Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج – مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: متاسفانه در شرایط فعلی اداره کل انتقال خون استان با مشکلاتی مواجه است که در صورتی که این کاستی ها رفع نشود نمی توان به مردم خدمت رسانی مناسبی داشت.

محمد سعید کریمیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت اداره کل انتقال خون کردستان، عنوان کرد: خوشبختانه میزان مشارکت و همراهی مردم کردستان در امور خیر از جمله اهدای خون بسیار خوب است ولی ما در حوزه پشتیبانی و مسائل سخت افزاری و نرم افزاری با چالش های مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سابقه فعالیت اداره انتقال خون در کردستان، افزود: اولین اقدامات برای بنانهادن مرکز انتقال خون در استان به سال های ۵۹ تا ۶۰ باز می گردد که تشکیلات انتقال خون به اتفاق هلال احمر وقت در کردستان بنا نهاده شد و سر انجام در سال ۷۲ به محل فعلی واقع در سه راه پاسداران سنندج نقل مکان کرد و پس از گذشت ۲۴ سال نیز انتقال خون هنوز در این ساختمان مستقر است و یکی از جدی ترین مشکلات انتقال خون نبود فضای فیزیکی کافی و استاندارد است.

مدیرکل انتقال خون کردستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکل سخت افزاری، یادآور شد: در سال ۱۳۸۹ در دور دوم سفر ریاست جمهوری به کردستان توسط وزیر بهداشت وقت کلنگ احداث ساختمان فنی انتقال خون کردستان واقع در بلوار شهدای نیروی انتظامی بر زمین زده شده اما به دلیل نبود بودجه استانی عملاً تا مرداد ماه ۹۵ پروژه کمتر از پنج درصد پیشرفت داشت و از مرداد ۹۵ تاکنون نیز مجموعاً کمتر از ۴۵ درصد پیشرفت حاصل شده است.

وی گفت: در حال حاضر نیز عملیات احداث علی رغم پیگیری های فراوان متوقف شده است و توسعه انتقال خون استان کردستان را با چالش جدی مواجه ساخته است، همچنین در شهرستان سقز نیز در سال ۹۰ ساختمانی مشتمل بر ۴ طبقه به بهره برداری رسید و مرکز ثابت اهدای خون شهرستان سقز هم اکنون فعال و میزبان اهداکنندگان خون است .

کریمیان یادآور شد: بر اساس استاندارد های جهانی انتقال خون، بخش های اهداکنندگان باید از تمامی مناطق تولید و آزمایشگاه ها جدا بوده و فرآیند به صورت خط تولید بدون تداخل با دیگر بخش ها انجام شود که فضای قدیمی و غیر استاندارد فعلی عملاً فاقد این استاندارد است و همچنین فضا باید کاملا بسته و مجهز به سیستم های تهویه مدرن و مناسب باشد و اتاق بندی و پارتیشن بندی نیز مطابق با اصول بهینه تولید انجام شود که در شرایط فعلی غیر ممکن است.

افزایش 65 درصدی منابع انسانی انتقال خون کردستان

وی در ادامه سخنان خود به موفقیت های انتقال خون کردستان اشاره کرد و گفت: انتقال خون کردستان در سال ۹۴ موفق به افزایش ۶۵ درصدی منابع انسانی خود شد و ضعف قدیمی کمبود منابع انسانی را برطرف کرد.

وی بیان کرد: در حوزه فنی نیز انتقال خون کردستان در سال ۹۵ میزبان ممیزین معتبرترین شرکت تولید کننده دارو اروپا بود و تاییدیه ارسال پلاسما به آلمان را کسب کرد که تاکنون پنج هزار و ۶۶۸ واحد پلاسما به آلمان ارسال شده است و هزار۰۷۲ واحد نیز جعبه بندی شده و آماده ارسال است.

مدیرکل انتقال خون کردستان افزود: تاسیس اولین مرکز علمی کاربردی طب انتقال خون کشور، کسب رتبه های برتر در وصول مطالبات از بیمه ها و مراکز درمانی در طرح ارزش گذاری خدمات انتقال خون، تعمیم نظام مراقبت از خون به همه ی مراکز درمانی استان و همچنین کسب رتبه اول کشوری سالمترین منابع خونی کشور و بیشترین درصد اهداکنندگان مستمر خون برای اولین بار در ایران، افزایش رشد میزان اهدای خون در سه سال پیاپی ۹۳ تا ۹۵ کسب مجوز و آغاز به کار واحد اخذ نمونه های سلولهای بنیادی خون در سال ۹۵ از دیگر موفقیت های این اداره کل بوده است.

وی به حوزه بودجه اداره کل انتقال خون کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: بودجه سازمان در چهار سال اخیر روند رو به رشدی را داشته است هرچند که همچنان میزان بودجه عمرانی اداره کل کفاف تامین زیرساخت های لازم را نمی دهد و بودجه استان نیز برای کلیه فعالیت های توسعه ای انتقال خون کافی نیست، ولی در سالیان اخیر تجهیزاتی نظیر سانتریفیوژ و همواسکیل های شرکت های معتبر اروپایی در انتقال خون کردستان مستقر شده و کلیه کیت های آزمایشگاهی و کیسه های خون از معتبرترین شرکت های دنیا در انتقال خون کردستان استفاده می شود.

انتقال خون کردستان در شهرستان های سنندج و سقز ساختمان دارد

وی با اشاره به فعالیت اداره کل در سایر شهرستان های استان کردستان، عنوان کرد: انتقال خون کردستان با میزبانی از اهداکنندگان خون در شهرستان های سنندج و سقز که مراکز انتقال خون به صورت استاندارد وجود دارد فرآورده های مورد نیاز ۱۸ بیمارستان استان تامین می شود و مشکلی از لحاظ کمبود فرآورده های خونی نداریم اما به جهت رفاه حال اهداکنندگان و فراهم سازی بستری برای مشارکت در این امر اجتماعی برخی از شهرستان های استان در آینده ای نزدیک در صورت همراهی فرمانداران محترم برای تامین حداقل تجهیزات استاندارد لازم به گونه ای که کیفیت محصول تولیدی دچار اختلال نشود تحت پوشش تیم و اکیپ های سیار اهدای خون قرار خواهند گرفت.

کریمیان با اشاره به برنامه های آینده اداره کل انتقال خون استان کردستان، افزود: ایجاد تعادل میان کیفیت و کمیت یکی از اولویت های اصلی است و با توجه به اینکه استان به خودکفایی کافی در اهدای خون رسیده است و البته که در صدد جذب اهداء کنندگان سالم بیشتری نیز خواهد بود. احداث مراکز جامع اهدای خون هم از دیگر برنامه های در دست اجرا است، در این مراکز اهدا کننده می تواند اهدای سلولهای بنیادی، اهدای پلاسما، اهدای پلاکت و یا اهدای خون کامل و گلبول های قرمز خون را تجربه نمایند.

وی در پایان گفت: انتقال خون سازمانی دولتی اما با ماهیتی کاملا عام المنفعه و انسان دوستانه است، دارای رسالتی پزشکی و درمانی است که بدون توجه به ماهیت اجتماعی آن که مشارکت برای نجات جان همنوعان است محقق نخواهد شد، از این رو از تمامی خیرین استان کردستان درخواست می کنیم با همت مضاعف و همدلی و همزبانی خود با بیماران استان اداره کل انتقال خون را در راستای ارائه خدمات بهتر کمک کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن گرجیان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان بویراحمد موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با انجام گشت زنی‌های هدفمند یک سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

گرجیان افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه به ۱۵ فقره سرقت اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان بویراحمد اعتراف کرد.

کد خبر 6092140

دیگر خبرها

  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • فرار بزرگ شاگردان آلونسو از باخت؛ ادامه شکست ناپذیری لورکوزن
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • پیروزی شاهین‌طبع در جدال مهران‌های بسکتبال/ استیونس همچنان می‌درخشد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام