Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اول اسکاتلند بر این باور است که محافظه کاران بریتانیایی با جلب حمایت یک حزب سیاسی در ایرلند شمالی، عملا روند صلح در این کشور را به خطر انداخته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نیکولا استورژن وزیر اول اسکاتلند روز پنجشنبه در سخنانی هشدار داد: محافظه کاران بریتانیا با اقدام خود در جلب حمایت یک حزب سیاسی ایرلند شمالی، روند صلح ایرلند را در معرض خطر جدی قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر حزب ملی اسکاتلند که در انتخابات پارلمانی اخیر تعداد زیادی از کرسی ها را از دست داده است، از منتقدان جدی عملکرد ترزا می نخست وزیر بریتانیا به شمار می رود. وی بر این باور است که دولت لندن به درخواست های اسکاتلند در طرح برگزیت بی اعتنایی کرده است.

ترزا می در حالی قصد دارد مذاکرات برگزیت را رسما از روز دوشنبه آغاز کند که کنترل پارلمان را در انتخابات اخیر از دست داده است. وی به دنبال جلب حمایت حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند شمالی است تا بتواند دولت اقلیت را تشکیل دهد. این حزب در انتخابات اخیر 10 کرسی را کسب کرده است.

استورژن گفت: در کمتر از یک سال گذشته، محافظه کاران امنیت اقتصادی بریتانیا را به خطر انداخته اند، تلاش محافظه کاران برای جلب حمایت حزب دموکراتیک ایرلند شمالی نیز می تواند روند صلح ایرلند را با خطر روبر کند.

جان میجر نخست وزیر سابق نیز هشدار داده است که طرح ترزا می برای جلب حمایت حزب سیاسی ایرلند شمالی می تواند موجب از سرگرفتن خشونت ها در ایرلند شمالی شود.

حزب محافظه کار در انتخابات اخیر 318 کرسی را کسب کرد که این تعداد 8 کرسی کمتر از تعداد لازم برای کسب اکثریت مطلق بوده است.

در حالی که ترزا می قصد داشت با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام جایگاه و موقعیت حزب محافظه کار را در آستانه مذاکرات برگزیت تقویت کند، این انتخابات به شکست بزرگی برای این حزب تبدیل شده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رقابت‌های کشتی فرنگی بین المللی نوجوانان (جام صفوی) روز گذشته (دوشنبه) به میزبانی شهرستان اردبیل به پایان رسید که ملی‌پوشان خوزستانی به ۴ مدال طلا، یک نقره و ۵ برنز رسیدند.

در وزن ۴۸ کیلوگرم آرمین شمسی پور، در وزن ۵۱ کیلوگرم ابوالفضل کرمی یگائی، در وزن ۸۰ کیلوکرم عمادرضا محسن نژاد و در وزن ۱۱۰ کیلوگرم ایوب حسینوند قاسمی صاحب مدال طلا شدند و در وزن ۵۱ کیلوگرم کیارش احمدی نشان نقره را ازآن خود کرد.

همچنین در وزن ۶۰ کیلوگرم مصطفی حسینوند، در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدمهدی آمون، در وزن ۷۱ کیلوگرم پوریا حسن زاده، در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرارسلان محمدی و در وزن ۱۱۰ کیلوگرم یزدان دل روز به نشان برنز دست پیدا کردند. در وزن ۴۵ کیلوگرم نیز امیرمحمد حاجی وند به مقام پنجم رسید.

دیگر خبرها

  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسئولان ایران
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران