خواهد بود.»
 
به گفته وی؛ وقتی قرآن کریم به طور مستمر در خانه ای خوانده می شود جن ها و شیاطین از آن فرار کرده و فرشتگان نازل می شوند.
 
امام جمعه اهل سنت چنارلی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) مبنی بر مداومت در شکرگذاری خداوند بر نعمت هایی که به ما عطا کرده، اظهار کرد: «وقتی خانواده خود را خوشحال و برخوردار از رزق و انواع نعمت خداوند دیدید باز به پروردگار عالم رجوع کنید و «ماشاء الله لاقوة الا بالله» بگوئید که باعث افزایش رزق و نعمت خداوند شده و غم و ناراحتی ها را از بین می برد.»
 
نماز با جماعت تأکید دین مبین است
امام جمعه اهل سنت شهر آق قلا، گفت: دین مبین اسلام به نمازهای یومیه آن هم به صورت جماعت تأکید فراوانی دارد.
 
آخوند «عبدالحی میرزاعلی» در خطبه های نماز جمعه مسجد جامع مصلحی شهر آق قلا با اشاره به اهمیت و فضائل نماز جماعت در دین اسلام، اظهار کرد: اقامه نماز یکی از راه های تقویت ایمان و ارتقاء تقوای الهی است که مؤمنان باید به آن مقید باشند.
 
به گفته وی؛ تلاوت قرآن کریم نیز از اعمال صالحی است که روزانه از سوی مسلمانان انجام شده و علاوه بر آن در آیات نورانی آن تدبر را داشته باشند.
 
کبر و حسد گمراه کننده انسان است
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: داشتن غرور، تکبر و حسد باعث گمراهی انسان و زائل شدن عقل و علم او می شود.
 
آخوند «ناصر محمد قزل» در نماز جمعه این هفته مسجدالنبی قازان قایه مراوه تپه با اشاره به ضرورت پرهیز انسان از اخلاق و صفات زشت، اظهار کرد: خداوند در آیه 4 سوره مبارکه «قلم» می فرماید: «انک لعلی خلق عظیم» (بى گمان، تو ای پیامبر همواره بر خُلق و خويى بزرگ هستى).
 
به گفته وی؛ خداوند پیغمبر بزرگوار اسلام (ص) را مزین به چنان اخلاق نیکویی کرده بود که همگان به خاطر این صفت بارز دور ایشان جمع شده بودند.
 
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه با عنوان اینکه انسان اگر می خواهد نزد پروردگارش دارای قرب و جایگاه باشد باید مردم دار و انسان دوست باشد، تصریح کرد: خداوند یک نفر را زیبا و دیگری را زشت و دیگری را سالم و دیگری را بیمار آفریده است و انسان باید به قضا و قدر الهی ایمان داشته باشد.
 
وی افزود: ابولهب با آنکه عموی پیامبر (ص) بود جزو سرسخت ترین دشمنان اسلام و مسلمانان بود و خود و همسرش در آزار و اذیت پیامبر اسلام (ص) از هیچ چیزی دریغ نکردند به همین خاطر خداوند در حق آنها سوره «مسد» را نازل کرد و هلاکت و گرفتاری ابدی در آتش جهنم را برای او و همسرش خواست.
 
به گفته وی؛ ابی جهل بن هشام نیز از دشمنان بزرگ اسلام و مسلمانان بود، به خاطر علم و دانشی که داشت به ابی الحکم ملقب بود؛ ولی چون مغرور شده و به دشمنی با پیامبر اسلام (ص) ادامه داد و به همین خاطر ابوجهل (پدر نادانی) لقب گرفت، ابوجهل بعد از آن با حقارت زیست و همیشه در نگاه مردم حقیر و پست شد و سرانجام در غزوه بدر از ترس مسلمانان در حال فرار بود که به طرز فجیعی کشته شد.
 
دشمنان تحمل شهید مطهری را نداشتند
امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون، گفت: منافقان و دشمنان دین و اسلام تحمل شهید مطهری را نداشته و او را به شهادت رساندند.
 
آخوند «مدد آقا هوشمند» در نماز جمعه این هفته مصلای شهر اینچه برون با تسلیت سالروز شهادت استاد مطهری اظهار کرد: این بزرگوار در عین اینکه استاد حوزه و دانشگاه بود دانشمند و فیلسوف فرزانه نیز بود.
 
به گفته وی؛ 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت این عالم فرزانه به نام روز معلم نامگذاری شده و هر ساله در این ایام از تلاش ها و زحمات معلمان تقدیر و تشکر می شود، وی در اهمیت علم وعالم گفته بودند: «معلمی شغل انبیاست، اگر علم، دانش و آگاهی مردم بالا برود قطعاً بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی ما حل خواهد شد».
 
امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه برون با تبریک روز شورا (9 اردیبهشت ماه) به مردم و همه شوراهای اسلامی شهر و روستا، ابراز کرد: ضروری است اعضای شوراها از مسئولیت خود آگاه بوده و در جهت حل مسائل و مشکلات مردم وعمران و آبادانی شهر و روستا بکوشند.
 
دشمنان عاجز از پاسخ وعده صادق هستند
خطیب جمعه اهل سنت محله قارقی سیمین شهر، گفت: دشمنان غربی و رژیم صهیونیستی از دادن پاسخ به عملیات وعده صادق درمانده شده اند.
 
آخوند «کریم کر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع محله قارقی سیمین شهر با اشاره به عجز و ناتوانی دشمنان در برابر اقدام سپاه پاسداران، اظهار کرد: سپاه پاسداران با انجام عملیات وعده صادق سیلی محکمی به رژیم منحوس زد که در طول 7 دهه گذشته قدرتی نتوانسته بود به آن دست یابد.
 
به گفته وی؛ رژیم اشغالگر قدس به کمک غربی ها خواست پاسخی به اقدام سپاه در هدف قرار دادن مواضع نظامی اش بدهد که در این کار هم ناتوان و عاجز ماند.
 
 خطیب جمعه اهل سنت محله قارقی سیمین شهر با تأکید بر اتحاد و انسجام امت اسلامی در برابر تجاوزات صهیونیست ها بر سرزمین فلسطینی ها، تصریح کرد: اگر این وحدت و همدلی اسلامی در بین ملل مسلمان صورت گیرد هیچ قدرتی یارای مقابله با آنان را نخواهد داشت.
 
وی ادامه داد: رژیم پلید اسرائیل همچنان نوار غزه را بمباران می کند که در نتیجه آن بیش از 34 هزار نفر شهید و هزاران نفر نیز مجروح شده اند.
 
به گفته وی؛ ان شاءالله با همدلی و همدلی کشورهای اسلامی می توانیم نماز جماعت را در مسجد الاقصی به جماعت اقامه کنیم.
 
آخوند کر با اذعان بر فضیلت روزه ماه شوال، گفت: رسول اکرم (ص) فرموده است: «هر کسی بعد از اتمام ماه مبارک رمضان شش روز از ماه شوال را نیز روزه بگیرد انگار همه سال را روزه گرفته است».
 
دوستی با اولیای الهی تأثیر مثبتی بر زندگی دارد
خطیب جمعه اهل سنت نگین شهر، گفت: آنان سرشار از معنویت بوده و در حرم امن  الهی هستند و دوستی و محبت با آنان لذت‌بخش و تاثیر گذار بر زندگی انسان خواهد بود.
 
آخوند «شهاب الدین خوجملی» در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع نگین شهر، اظهار کرد: اولیای خداوند از بهترین و برگزیده ترین انسان ها بر روی زمین هستند و مطالعه زندگانی و سیرت آنان مسیر رسیدن به سعادت و خوشبختی را هموار می‌کند.
 
به گفته وی؛ نسل امروز به ویژه جوانان باید  پندها و نصایح عارفان و اولیای الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و راه و روش آنان بهترین الگو برای نسل جوان و خانواده ها است.
 
خطیب جمعه اهل سنت نگین شهر خاطر نشان کرد: مطالعه و بررسی راه و روش و سیرت عارفان و اولیای الهی همانند همنشینی و هم کلام شدن با آنان است.
 
حجاج برای داشتن حج مبرور تلاش کنند
خطیب جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: ضروری است حجاج برای داشتن حجی مقبول و مبرور تلاش کنند.
 
آخوند «کریم کر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: از آنجایی که اقامه نماز در بیت الله الحرام و مسجدالنبی ثواب زیادی دارد لازم است حجاج زن و مرد قبل از اعزام اگر نواقصی در نماز و احکام داشته باشند اصلاح کرده و به خوبی فراگیرند.
 
به گفته وی؛ حاجی قبل از رفتن به سفر حج صدقه داده و به صله رحم که خداوند بسیار به آن توصیه کرده برود و اگر دلی را شکسته باشد از او حلالیت بخواهد، اگر به کسی بدهی داشته و یا زکات پرداخت نشده ای داشته باشد پرداخت کرده و بعد به سرزمین وحی برود تا حجش مبرور شود.
 
خطیب جمعه اهل سنت بندر ترکمن با بیان اینکه دین مبین اسلام بر پایه 5 چیز استوار شده که یکی از آنها حج است، گفت: پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) فرموده است: «هر کسی که توانایی مالی دارد و نیز بدنش سالم باشد و به سفر حج نرود مسلمان نیست».

انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • روایت شاهدان عینی از لحظات درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی + فیلم
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند