Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سیدعلی شفیعی روز دوشنبه در جمع روزه‌داران اهوازی با اشاره به شب ۱۷ ماه رمضان مصادف به معراج پیامبراکرم(ص) اظهار داشت: معراج حضرت ۶ ماه پیش‌ از هجرت انجام شد و معراجی که در قرآن کریم آمده جسمانی است.

وی آیه قرآنی «دنی فتدلی فکان قاب قوسین او ادنی» را تأییدکننده نزدیکی خاتم‌الانبیاء(ص) به جایگاه مقام خداوند برشمرد و ادامه داد: منکر معراج پیامبراکرم(ص) محکوم به کفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در معراج خداوند متعال دوازده امام معصوم(ع) را به رسول خدا(ص) معرفی و نشان داد؛ احمد، نام حضرت محمد(ص) در آسمان‌ها است و حضرت مسیح(ع) نیز ایشان را با این اسم به بنی‌اسرائیل معرفی کردند.

وی با اشاره به سخنی برخی مبنی براینکه از عایشه نقل کرده‌اند که می‌گوید پیامبراکرم(ص) در شب معراج کنارم بود و معراجی صورت نگرفت گفت: معراج پیش از هجرت به مدینه انجام شد در حالی که عایشه پس از هجرت و در سال دوم با پیامبراکرم(ص) ازدواج کرد و اثری از او در مکه نبود.

شفیعی با اشاره به این‌که حقیقت معراج پیامبراکرم(ص) در قرآن کریم واضح است و کسی نمی‌تواند منکر آن باشد خاطرنشان کرد: روز به‌روز اصرار و جنبه‌های علمی معراج برای همه تجلی پیدا می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنگ بدر مصادف با ۱۷ رمضان سال دوم هجری اظهار داشت: در این جنگ کفار با تمامی امکانات با مسلمانان بدون آذوقه و تجهیزات جنگ کردند اما با شکست مواجه شدند و مسلمانان توانستند غنایم جنگی بسیاری را بدست آورند.

وی با اشاره به اسارت ۱۷ مشرک در جنگ بدر، عنوان کرد: بنا به قول‌ها پیامبراکرم(ص) آزادی اسرا را به شرط سوادآموزی به مسلمانان قرار داد که در حقیقت حضرت با این اقدام یک نهضت سوادآموزی ایجاد کرد.

شفیعی با بیان این‌که یکی از دانشمندان غربی این اقدام حضرت در آزاد مشرکان را بهترین شاهد بر حقانیت دین مبین اسلام ذکر کرده است، افزود: انسان‌های بی‌سواد درس نخوانده با علم و علم آموزی مشکل دارند اما پیامبراکرم(ص) بر ترویج علم، سوادآموزی و فضیلت را تاکید می‌کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: ۱۵۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان در دوره آموزشی تربیتی طرح معراج شرکت کردند.
موسوی افزود: این طرح با محوریت معارف نماز و شیوه‌های دعوت به نماز، پاسخ به شبهات پیرامون نماز به مدت ۲ روز و ۱۶ ساعت در دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر در حال برگزاری است.
در پایان به شرکت کنندگان گواهی حضور داده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد