Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايران و سوئيس در دومين دور از گفت و گوهاي سياسي که در برن برگزار شد، بر توسعه و تعميق هر چه بيشتر روابط تاکيد کردند.

مجيد تخت روانچي معاون اروپا و آمريکاي وزارت امور خارجه کشورمان و خانم پاسکال بريسويل قائم مقام وزير خارجه سوئيس دومين دور از گفتگوهاي سياسي بين دو کشور را در برن پايتخت سوئيس برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين دور از گفتگوها دو طرف با استقبال از پيشرفت هاي حاصل شده در يک سال گذشته در زمينه هاي مختلف اقتصادي، سياسي، علمي، آموزشي و نيز محيط زيست، بر فراهم آوردن فضاي مناسب براي توسعه و تعميق هر چه بيشتر روابط و استفاده از فرصت هاي جديد تاکيد کردند.
همکاري همه جانبه براي مقابله با بي ثباتي و مبارزه با تروريسم به عنوان يک تهديد جهاني از جمله موارد مطرح شده در اين گفتگوها بود که دو طرف ابعاد مختلف آن را مورد بحث و بررسي قراردادند.
قائم مقام وزير امور خارجه سوئيس در اين ديدار با اشاره به مراتب تسليت رئيس جمهور و وزير خارجه اين کشور در خصوص حادثه اخير تروريستي در تهران ضمن تسليت مجدد، با خانواده قربانيان ابراز همدردي کرد.
وي ضمن با ارزش خواندن برجام به عنوان دستاورد جامعه بين المللي بر اهميت اجراي کامل آن تاکيد کرد.
معاون وزير امور خارجه کشورمان نيز با اشاره به تحولات در منطقه خاورميانه و خليج فارس، سياست جمهوري اسلامي ايران را همکاري براي برقراري صلح و ثبات در منطقه و جلوگيري از گسترش تنش هاي منطقه دانست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ظهر امروز میزبان آقای نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در محل وزارت امور خارجه بودم.

‏وی افزود: توسعه مناسبات در زمینه تجاری، اقتصادی، عمرانی، علمی و فرهنگی ایران و عراق و اقلیم کردستان مورد گفت‌وگو و رایزنی قرار گرفت.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به اهمیت امنیت منطقه، به ویژه امنیت کشور دوست و برادر عراق، نزد دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کردم و بر ضرورت استمرار و تعمیق همکاری‌های مشترک تاکید شد.

کد خبر 6098763 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران