Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آخرین روز از برپایی نمایشگاه قرآن فرصت مناسبی برای ارزیابی سلیقه مخاطبان در خرید قرآن کریم از منظر قطع، ترجمه و ... است. ناشران متعددی در نمایشگاه قرآن شرکت کرده‌اند که هر کدام مخاطبان خاص خود را داشتند. در این میان قرآن‌های نفیس و غیرنفیس نیز در نمایشگاه عرضه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اقطاع مختلف با ترجمه‌های متفاوتی را شاهد بودیم که در این میان باید گفت ترجمه قدرت‌الله بختیاری‌نژاد از جدیدترین ترجمه‌ها در سال‌های اخیر بوده است.

گشتی که در میان ناشران بزنی، متوجه می‌شوی که نظرات کارشناسان آن است که ترجمه‌های زنده‌یاد محمدمهدی فولادوند و ابوالفضل بهرامپور و حسین استادولی را می‌توان جزء بهترین آثار برای مخاطبان عمومی برشمرد، البته در این میان باید گفت که ترجمه آیت‌الله الهی قمشه‌ای هنوز هم بیش از دیگر ترجمه‌ها خواستار دارد. علت این امر شاید آن باشد که مخاطبان بیشتر به سراغ ترجمه‌ای می‌روند که از قدیم می‌شناختند و ناآشنایی با دیگر ترجمه‌ها دلیلی بر بی‌اقبالی نسبت به دیگر ترجمه‌هاست.

البته در این میان باید اظهار کرد که علاوه بر ترجمه فارسی، ترجمه انگلیسی متعددی نیز در نمایشگاه قرآن عرضه شده‌اند که ترجمه زنده‌یاد طاهره صفارزاده که علاوه بر ترجمه انگلیسی، ‌ترجمه فارسی را نیز ارائه کرده است، مخاطبان خاص خود را دارد.

اغلب مخاطبانی که به بخش نشر مکتوب نمایشگاه قرآن رجوع می‌کنند، بیشتر خواهان قرآن در قطع وزیری هستند. این در حالی است که نمونه‌های متعددی از قرآن در اقطاع جیبی، نیم‌جیبی، رقعی و رحلی ارائه شده است.

در میان ترجمه‌هایی که اخیراً به مخاطبان ارائه شده نیز می‌توان به ترجمه قدرت‌الله بختیاری‌نژاد اشاره کرد. البته باید یادآور شد که ترجمه قرآن کریم امری نیست که بتوان در مدت زمان یک یا دو سال آن را انجام داد و به جامعه نشر عرضه کرد و این کار نیازمند زمان است. بر این اساس می‌توان گفت طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب شاید حدود 20 ترجمه بیشتر از قرآن کریم صورت نگرفته باشد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم

وحید وزیری راد مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی قم با اشاره به کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی  استان عنوان کرد: واحد‌های تولیدی  استان قم برای افرادی که متقاضی اشتغال باشند، زمینه شغل ثابت و پایدار را فراهم کرده‌ است.

وی عنوان کرد: همچنین در سامانه جستجوی کار استان قم، نیز افزون بر ۳۰ هزار نفر تقاضای ارتقای شغلی خود را ثبت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از بیکاری موجود در قم از نوع « بیکاری ارادی» است، گفت: برای بسیاری از جوانان فاقد شغل در این استان زمینه لازم برای اشتغال وجود دارد و این افراد با مراجعه به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا سایر مراکز رسمی به واحد‌های تولیدی معرفی خواهند شد.

وزیری راد خاطرنشان کرد: در مراکز فنی و حرفه‌ای استان قم، آموزش‌های مهارتی مبتنی بر نیاز‌های روز و آینده جامعه به کارورزان ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: تعاونی‌های موفق و امتحان پس داده قم, در این طرح مشارکت فعال دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌کدام از متقاضیان معرفی شده به تعاونی‌های قم به‌خاطر عدم واریز آورده یا تاخیر در واریز آن از پروژه اخراج نشده‌اند، گفت: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با خرید انبوه تجهیزات و مصالح موردنیاز در مسیر کاهش هزینه‌های تمام شده واحد‌های مسکونی حرکت می‌کند.

وزیری راد عنوان کرد: هم اینک استان قم در طرح نهضت ملی مسکن از نظر سرعت در تامین زمین و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در بین ۲ استان برتر کشور قرار گرفته‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • ترجمه و شرح «فصوص الحکم» به قلم علی شالچیان منتشر می‌شود
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود