Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@10:19:20 GMT

خانه‌ای که برای «چارلی چاپلین» کاخ بود! +عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۹۳۳۴۲

خانه‌ای که برای «چارلی چاپلین» کاخ بود! +عکس

از خانه‌ای در انگلیس که «چارلی چاپلین» چند سال از دوران نوجوانی خود را در آن گذراند رونمایی شد. خبرگزاری ایسنا: به گزارش گاردین، ساختمانی در خیابان اصلی و شلوغ بریکستون در جنوب لندن شاید برای خیلی‌ها خانه‌ای رویایی نباشد اما جایی است که برای «چارلی چاپلین» نوجوان که دوران کودکی بسیار دشواری همچون رمان‌های «چارلز دیکنز» را پشت سر گذاشته بود، یک کاخ محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«پل مارتون» کمدین انگلیسی از نصب یک تابلو برای معرفی خانه دوران نوجوانی «چارلی چاپلین» خبر داد، جایی که «چاپلین» با برادر بزرگترش «سیدنی» در آن زندگی می‌کرد و با عنوان «یک پناهگاه عزیز» از آن یاد می‌کرد.
این خانه در واقع نشانی از ریشه و اصالت فروتنانه یکی از بزرگ‌ترین نبوغ کمدی در قرن 20 است، خانه‌ای که اولین سکونت‌گاه راحت و دائمی برای «چاپلین» و برادرش بود که آن را با صرف هزینه 40 پوند مبله کرده بودند که 15 پوند بیش از بودجه آنها بود.

«چاپلین» گواهی تولد نداشت اما خودش معتقد بود در سال 1889 میلادی در منطقه والورث در جنوب لندن متولد شده است. او و برادرش یتیم بودند و پدر آن وقتی دوسال داشت متواری شده بود و پس از آن در اثر مصرف الکل درگذشت، بنابراین مادر فقیرشان مجبور شد دو برادر را به یک خانه کارگری بفرستد و چند سال بعد مادرشان نیز برای همیشه به بیمارستان روانی منتقل شد.
اما در سال 1908 اوضاع بهتر شد و «چاپلین» که اولین همکاری‌اش با کمپانی «فرد کارنو» با استقبال مخاطبان رو به رو شده بود حالا کمی پول برای برای هزینه کردن داشتند و به آپارتمان شماره 15 در بریکستون واقع در جنوب لندن نقل مکان کردند و تواستند کمی خرج خانه کنند و دوسال در آن زندگی کردند.

«چاپلین» در سال 1910 به آمریکا رفت و سپس تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های قرن شد. وی به‌ راستی از خلاق‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌های عصر فیلم‌های صامت بود که هم‌زمان با بازیگری در فیلم‌هایش، کارگردانی، تهیه‌کنندگی و ساخت موسیقی آن‌ها را نیز برعهده داشت و می‌توانست درد و رنج را در کنار عشق و انسانیت به تصویر بکشد. او ۶۵ سال از عمرش را وقف سینما و دنیای سرگرمی کرد؛ کار او از سالن «ویکتوریا»ی انگلستان در سن پنج سالگی آغاز شد و تا سن ۸۸ سالگی نیز ادامه یافت.

در این سال‌ها، چاپلین برخی از آثار ماندگارش را مانند «پسربچه» (۱۹۲۰)، «زائر» (۱۹۲۳) و «دوش‌فنگ» (۱۹۱۸) ساخت. او به‌واسطه‌ی مشغله‌کاری زیاد که هم‌زمان برای استودیو شخصی‌اش و دیگر استودیوها فیلم می‌ساخت، کمتر فرصت پیدا می‌کرد تا خودش نیز نقشی بازی کند. «زن پاریسی» (۱۹۲۳)، «جویندگان طلا» (۱۹۲۵) و «سیرک» (۱۹۲۸) از جمله فیلم‌های دهه ۳۰ بودند که چاپلین نقش کوتاهی در آن بازی کرد. پیش از ورود به عصر فیلم‌های ناطق، «چاپلین» در سال ۱۹۳۱ «روشنایی‌های شهر» و در سال ۱۹۳۶ نیز «عصر جدید» را ساخت که به‌راستی از ماندگارترین آثار او هستند.

فیلم‌های ناطق و همراه‌ با دیالوگ «چارلی چاپلین» با شاهکار معروفش «دیکتاتور بزرگ» در سال ۱۹۴۰ آغاز شد. هرچند اولین‌باری که صدای چاپلین را تماشاگران شنیدند، در سکانس پایانی فیلم «عصر جدید» بود که آواز نامفهومی از چاپلین شنیده می‌شد.

وی با فیلم «لایم‌لایت» در سال ۱۹۷۲ جایزه‌ی اسکار بهترین موسیقی را کسب کرد، هرچند دهه‌ها بعد از ساخت آن بود که با تأخیر حدودا ۳۰ ساله در لس‌آنجلس اکران شد. «چاپلین» در سال ۱۹۲۹ در دو بخش بهترین بازیگر و بهترین کارگردان کمدی برای فیلم «سیرک» نامزد جوایز اسکار بود، اما برگزارکنندگان جوایز اسکار با خارج‌ کردن نام او از فهرست نامزدها، تصمیم گرفتند فقط یک اسکار افتخاری به وی اعطا کنند.

این کمدین بزرگ در سال ۱۹۷۲ دومین جایزه افتخاری اسکار را گرفت و برای اولین‌بار در مراسم حضور یافت. در تاریخ برگزاری اسکار، «چاپلین» رکوردار طولانی‌ترین مدت تشویق از سوی حضار است که ۵ دقیقه به طول انجامید.

از مهم‌ترین آثار کارنامه فیلم‌سازی چارلی چاپلین می‌توان از «ولگرد»،‌ «شغل»، «بانک»، «مامور آتش‌نشانی»، «خیابان آرام»، «زندگی سگی»، «دوش‌فنگ»، «پسربچه»، «زائر»، «زن پاریسی»، «جویندگان طلا»، «سیرک»، «روشنایی‌های شهر»، «عصر جدید»، «دیکتاتور بزرگ»، «موسیو وردو»، «لایم‌لایت»، «سلطانی در نیویورک»، «کنتسی از هنگ‌کنگ»، «خانه‌به‌دوش»، «پروفسور» و «طبقه مرفه» نام برد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیرینی اسکار گردویی خانگی با بهترین دستور پخت

شیرینی اسکار گردویی خانگی به دلیل طعم و ظاهر جذاب، یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های عید نوروز در ایران است. این شیرینی به دلیل ماندگاری بالا، برای پذیرایی از مهمانان در ایام عید مناسب است.در این مطلب از پارس نیوز شما با طرز تهیه و نکات پخت این شرینی آشنا خواهید شد.

شیرینی اسکار گردویی خانگی
مواد لازم شیرینی اسکار
روغن صاف قنادی ۲۵۰ کیلوگرم
کره ۱۷۵ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
شکر ریز ۱۲۵ گرم
زرده تخم مرغ ۳ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سفید ۱ کیلو و ۳۰۰ گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
گردوی نیم کوب ½ لیوان

همچنین در پارس نیوز بخوانید : طرز تهیه شیرینی برنجی یکی از شیرینی های عید نوروز در خانه

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی خانگی مرحله اول

برای تهیه شیرینی اسکار گردویی خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه سینی فر را کاغذ روغنی به طور کامل پوشش داده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن صاف قنادی را به همراه کره، پودر قند و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور متوسط همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود، سپس با نوک انگشت مواد را کمی ورز می دهیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به همراه زرده تخم مرغ و وانیل به کاسه اضافه کرده و مواد را کمی مخلوط می کنیم تا بافت شان به طور کامل یکدست شود. در ادامه مغز گردوی نیم کوب شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت گرد با دستانمان شکل می دهیم، سپس درون گردوی خرد شده می غلطانیم. در ادامه خمیر را درون سینی فر قرار داده و با دست کمی فشار می دهیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که می توانیم از مغزیجات دیگر نیز در تهیه این شیرینی خوشمزه استفاده کنیم. در ادامه تمام خمیر را به همین صورت شکل داده و پس از غلطاندن درون گردوی خرد شده درون سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی فر را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ بپزند. پس از اینکه اطراف شیرینی ها طلایی شد، آنها را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن، در ظرف دلخواه می چینیم.

نکات تکمیلی پخت شیرینی اسکار گردویی خانگی

شیرینی اسکار را می‌توانید خیلی راحت‌تر از تصورتان برای دورهمی‌ها، جشن‌ها و روزهای عید درست کنید. پس اگر می‌خواهید از طرز تهیه شیرینی اسکار لذت ببرید باید نکات زیر را هنگام پخت آن بدانید. دانستن این نکات به داشتن تجربه‌ای شیرین از درست کردن این شیرینی کمک خواهد کرد.

نکات تهیه خمیر شیرینی اسکار

در طرز تهیه شیرینی اسکار باید همواره این نکته را در نظر داشته باشید که خمیرتان نه خیلی شل نه خیلی سفت باشد. به این معنا که آن را باید به راحتی با قاشق هم بزنید در نهایت با نوک انگشتان‌تان ورز دهید. برای بهتر عمل آمدن خمیر و پف شیرینی‌ها بهتر است به آن یک تا دو ساعت در یخچال استراحت دهید. 

نکات پخت شیرینی اسکار گردویی خانگی در فر

مهم‌ترین نکته برای پخت شیرینی‌های خوشمزه اسکار در فر انتخاب سینی با لبه‌های کوتاه است. تنها به این‌خاطرکه باید از هر طرف فر ۱۰ سانتی‌متر فاصله داشته باشد تا حرارت فر به راحتی پخش شود. نکته دیگر آن‌که برای پخت حتما از سینی‌های روحی و آلومینیومی استفاده کنید و نیازی به چرب کردن‌شان هم در پخت شیرینی‌های خشک نیست. استفاده از سینی آلومینیومی برای پخت شیرینی‌هایی مانند اسکار منجر به تیره شدن ته شیرینی‌ها می‌شود چرا‌که گرما را در خود نگه می دارد. 

پخت شیرینی اسکار گردویی خانگی در قابلمه

در روشی دیگر برای تهیه شیرینی اسکار، آن را مانند کیک اسفنجی در قابلمه و روی گاز می‌‌توانید پخت کنید. برای این‌کار کاغذروغنی ببرید و داخل قابلمه بیندازید. البته از سه پایه هم می‌توانید استفاده کنید. سپس برای ۱۵ دقیقه قابلمه را روی گاز بگذارید تا گرم شود. در ادامه شیرینی‌ها را با فاصله داخل قابلمه بچینید. در نهایت در قابلمه را دم‌کنی بپیچید و روی شعله متوسط رو به کم بگذارید. ۲۰ دقیقه زمان مناسبی برای مغزپخت شدن شیرینی‌هایتان است. 

تزئین شیرینی اسکار گردویی خانگی

شیرینی اسکار گردویی را با پودر قند، پودر هل، خلال بادام، خلال پسته یا کنجد می‌توانید تزئین کنید. هنگامی که شیرینی‌تان داغ است پودرقند را روی آن نریزید چراکه پودرقند آب خواهد شد و شیرینی‌تان ظاهر زیبایی نخواهد گرفت. سرد شدن کامل شیرینی هم به شما کمک نخواهد کرد به این‌خاطر که پودر قند از روی شیرینی‌ها خواهد ریخت. شما باید یک تا دو دقیقه زمان دهید که اسکارها از گرما بیفتند سپس پودر قند روی آن‌ها بریزید. 

تزئین شیرینی اسکار با ژله بریلو و مارمالاد

در روشی دیگر برای تزئین این شیرینی خوشمزه می‌توانید قبل از پخت، روی آن حفره ایجاد کنید. بعد از پخت، حفره را با کمی ژله بریلو، مارمالاد پرتقالی یا سس شکلاتی می‌توانید پر کنید.

جلوگیری از قندک زدن شیرینی

اگر برای تزئین شیرینی‌تان از پودر قند استفاده می‌کنید باید بدانید که با در معرض هوا قرار گرفتن، گلوله‌گلوله خواهد شد که به دلیل جذب رطوبت است پس برای جلوگیری از این کار باید یک قاشق سر پُر نشاسته را با پودر قند مخلوط و سپس استفاده کنید. 

نگه داری شیرینی اسکار گردویی خانگی

در نگه‌داری شیرینی اسکار این نکته را در نظر داشته باشید که آن‌ها را روی هم نچینید. شیرینی‌ها را باید در یک ظرف دربسته بگذارید تا بتوانید برای چند روز در دمای محیط نگه‌شان دارید. از سویی دیگر استفاده از عسل یا شکر سرخ در تهیه این شیرینی به ماندگاری بالا، تازه ماندن و تیره شدن سطح آن کمک خواهد کرد. 

دیگر خبرها

  • انیمیشن برنده اسکار در چین اکران می‌شود
  • نحوه ساخت هوشمندانه یک لانه مرغ با لاستیک ماشین در خانه (فیلم)
  • حرفهای بازیگر مشهور آمریکایی برنده اسکار درباره قرآن | ببینید
  • شیرینی اسکار گردویی خانگی با بهترین دستور پخت
  • ساخت بزرگترین مرکز نگهداری سالمندان گلستان در دستور کار دستگاه قضا
  • کشف پیکر بی‌جان یک فیلم‌ساز در خانه اش
  • ساخت کارخانه کشتی‌سازی در گیلان
  • ساخت ۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران
  • اجاره‌نشینی در آسمان‌خراش
  • گل اسکار ویلهلمسون به بایرن مونیخ (دارمشتات 2-5 بایرن مونیخ)