Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان فارس، به نقل از روابط عمومی هیأت کاراته استان فارس، محمدجواد شلتوک‌کار با اشاره به عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام در سال 2017 برای شهر شیراز گفت: با هماهنگی هیأت کاراته استان فارس و دبیرخانه پایتخت جوانان جهان اسلام مقدمات برگزاری یک دوره مسابقه بین‌المللی کاراته تحت عنوان مسابقات جوانان جهان اسلام فراهم آمده است که در صورت توافق نهایی بین فدراسیون کاراته و دبیرخانه پایتخت جهان اسلام این مسابقه در شیراز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مطرح شدن هرچه بیشتر نام شیراز و استان فارس در جهان اسلام را اولین دستاورد این میزبانی عنوان کرد و افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری، فارس و شیراز همواره در قله بوده است از این رو باید برای توسعه ورزش کاراته آن نیز برنامه هایی با افق بلند مدت داشته باشیم.

شلتوک‌کار توسعه صنعت توریسیم ورزشی را یکی دیگر از اهداف برگزاری مسابقات جوانان جهان اسلام عنوان کرد و افزود:گرچه شیراز تنها در سال 2017 عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام را داراست، اما برگزاری موفق مسابقات مذکور می‌تواند زمینه ثبت یک مسابقه بین‌المللی را باعنوان شیراز در تقویم فدراسیون کاراته فراهم سازد،که در همین راستا گفتگوهای مقدماتی با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برای برگزاری مسابقه‌ای تحت همین عنوان در هفته شیراز انجام شده است.

وی صنعت گردشگری را یکی پویاترین صنایع در اقتصاد جهانی امروز عنوان کرد و افزود: ورزش، بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ است از این رو میزبانی مسابقات بین‌المللی در کشور ما می‌تواند تبلیغات سوء را که علیه کشورمان می‌شود خنثی کند.

سرپرست هیأت کاراته استان فارس در ادامه به جایگاه شهر شیراز و استان فارس در جهان اشاره کرد و افزود: این شهر با ظرفیت‌های منحصر به فرد فرهنگی، تاریخی و اشتراکات مذهبی خود با دیگر کشورهای اسلامی و منطقه می‌تواند به مکانی مثال زدنی برای میزبانی مسابقات بین‌المللی کاراته مطرح شود.

شلتوک‌کار با اشاره به پیشنیه کاراته فارس به عنوان اولین استان‌های کشور که کاراته در آن آغاز و رشد و نمو کرده است، افزود: زنده نگاه داشتن این افتخارات نه با گلایه از وضعیت موجود که با داشتن برنامه امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: برای انجام کارهای بزرگ باید فکرهای بزرگ با همدلی و همراهی کنار یکدیگر باشند وگرنه با افسوس خوردن بابت عدم تکرار افتخارات گذشته هیچ اتفاق مثبتی در آینده نیز رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، تیمی متشکل از معلمان و دانش‌آموزان ایرانی از مدارس شهرهای تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در بزرگترین رویداد بین‌المللی ایده و فناوری کشور ترکیه با عنوان «یک ایده یک جهان» موفق به کسب ۵ مدال طلا در رشته‌های مختلف شدند.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود. این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی بود.

در این دوره از مسابقات که در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به ۵ طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • جوهری‌خو قهرمان نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان شد
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد