Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@01:37:33 GMT

خانم همجنس‌باز نخست وزیر صربستان می‌شود +عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۸۸۸۶۸

خانم همجنس‌باز نخست وزیر صربستان می‌شود +عکس

رئیس جمهوری صربستان، یکی از اعضای همجنس‌گرای کابینه خود را برای تصدی منصب نخست‌وزیری به پارلمان معرفی کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از بی‌بی‌سی، در تحولی بی‌سابقه، در صربستان یک زن همجنس‌گرا به نخست وزیری منصوب شده است. «الکساندر ووچیچ»، رئیس جمهوری صربستان، «آنا برنابیچ» را به عنوان نخست وزیر جدید خود معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنابیچ در حال حاضر یکی از اعضای کابینه است و برای تصاحب سمت نخست وزیری به حمایت پارلمان نیاز دارد.

رهبر یکی از احزاب کوچک عضو ائتلاف حاکم گفته است که آنا برنابیچ «نخست وزیر او نیست» اما با توجه به این که حزب الکساندر ووچیچ در پارلمان اکثریت دارد، انتظار می رود که این انتصاب تایید شود؛ هرچند نقش نخست وزیر در صربستان عمدتا نمادین است.

الکساندر ووچیچ - 47 ساله - خودش پیشتر نخست وزیر صربستان بود. او در انتخابات ماه آوریل امسال با کسب 55 درصد آرا به ریاست جمهوری برگزیده شد.

الکساندر ووچیچ در گذشته یک ملی‌گرای افراطی بود ولی در سال 2008 از حزب رادیکال صربستان جدا شد و حزبی جدید را تاسیس کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۸۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد. دو طرف در این دیدار راه‌های کاهش تنش، تحقق آرامش و پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نگرانی قطر در قبال تحولات منطقه را ابراز کرد و از تمامی طرف‌ها خواست که آرامش خود را حفظ کنند و خویشتن‌دار باشند.

همچنین وزارت خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن در این دیدار بر پایبندی قطر نسبت به تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف تحقق امنیت و ثبات تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و وزیر خارجه ترکیه راه‌های پایان جنگ در غزه وهماهنگی تلاش‌ها در زمینه امور بشردوستانه در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

کد خبر 6081488

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • مذاکرات آتش‌ بس غزه متوقف شده است
  • وزیری که سردسته اوباش شد | ببینید
  • موضع‌گیری نخست وزیر قطر درباره تحولات غزه
  • تأکید بر وجه مسامحه‌ناپذیری امنیت ملی و منافع ایران
  • پیام امیرعبداللهیان درباره گفتگو با گوترش
  • امیرعبداللهیان: امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است
  • امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است
  • لیگ ملت‌ها: لیست اولین و شاید مهم‌ترین رقیب ایران