Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -


ازدواج ها ديگر آن حالت سنتي گذشته را ندارند و زير پوست شهر اتفاقات ديگري در جريان است

ازدواج ها ديگر آن حالت سنتي گذشته را ندارند و زير پوست شهر اتفاقات ديگري در جريان است. ديگر مثل قديم ها پسرها موقع گفتن اينکه از يکي خوششان آمده به پدر يا مادرشان صدبار رنگ عوض نمي کنند و دخترها هم راحت تر به مادرشان مي گويند که يک خواستگار سمج پيدا شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حوض آبي که ميوه ها را پرتاب کنند توي آن با لامپ هاي ريسه اي که دور تا دور حياط خانه روشن شده به تاريخ پيوسته اند. «پسرم غلام شماست» و «دخترم برو چايي بيار» هم ديالوگ هاي نخ نماي سريال هاي تلويزيوني هستند که در اين روزگار کاربرد چنداني ندارند. چه بخواهيم، چه نخواهيم دوره و زمانه عوض شده.

ازدواج ها ديگر آن حالت سنتي گذشته را ندارند و زير پوست شهر اتفاقات ديگري در جريان است. ديگر مثل قديم ها پسرها موقع گفتن اينکه از يکي خوششان آمده به پدر يا مادرشان صدبار رنگ عوض نمي کنند و دخترها هم راحت تر به مادرشان مي گويند که يک خواستگار سمج پيدا شده. با اين همه تغيير در سبک زندگي، هنوز در ميان گذاشتن مسئله با خانواده ها مهم و حتي گاهي سخت است.

1- خودخواه نباشيد
خودخواه نباشيد و طرف مقابل تان را هم در نظر بگيريد. ممکن است طرف مقابلتان شرايطي داشته باشد که به هر دليلي نتواند آن را با شما بازگو کند و اين دست دست کردن شما باعث شود او بيشتر در فشار قرار گيرد. نمونه ساده اش پسرهايي هستند که منتظرند سربازيشان تمام شود، توي اداره ترفيع بگيرند، ماشين بخرند و... بعد از آن طرف، دختر به خاطر خواستگارهايي که برايش مي آيد از طرف خانواده تحت فشار باشد. ماجراهايي به همين سادگي مي تواند يکي از طرفين را خسته کند و کلي مشکل به وجود بياورد. حتي بعضي وقت ها اين مشکلات آن قدر حاد مي شوند که مي توانند صورت مسئله را به کلي پاک کنند.

2- حتما بگوييد
اينکه بخواهيد با خودتان فکر کنيد که حالا کمي هم صبر کنم تا بيشتر هم را بشناسيم، ضررش بيشتر از نفعش است. شايد نخواهيد باور کنيد اما هرچه رابطه طولاني تر شود، احساسات در آن پررنگ تر مي شود و اين نه تنها به شناخت بيشتر کمکي نمي کند بلکه باعث مي شود گرفتن تصميم منطقي برايتان دشوارتر شود. از طرف ديگر، فرآيند شناخت با اين مختصات تا يک جايي پيش رونده است و بعد از آن روند کند و حتي ساکني پيدا مي کند اما وقتي با اطلاع خانواده ها آن را رسمي مي کنيد، شناخت، شکل جديد و جدي تري به خودش مي گيرد که چشمتان را به روي دست ديگري حقايق باز مي کند. بنابراين خيالتان راحت باشد که درميان گذاشتن با خانواده مي تواند خيلي از مسائل را راحت و خيلي از مشکلات را حل کند.

بسياري از نکته ها هستند که در کافي شاپ و تبادل جزوه در راهروهاي دانشگاه به دست نمي آيند. خانواده عنصر مهمي است که معمولا در اين مدل آشنايي ها از قلم مي افتد. شما با ديدن عکس يهويي که طرف مقابل از برادرش در حالت خواب با دهان باز گرفته يا ديدن فيلم خواهرزاده اش که چهار دست و پا مي رود، به سبک زندگي خانوادگي شان پي نمي بريد. ديدن همه اعضاي خانواده و تعاملشان با هم و همچنين از نزديک رصد کردن خانه و زندگي شان خيلي وقت ها مي تواند نظر شما را عوض کند.

3- خودتان را آماده کنيد
اين طور هم نيست که تصميم بگيريد و يکراست برويد سراغ خانواده و اسم و نشاني طرف را کف دستشان بگذاريد و خود را خلاص کنيد. قبل از مرحله گفتن، خودتان را براي دنياي بزرگ ترها آماده کنيد. همان طور که رسمي شدن خيلي از مسائل را حل مي کند، همان قدر هم مسائل و شايد مشکلات را با شکل جديدتري مقابلتان قرار دهد. پس لازم است حتما ازتجربه پيران اين مسير استفاده کنيد.

بهترين راه اين است که اگر خواهر يا برادر بزرگ تري داريد که قبلا اين راه را رفته، از او کمک بگيريد. ايمان بياوريد که اين خودش نصف مسير است چون آنها شناختي را به دست آورده اند که حالا خيلي خوب مي تواند به درد شما بخورد. اگر هم خودتان سنت شکن يک طايقه هستيد، مي توانيد برويد سراغ چند تا دوست و همکلاسي که قبل از شما هزار راه نرفته را رفته اند. اين درست است که خانواده شما با خانواده فلان دوستتان زمين تا آسمان فرق دارد اما باز هم بعضي تجربيات در بيشتر خانواده هاي ايراني مشترک است. مي توانيد از آنها راهنمايي بگيريد و با توجه به شرايط خانواده تان بومي سازي اش کنيد.


با اين همه تغيير در سبک زندگي، هنوز در ميان گذاشتن مسئله ازدواج با خانواده ها مهم است

4- به کي بگيم؟
براي شروع، مهم است که رگ خواب خانواده را پيدا کنيد. قطعا خودتان مي دانيد که نبض خانه در دست چه کسي است. لازم نيست هول کنيد و همان ابتدا سراغ مهره هاي اصلي خانه برويد. با اينکه سال هاست فضاي خانوادگي ما از فضاي حاکم بر سريال پدرسالار فاصله گرفته اما باز هم در بيشتر خانواده ها مادرها مي توانند واسطه بين شما و پدر گرامي باشند. اگر فکر مي کنيد مادرتان در اين زمينه گزينه مناسبي نيست، برويد سراغ خواهر برادرهاي بزرگ تر. آنها مي توانند در نقش واسطه عمل کنند و ماجراهاي دل پردرد شما را به گوش خانواده برسانند.کارشناسان امر مي گويند اين روش هميشه مطمئن تر است و شما را از ترکش هاي احتمالي در امان نگه مي دارد.

5- چه حوري بگيد؟
الان نسبت به ده سال پيش اين قضيه خيلي راحت تر در خانواده ها حل مي شود اما باز هم واقعا اينجاي کار به شما و خانواده تان بستگي دارد، با اين حال باز هم بايد خونسرد باشيد و خودتان را براي هر جوابي آماده کنيد. اين خيلي مهم است که با چه ادبياتي با خانواده در ميان بگذاريد. لازم نيست که براي خانواده تان در همان ابتدا گارد بگيريد و بگوييد «فلاني سهم منه، حق منه، عشق منه» يا «يا فلاني يا هيچ کس» اين حرف ها براي فيلم هاست.

در زندگي واقعي خانواده بايد بداند شما در انتخابتان جايي هم براي نظر آنها گذاشته ايد و به عقيده و سليقه شان احترام مي گذاريد. همين باعث مي شود که آنها راحت تر با موضوع کنار بيايند. اين را که چقدر در انتخاب خود مصمم هستيد، مي توانيد با شخص ثالثي که با او ندارتر هستيد در ميان بگذاريد اما پيش پدر يا بزرگ ترها لازم است نشان دهيد که نظرشان برايتان مهم است. نبايد جوري برخورد کنيد که فکر کنند از بازي بيرون مانده اند و «بعد از يه عمر بچه بزرگ کردن نتيجه اش شد اين!»

6- اگر مخالف شنيديد
اگر از انتخابتان مطمئن هستيد و به نظرتان خانواده به خاطر نداشتن شناخت مخالفت مي کند، سريع دلسرد نشويد. يادتان نرود هميشه آدم نسبت به کسي که نمي شناسد، کمي سختگيرانه تر عمل مي کند پس عصباني نشويد. مي توانيد زواياي را که به نظرتان از ديد خانواده پنهان است، برايشان، شفاف و پررنگ کنيد. اگر مشکلات ساده هستند، مي توانيد با چند جلسه آشنايي بيشتر و ايجاد فضاي مناسب آن شبهه را برطرف کنيد. حل مشکلات بزرگ تر، صبر بيشتر و گاهي زمان بيشتري هم لازم دارد. اگر خانواده تان از نظر فرهنگ، عقيده و... با طرف مقابل مشکل دارد، لازم است شما هم از دوربين خانواده به ماجرا نگاه کنيد. خودمانيم شايد واقعا نکاتي باشد که از نظر شما پنهان مانده اند اما در آينده بتوانند مشکل ساز شوند.

به هر حال همان طور که خود پدر و مادرها مي گويند، موهايشان در آسيا سفيد نشده و واقعا چند تا پيراهن بيشتر از شما پاره کرده اند، پس تمامي مسائلي را که بيان مي کنند، با ديد منطقي و نگاهي جدي تر بررسي کنيد. بعد از بررسي اي لازم اگر هنوز مصمم بوديد، بهتر است با ملايمت براي خانواده توضيح دهيد و اگر لازم شد از ويژگي هاي مثبتي بگوييد که در فرد مورد نظرتان وجود دارد و مي تواند براي والدينتان مهم باشد.

براي اين کار احتياج داريد خوب فکر کنيد چون خيلي از ويژگي هاي مثبت شخص مورد نظر هست که آن قدر برايتان تکرار و عادي شده که ديگر آن را نمي بينيد. آشنايي بيشتر و ايجاد صميميت يکي از راه هاي خوب براي جلب نظر خانواده هاست. پس مي توانيد جلسه هاي خانوادگي بگذاريد و با کمک طرف مقابل سعي کنيد فضا را پروانه اي کنيد.

منبع: هفته نامه همشهري جوان





منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟

وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده شد. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دو ماهه هم یک وکیل کار‌های مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد.

این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کار‌های مراسم ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی شده است.

 به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار مورایس فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات او را برعهده دارد.

منبع: تسنیم

tags # ژوزه مورایس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد