Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گفته رئیس فدراسیون شطرنج و با موافقت صورت گرفته، حضور در مسابقات غرب آسیا که قرار بود به صورت سهمیه ای برای ۱۳ کشور منطقه در ایران برگزار شود، آزاد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، فدراسیون شطرنج طی روزهای ۸ تا ۱۷ تیرماه میزبان مسابقات قهرمانی غرب آسیا و انتخابی جهان است که درهر دو بخش مردان و زنان و در تهران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این هر یک از 13 کشور عضو منطقه مجاز به معرفی یک نماینده در هر یک از بخش های مردان و زنان برای سفر به تهران بودند ضمن اینکه ایران هم به عنوان میزبان مسابقات و همچنین برخوردار شدن از افزایش کسب سهمیه به واسطه امتیاز تعداد استاد بزرگان کشور، هشت نماینده برای این مسابقات مشخص کرده بود.

این در حالی است که بر اساس تغییرات جدید اعمال شده، رقابت های غرب آسیا به صورت آزاد برگزار خواهد شد و بر همین اساس کشورهای شرکت کننده می توانند با بیش از دو نماینده در رقابت های تهران حاضر شوند.

مهرداد پهوان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تغییر شرایط برگزاری مسابقات غرب آسیا از سهمیه ای به آزاد توضیح داد و گفت: مسابقات غرب آسیا همیشه به صورت سهمیه ای برگزار می شد در حالیکه در برخی مناطق قاره آسیا مانند شرق آسیا، محدودیتی برای حضور تعداد شرکت کنندگان هر کشور در رقابت های منطقه ای وجود نداشت. این مسئله از یک طرف و از طرف دیگر اهمیت مسابقات غرب آسیا به خاطر اینکه انتخابی جهان به حساب می آید، باعث شده بود تا کشورهای زیادی از منطقه خواستار آزاد بودن تعداد شرکت کنندگان در آن شوند.

وی ادامه داد: این موضوع همزمان توسط فدراسیون شطرنج آسیا و غرب آسیا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با آزاد برگزار شدن رقابت ها موافقت شد. بر این اساس هر یک از کشورهای شرکت کننده می توانند با بیش از یک نماینده در هر بخش مردان و زنان در مسابقات تهران شرکت کنند.

رئیس فدراسیون شطرنج همچنین به سوال خبرنگار مهر که در رابطه با «شرایط پذیرش بازیکنان آزاد به لحاظ مالی و اینکه ورودیه برای بازیکنانی که به صورت آزاد در مسابقات شرکت می کنند، چقدر است؟»، توضیح داد و گفت: ورودیه مسابقات 150 هزار دلار است. این مبلغ از بازیکنانی که مهمان فدراسیون ایران هستند یعنی همان بازیکنانی که بر اساس یک سهمیه از پیش تعیین شده در هر بخش مردان و زنان به تهران سفر می کنند، به صورت نصف دریافت می شود اما سایر بازیکنان که به صورت آزاد در مسابقات شرکت خواهند داشت باید این رقم را به طور کامل پرداخت کنند.

پهلوان زاده تصریح کرد: علاوه بر این 100 هزار دلار نیز از همه بازیکنان بابت هزینه های جانبی و ثبت نام و پذیرش دریافت می شود. این هزینه برای تمام بازیکنان و مربیان آنها یکسان است.

وی گفت: قطعا بر اساس تغییرات ایجاد شده، تعداد نمایندگان ایران در مسابقات غرب آسیا نیز از هشت نفر بیشتر خواهد شد. آنچه مسلم است نفرات جدید باید این هزینه را پرداخت کنند.

رئیس فدراسیون شطرنج در پایان یادآور شد: نفرات برتر هر یک از بخش های مردان وزنان در مسابقات غرب آسیا صاحب سهمیه جهانی می شوند. امیدواریم با توجه به امتیازهای میزبانی بتوانیم در کسب این دو سهمیه موفق باشیم.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان آقایان خراسان رضوی بزرگداشت داور بین المللی دکتر «پویا پارسا» با حضور ۵۰ بازیکن خراسان رضوی بصورت دوره‌ای - حذفی و با سرداوری استاد امین زاده و فروغی در خانه تنیس روی میز برگزار شد

در پایان این مسابقات ابوالفضل شریعت زاده، کیوان غفاری، جعفر جلائیان، رضا صالحیان، علی صادقی مندی، محمد جواد قاسمی نیا، عباس فروغی و محمد اسکندری به مرحله بعدی مسابقات راه یافتند.

 هشت بازیکن منتخب بهمراه بازیکنان دسته برتر بزودی مسابقات نهایی را بصورت دوره‌ای برگزار خواهند کرد.

در مراسم پایانی با حضور ریاست و دبیر هیات و  بازیکنان و جمعی از پیشکسوتان استان از دکتر پارسا با اهدا لوح تقدیر گردید.

دیگر خبرها

  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • رقابت شطرنج باز استان در مسابقات بین المللی امارات
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان