Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: امام علی(ع) نیز همواره مردم را به تقوای الهی سفارش می کردند و فرمودند مردم به دنیا پرستی روی نیاورید اگر چه تمام دنیا به شما روی آورد، بر آنچه در دنیا از دست می دهید افسوس نخورید، همیشه حق را بگوید، برای پاداش الهی روز قیامت عمل کنید و بهترین توشه تقوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام امام علی(ع) با عدالت آمیخته شده است

وی با اشاره به شهادت امام علی(ع) بیان داشت: برجسته ترین ویژگی امام علی(ع) عدالت بوده است و امام علی(ع) اسطوره عدالت و عدالت مجسم بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه تمام تلاش امام علی(ع) در دوران حکومت استقرار عدالت در جامعه بوده است افزود: امام علی(ع) برای حکومت خود شاخصه هایی در نظر گرفته بود و آرمان حکومت امام علی(ع) عدالت، پیشرفت و معنویت بوده است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه از نظر امام علی(ع) روح اسلام و قوام حکومت به عدالت است و نام امام علی(ع) با عدالت آمیخته شده است افزود: همه فضیلت ها در امام علی(ع) به نحو اعلی تحقق پیدا کرده است و اعلای سخاوت، شجاعت، عبادت، تقوا، مهر، عطوفت و ... در امام علی(ع) وجود داشت.

تداوم انقلاب در تبعیت از ولی فقیه است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و بیان داشت: رهبری در این سخنرانی شاخص ها، تجربیات و محورهای اساسی انقلاب را بیان کردند و این سخنان هم آرامش بخش بود و هم چراغ راه آینده کشور بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه این سخنان مقام معظم رهبری ملاک حرکت مسئولان و دولت جدید باید قرار گیرد تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این سخنرانی مسیر حرکت انقلاب و سیاست های کلی نظام را تبیین کردند.

آیت الله میرعمادی گفت: خدا را شاکریم به خاطر وجود چنین رهبری، چرا که امروز در طوفان بحران و چالش ها ضرورت وجود ولی فقیه را کاملا احساس می کنیم و مقام معظم رهبری با وجود این همه توطئه ها و فتنه ها در سه دهه گذشته بعد از ارتحال امام(ره) کشتی انقلاب را به سرمنزل مقصود هدایت کردند.

وی با تاکید بر اینکه تداوم انقلاب و سربلندی ایران اسلامی به تبعیت از ولی فقیه است افزود: امروز وجود ولی فقیه آرامش بخش است و موجب وحدت، انسجام و سوق دادن هم به سوی اهداف و آرمان های انقلاب است.

منطق ولی فقیه تامین کننده منافع ملی است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در جامعه باید یک منطق حاکم باشد و آن هم منطق ولی فقیه و رهبر فرزانه و حکیم انقلاب است بیان داشت: منطق ولی فقیه، منطق مستحکم، عادلانه و شایسته اعتماد است، ملت ایران به رهبری اعتماد دارند چرا که منطق صحیح و عادلانه دارد، با تقوا و خدا ترس است، تامین کننده منافع ملی، عزت ملی، وحدت و انسجام ملی و همچنین اقتدار ملی است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه اگر امروز ایران در منطقه قدرتمند حاضر می شود با منطق ولی فقیه است گفت: تداوم و پیشرفت در سایه تبعیت از ولی فقیه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز فرمان تشکیل جهاد سازندگی بیان داشت: جهاد سازندگی الگوی خوبی برای رفع محرومیت جامعه است و این نهاد در روستاها خدمات بسیار ارزشمندی ارائه داد و در دوران دفاع مقدس به عنوان سنگر سازان بی سنگر لقب گرفتند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه خدمات جهاد سازندگی در ذهن مردم زنده است گفت: امروز نیز نیازمند روحیه جهادی و مدیریت جهادی هستیم چرا که این امر ضامن پیشرفت است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در سال تولید و اشتغال باید تولید را تقویت کنیم و اشتغال را نهادینه کنیم گفت: در این رابطه باید اشتغال روستایی سرلوحه برنامه ها قرار گیرد و اشتغال روستایی را جدی بگیریم چرا که این امر در تقویت تولید و سروسامان دادن به حوزه اشتغال تاثیر گذار خواهد بود.

برداشت غلط برخی از تعبیر «آتش به اختیار» رهبری

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت شهید چمران اشاره کرد و بیان داشت: امام(ره) بعد از شهادت شهید چمران فرمودند که شهید چمران جنگجویی پرهیزکار و معتقد بودند و کشور ما به او و امثال او احتیاج مبرم دارد، شهید چمران الگویی برای نسل جوان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار تعبیری به کار بردند با عنوان «آتش به اختیار»، که متاسفانه بعضی ها از این تعبیر برداشت غلط کردند و احیانا برخی موضع گیری در این رابطه داشتند در حالی که اگر تاملی می کردند معنای این تعبیر را می فهمیدند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه «آتش به اختیار» واژه ای نظامی و امنیتی است و هر گاه فرمانده و رهبری به نیروهای خودش اعتماد و اطمینان داشته باشد برای پیشبرد اهداف به آنها این جمله «آتش به اختیار» را می گوید افزود: این جمله در فرهنگ دینی نیز به معنای امر به معروف و تذکر لسانی است و این در حالیست که بعضی از این تعبیر برداشت غلط و سوءتفاهم ناثواب داشتند.

ضرورت حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس

وی با تاکید بر اینکه رهبری به دانشجویان و نسل جوان اعتماد و اطمینان دارد گفت: رهبری به عقلانیت، فهم و تجزیه و تحلیل نسل جوان اعتماد دارد و آنها را افسران جنگ نرم نامیده است چرا که افسران جنگ نرم با هوش و با درایت هستند و زمانی که مسائل فرهنگی دچار معضلات می شود «آتش به اختیار» هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز قدس بیان داشت: روز قدس نماد وحدت مسلمانان در برابر اجانب، استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی است و مردم در این روز با دهان روزه فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می دهند و این امر نشان می دهد که از استکبار و غاصبان نفرت دارند.

آیت الله میرعمادی تاکید کرد: امسال نیز باید باشکوه و با عظمت تر از سال های گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند

به گزارش حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام محمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان دهگلان که با حضور مردم متدین این شهرستان برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مناسبت حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ماموستا ایوب احمدپور در نماز جمعه دهگلان؛ بیان داشت: وعده غلبه اسلام بر همه ادیان بارها در قرآن کریم بیان شده است، غلبه از جهت علمی، منطقی واستدلال که امروز شاهد امواج اسلامگرایی در جهان هستیم و همچنین اشاره بر تاریخ اسلام جهان اسلام و فراگیر شدن دین اسلام است.
 
وی تصریح کرد: آیه ۲۸ سوره مبارکه فتح بر فراگیر شدن دین اسلام اشاره دارد (هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا ) خدا است که پیغمبر خود را همراه با رهنمون و آئین راستین (اسلام به سوی جملگی مردمان) روانه کرده است تا آن را بر همه‌ی آئینها پیروز گرداند. کافی است که خدا گواه (این چنین سخن و مسأله‌ای) باشد. این آیه شریفه دلالت بر چند موضوع دارد از جمله؛
۱_ محتوای بعثت انبیای الهی اعتلای کلمه الله بوده وانبیای الهی از دو ابزار هدایت مردم و حقانیت اعتقاد و عمل بهره برده اند.
۲_ لیظهره _ قدرت استدلال و برهان_ قدرت نظامی_ سلطه حکومتی.
۳_ مراد از شاهد بودن خداوند متعال به معنای شهادت بر حقانیت اهل ایمان، پیروزی ایمان بر کفر، و نصرت ویاری اهل ایمان است.
 
ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به جان باختن مرحوم فرهاد ویسی اشاره کرد و بیان داشت: در چند روز اخیر یکی از جوانان کامیوندار شهرستان دهگلان به شیوه ای بسیار مظلومانه که در پی کسب رزق و روزی خانواده در مناطق شرقی کشور توسط اشرار مسلح به شهادت رسید، مطالبه خانواده آن مرحوم و مردم شهرستان و کامیونداران این شهرستان پیگیری و برخورد قاطعانه با عاملین این جنایت است، تعدادی از کامیونداران منطقه دهگلان بعد از این حادثه دلخراش اظهار ناراحتی نموده و مطالبه حفظ امنیت جاده های آن منطقه و حفظ جان و مال خود را دارند که می طلبد مسؤلین امنیتی و انتظامی در این زمینه  هم پیگیری و هم برخورد قاطعانه داشته باشند.
 
امام جمعه دهگلان افزود: امنیت به عنوان یک نعمت بزرگ در هر جامعه ای نشانگر توسعه آن جامعه می باشد، در اوایل انقلاب در استان کردستان شاهد جولان گروهک های معاند و تجزیه طلب بودیم که با اذیت و آزار مردم و بستن راه ها وایجاد ناامنی و دست دارازی به جان و مال مردم سبب ایجاد رعب و وحشت شدند که الحمدلله با مجاهدت های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شاهد امنیت پایدار در منطقه هستیم؛ در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان  شاهد عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی بودیم که این مهم با مجاهدت و خون های پاک بسیاری از نیروهای امنیتی و انتظامی به ثمر نشسته است.
 
ماموستا محمدی ابراز داشت: مشارکت مردم در باب امنیتی و ارتباط و اعتماد حسنه مردم با نهادهای امنیتی و انتظامی زمینه ساز امنیت در استان کردستان است، این مهم با روشنگری علما و اندیشمندان و متنفذان و هدایت مردم به سوی آرامش و امنیت سبب امنیت پایدار در منطقه شده است.
 
علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار در آن منطقه شوند
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از علمای بزرگوار مناطق شرقی هم خواهشمندیم با روشنگری و ایجاد امنیت روانی و اجتماعی در مواضع و خطبه های خود و تعامل بیشتر و بهتر با نیروهای انتظامی و امنیتی بسترساز امنیت پایدار در آن منطقه شوند؛ زیرا طبق رصد و اخبار و رسانه ها متأسفانه هرچند روز اخباری مبنی بر شهادت نیروهای امنیتی، نظامی و مرزبانی مخابره می شود که جا دارد این علمای بزرگوار در این زمینه بسیار مهم در جهت توسعه منطقه خود کوشا باشند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی