Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد، ایران با آزار دادن آمریکا و فعالیت‌های دریایی بین‌المللی در خلیج فارس و ارسال موشک‌های کروز پیشرفته ضدکشتی برای شورشیان در یمن در ساحل دریای سرخ، برای دو آبراه که در تجارت جهانی اهمیت زیادی دارند، یک تهدید تلقی می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت توافق‌های آستانه که ترکیه ماه گذشته با ایران و روسیه به آن دست یافت و خواستار تشکیل چهار منطقه «بدون درگیری» در سوریه شد، چگونه است، گفت: آمریکا در آن مذاکرات به صورت ناظر حضور داشت ولی واشنگتن تصمیم گرفت در روندی که شامل ایران به عنوان یکی از حامیان آن است، به طور رسمی شرکت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیلرسون به طور علنی گفته است که ما از هر توافقی که موجب توقف درگیری‌ها شود، استقبال می‌کنیم.

اما ما معتقدیم روند ژنو و نه آستانه، مسیری صحیح برای دستیابی به راه حلی سیاسی در سوریه است. پس از امضای طرح آستانه ما شاهد شواهدی دال بر کاهش خشونت در برخی مناطق هستیم. در عین حال، ما شاهد بوده‌ایم که رژیم سوریه در روزهای اخیر در یکی از مناطق بدون درگیری، چند عملیات مهم انجام داده است. بنابراین، عادلانه است که بگوییم مذاکرات برای برقراری آتش‌بس، همچنان در حال انجام است.

دانفورد همچنین مدعی شد: من هیچ تغییری در رفتار ایران مشاهده نکرده ام. نیروی قدس سپاه پاسداران همچنان از طریق نیروها و شبه‌نظامیان نیابتی خود و در لبنان از طریق حزب‌الله لبنان، نفوذی بدخواهانه در عراق و سوریه دارد. حمایت ایران از شورشیان یمن هم غیرسازنده بوده است. تهران همچنان برای متحدانی مانند اردن و اسرائیل یک تهدید محسوب می شود. بنابراین، کاهش این نفوذ بدخواهانه ایران همچنان یکی از اهداف مهم آمریکا در منطقه است.

وی اظهار کرد: در صحبت درباره ایران همچنین مهم است که بر روی یکی از مهم‌ترین موضوعات برای آمریکا تمرکز شود و آن آزادی کشتیرانی در تنگه های هرمز و باب‌المندب است. ایران با آزار دادن آمریکا و فعالیت‌های دریایی بین‌المللی در خلیج فارس و عرضه موشک‌های پیشرفته کروز ضد کشتی به شورشیان یمن در ساحل دریای سرخ، برای دو آبراه که برای تجارت جهانی اهمیت زیادی دارند، یک تهدید تلقی می شود. آمریکا از دهه ۱۹۷۰ و بر اساس «دکترین کارتر» که جیمی کارتر آن را مطرح کرد، به باز نگاه داشتن این آبراه‌های مهم، متعهد بوده است.
منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۹۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با با امیرعبداللهیان تأکید کرد: ضربات ایران به اهداف نظامی اشغالگران در چارچوب اعمال حق تهران در زمینه دفاع از خود و مطابق با بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام گرفت.

مقداد افزود: ما ضمن اعلام حمایت مجدد از جمهوری اسلامی ایران، حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک این کشور در دمشق را مجددا محکوم می کنیم.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین هر گونه حمله رژیم صهیونیستی و نقض حاکمیت و امنیت خاک این کشور به ویژه تأسیسات و اماکن غیر نظامی از جمله فرودگاههای دمشق، حلب و سایر تأسیسات زیربنایی آن کشور را که منجر به شهادت شماری از غیرنظامیان شده است به شدت محکوم کرد.

مقداد خاطرنشان کرد: ناکامی شورای امنیت در عمل به مسئولیت هایش در زمینه حفظ صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، زمینه ساز زیرپا گذاشتن کلیه خطوط قرمزها و نقض اصول اساسی قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی شده است.

وزیر امور خارجه سوریه در پایان گفت: مانع تراشی آمریکا و همپیمانان غربی اش در زمینه عمل شورای امنیت به مسئولیت هایش در زمینه حفظ صلح و امنیت بین المللی، نشان دهنده عدم احترام این کشورها به منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی قائم مقام وزارت صمت از امیر نامی رئیس ستاد بحران کل کشور
  • وعده رئیس ستاد ارتش اسرائیل به سربازان این رژیم | ویدئو
  • سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • ببینید | سرلشکر باقری: عملیات خاتمه یافت | پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • باقری: عملیات پایان یافت؛ پاسخ ایران به هر اقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود / سلامی: رژیم صهیونیستی حمله کند از مبدا ایران مورد تهاجم متقابل قرار می‌گیرند
  • باقری:عملیات خاتمه پیدا کرد؛ پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود/سلامی: رژیم صهیونیستی حمله کند از مبدا ایران مورد تهاجم متقابل قرار می‌گیرند
  • ببینید | اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر خواهد بود
  • جلسه بایدن با گروه ۷ برای واکنش بین‌المللی به حمله ایران